Is mijn 2cv onterecht een bloempot geworden????
Is mijn 2cv onterecht een bloempot geworden????
Omdat ik zonodig officieel een BMW r1200 motor legaal in mijn eend wil leggen ging ik vol goede moed naar de RDW..
Echter na 2 bezoeken bij de RDW (waarbij 1x VIN onderzoek) kwam men tot de conclusie dat het chassis-nummer niet legaal zou zijn...
De vraag is nu of dit wel echt niet legaal is...
Op mijn kenteken staat
IN BODEMPLAAT V. VOORZITTING
Nu zegt de RDW keurmeester dat dit nummer niet legaal ingeslagen is.. Het (gevonden) nummer staat dan ook iets links van het midden..
Als ik nu bij mijn andere eend kijk; daar staat op het kenteken:
V. R. VOORZITTING IN BODEMPLAAT
De eend waar het om gaat is een 6 special van 13-2-1979..
Nu is mijn vraag wat staat er bij jullie op het kenteken...
Als er namelijk altijd een R van rechts bijstaat, dan is mijn kenteken dus ooit aangepast
want er staat bij mij geen rechts bij en is het kenteken dus ooit een keer aangepast, b.v. toen er 1996 LPG ingelegd is geworden en is mijn nummer legaal verklaard door de RDW..
Dus graag even citeren wat er zoal bij jullie op het kenteken staat... en even vermelden of het een speciaal of club is ak enz..
Uiteraard gaat het hierbij om eenden met nog originele chassis....
Verder misschien nog iemand die hetzelfde meegemaakt heeft met de RDW??? en dit nog heeft kunnen rechtzetten.....
Echter na 2 bezoeken bij de RDW (waarbij 1x VIN onderzoek) kwam men tot de conclusie dat het chassis-nummer niet legaal zou zijn...
De vraag is nu of dit wel echt niet legaal is...
Op mijn kenteken staat
IN BODEMPLAAT V. VOORZITTING
Nu zegt de RDW keurmeester dat dit nummer niet legaal ingeslagen is.. Het (gevonden) nummer staat dan ook iets links van het midden..
Als ik nu bij mijn andere eend kijk; daar staat op het kenteken:
V. R. VOORZITTING IN BODEMPLAAT
De eend waar het om gaat is een 6 special van 13-2-1979..
Nu is mijn vraag wat staat er bij jullie op het kenteken...
Als er namelijk altijd een R van rechts bijstaat, dan is mijn kenteken dus ooit aangepast
want er staat bij mij geen rechts bij en is het kenteken dus ooit een keer aangepast, b.v. toen er 1996 LPG ingelegd is geworden en is mijn nummer legaal verklaard door de RDW..
Dus graag even citeren wat er zoal bij jullie op het kenteken staat... en even vermelden of het een speciaal of club is ak enz..
Uiteraard gaat het hierbij om eenden met nog originele chassis....
Verder misschien nog iemand die hetzelfde meegemaakt heeft met de RDW??? en dit nog heeft kunnen rechtzetten.....
Mijn eend is uit eind 1978. Maar franse import sinds 2 jaar.
Het nummer staat dan in het chassis binnen in de eend voor de voorbank of stoelen.
En net uit het midden aan de rechterkant.
Niet in de vloerplaat dus. Zover ik weet hoort dat ook voor de bouwjaren 78, 79, 80 en 81
Volgens mij, uit mijn hoofd ging het vanaf model jaar 82 naar de rechter poot van het chassis. Let op voor ami8 etc zit het net iets anders.
Het nummer staat dan in het chassis binnen in de eend voor de voorbank of stoelen.
En net uit het midden aan de rechterkant.
Niet in de vloerplaat dus. Zover ik weet hoort dat ook voor de bouwjaren 78, 79, 80 en 81
Volgens mij, uit mijn hoofd ging het vanaf model jaar 82 naar de rechter poot van het chassis. Let op voor ami8 etc zit het net iets anders.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Re: Is mijn 2cv onterecht een bloempot geworden????
Nou...LPGo schreef:Nu is mijn vraag wat staat er bij jullie op het kenteken..
Er staat lang niet altijd hetzelfde op het kentekenbewijs hoor.
o.a.:
"op bodemplaat voor rechter voorzitting" (1969)
"op vloerplaat midden onder rechter voorzitting" (1968)
"op R. balk onder motorkap" (Club 1981)
"op bodemplaat tussen voorzitting en r. deurdorpel" (Special 1986)
"op R. balk onder motorkap" (club 1986)
Al deze beschreven plaatsen klopten ook met de daadwerkelijke plaats van het nummer.
Zowel de omschrijving als de plaats kan dus behoorlijk verschillen.
Ook kan ik mij voorstellen dat er nog onderscheid werd gemaakt met de omschrijving van rechter voorzitting of gewoon voorzitting, als het bijv. een bankje betrof.
Als het nummer op de chassisplaat is ingeslagen, gebeurde dit meestal boven zo'n 'draagkoker', ik kan me voorstellen dat dit bij jou dus net andersom was (meer voor de rechter voorzitting dus). Je zou desnoods eens op onderzoek uit kunnen gaan wat er dan aan de rechterkant staat (of heeft gestaan). Wat weet je zelf van de historie sinds 1996? De lettergrootte van het ingeslagen nummer klopt ook?
Wel een zure geschiedenis trouwens. Is dit besluit alleen genomen op basis van de plaats van het chassisnummer?
Ronald schreef:LPGo schreef: Is dit besluit alleen genomen op basis van de plaats van het chassisnummer?
Eigenlijk wel ja...
Ik zelf heb hem zelf zo'n 8 jaar maar afgifte kenteken is in 1996, toen is er dus lpg ingelegd (naar mijn mening).. Het kan dus zijn dat er toen ook een nieuw chassis/vloerplaten ingekomen zijn en er her-inslag van het chassisnummer heeft plaatsgevonden en dat dit toen (nog ) niet bijgehouden werd door de RDW omdat dit toen niet belangrijk was.. Tegenwoordig is het ineens ultra-belangrijk (omkatten golfjes) en nu weten ze zelf niet meer wat ze zo'n 20 jaar geleden goedgekeurd hebben...
Laatst gewijzigd door LPGo op ma 21 dec, 2015 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat is wel heel slecht leesbaar zeg! het zou 7mm moeten zijn.
En er moeten cheveron tekens voor en achter moeten staan.
Het lijkt me dan niet het orginle nummer van de fabriek.
Maar mischien inderdaad in 1993 een keer ingeslagen, mocht je toen gewoon zelf doen.
Beste is met flink wat geschiedenis aan de slag.
Maar dit is altijd wel echt gedonder.
En er moeten cheveron tekens voor en achter moeten staan.
Het lijkt me dan niet het orginle nummer van de fabriek.
Maar mischien inderdaad in 1993 een keer ingeslagen, mocht je toen gewoon zelf doen.
Beste is met flink wat geschiedenis aan de slag.
Maar dit is altijd wel echt gedonder.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Zo das lekker leesbaar.. u wint hiermee de prijs voor herinslag
Kan je helaas niet verder helpen, want bij mijn 82er staat'ie rechts in de chassis balk.
In mij originelen AZ chassis 1958 zat'ie ter hoogte van of net voor de voorbank in de boven/bodenplaat van het chassis. En volgens mij was dit meestal de plek voor het nummer, totdat het chassisnummer naar de rechter voorbalk verhuisde.
Maar niets is zeker en het chassis nummer staat niet per definitie in het chassis, want ik kan bevestigen wat Ronald schrijft
"op bodemplaat tussen voorzitting en r. deurdorpel" (Special 1986)
Dat heb ik wel eens bij een charleston van eind jaren 90 gezien.
helpt je dus niet veel verder, maar succes!
p.s. oudere nummers die in de chassis bovenplaat staan/stonden, heb ik nooit met sluittekens gezien, dat had mijn 58er ook niet.
Volgens mij zijn sluittekens pas gekomen toen het chassis nummer naar de rechter voorbalk verhuisde. Als niet expert zou ik zeggen dat je nummer gewoon origineel is.
Kan je helaas niet verder helpen, want bij mijn 82er staat'ie rechts in de chassis balk.
In mij originelen AZ chassis 1958 zat'ie ter hoogte van of net voor de voorbank in de boven/bodenplaat van het chassis. En volgens mij was dit meestal de plek voor het nummer, totdat het chassisnummer naar de rechter voorbalk verhuisde.
Maar niets is zeker en het chassis nummer staat niet per definitie in het chassis, want ik kan bevestigen wat Ronald schrijft
"op bodemplaat tussen voorzitting en r. deurdorpel" (Special 1986)
Dat heb ik wel eens bij een charleston van eind jaren 90 gezien.
helpt je dus niet veel verder, maar succes!
p.s. oudere nummers die in de chassis bovenplaat staan/stonden, heb ik nooit met sluittekens gezien, dat had mijn 58er ook niet.
Volgens mij zijn sluittekens pas gekomen toen het chassis nummer naar de rechter voorbalk verhuisde. Als niet expert zou ik zeggen dat je nummer gewoon origineel is.
Laatst gewijzigd door Bartje op ma 21 dec, 2015 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja... Het doel van regels, en het nastreven van doelstellingen......LPGo schreef:Tegenwoordig is het ineens ultra-belangrijk (omkatten golfjes) en nu weten ze zelf niet meer wat ze zo'n 20 jaar geleden goedgekeurd hebben...
Maar wat ik vreemd vind is dat er nergens op jouw kentekenbewijs staat dat dit nummer per se aan de rechterkant zou moeten staan.
Dan is het toch niet verbazingwekkend dat dit ook niet zo is?
Ik betwijfel of het altijd 7mm is geweest. Het nummer van mijn originele 58er chassis heb ik bij chassis wissel en keuring afgegeven, maar ben me er vrij zeker van dat die cijfers groter waren als 7mm.verkuilm schreef:het zou 7mm moeten zijn.
Begrijp me niet verkeert, ik wil je niet op je tenen trappen, maar denk dat voor de eenden chassisnummers door de jaren en maanden heen lang niet altijd het zelfde "recept" en of gereedschap werd gebruikt.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Misschien moetje nog wat beter op zoek.
In een Dyane van mij staat het nummer ook in de bodemplaat maar dat was met de hand ingeslagen.
Door de RDW is dit aangepast en opnieuw ingeslagen volgens de regels.
Bij het schoonmaken met een roterende staalborstel kwam tot mijn grote verbazing nog een nummer tevoorschijn onder de roest en verf.
Dit bleek dezelfde combinatie te zijn maar dan het origineel.
Als je er gewoon naar kijkt is het niet meer dan een deuk in de plat maar bij betere bestudering kun je wat cijfers ontcijferen.
Misschien staat er bij jou ook ergens nog een nummer?
In een Dyane van mij staat het nummer ook in de bodemplaat maar dat was met de hand ingeslagen.
Door de RDW is dit aangepast en opnieuw ingeslagen volgens de regels.
Bij het schoonmaken met een roterende staalborstel kwam tot mijn grote verbazing nog een nummer tevoorschijn onder de roest en verf.
Dit bleek dezelfde combinatie te zijn maar dan het origineel.
Als je er gewoon naar kijkt is het niet meer dan een deuk in de plat maar bij betere bestudering kun je wat cijfers ontcijferen.
Misschien staat er bij jou ook ergens nog een nummer?
Laatst gewijzigd door Thijs op ma 21 dec, 2015 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijs schreef:Misschien moetje nog wat beter op zoek.
In een Dyane van mij staat het nummer ook in de bodemplaat maar dat was met de hand ingeslagen.
Door de RDW is dit aangepast en opnieuw ingeslagen volgens de regels.
Bij het schoonmaken met een roterende staalborstel kwam tot mijn grote verbazing nog een nummer tevoorschijn onder de roest en verf.
Dit bleek dezelfde combinatie te zijn maar dan het origineel.
Als je er gewoon naar kijkt is het niet meer dan een deuk in de plat maar bij betere bestudering kun je wat cijfers ontcijferen.
Er staan zeker te weten geen Chevrons omheen.
Misschien staat er bij jou ook ergens nog een nummer?