een mooie rooie tegen de winterdip

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » di 29 dec, 2015 23:12

Knap hoor, wat jullie in 4 dagen klaar gespeeld hebben.

Heb eens samen met een oom een Eend 'gedaan', en inderdaad,met zijn tweetjes werkt het lekker door.
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
chummydj
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1327
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 22:13
Locatie: Belgie

Bericht door chummydj » wo 30 dec, 2015 00:02

Schitterend werk !!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1955
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 3 jan, 2016 11:21

nog een lasklus aan de achterste chassisbalken:
Afbeelding

en dan kan de tank er weer in
Afbeelding
draagarmlagers zijn goed, trekstangogen gangbaar, tankvlotter doet het weer. Lipjes om remleidingen op de draagarmen vast te zetten opnieuw gemaakt.

We gaan nog voor nieuwe remleidingen. Naast het chassis zit een extra koppeling in de remleiding, die heb ik nog nooit gezien. De achterste schokdempers werken goed maar zien er niet uit. Kan je daar een bus aan vast lassen of krijg je dat niet recht?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1955
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 5 jan, 2016 20:35

handig, zo'n lasapparaat.

de bussen van de achter schokbrekers zijn totaal verrot. Pijp gekocht met binnendiameter van 56 mm, opengeslepen 15 mm in de lengte er uit, eindeloos kloppen om de buis dicht te krijgen en weer precies rond, vastlassen en de binnendiameter is 50 mm.

Kijk:
Afbeelding

Alleen nog aan de demper lassen, nu eerst de binnenkant van de buis in de primer gespoten.
Na het lassen schuif ik de schokbreker helemaal in en en giet een beetje RX5 in de bus, dat zal toch voldoende moeten zijn tegen roest de komende jaren.

En de grootste grap: in 6 weken een eend uit elkaar gehaald en nu al weer aan het opbouwen. En nu krijg ik de ventilator er niet af....

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » wo 6 jan, 2016 18:14

kreaBea! :) Top. Heb je geen buis die precies in de ventilator past een dikke dan of stuk massief nog beter. Of gewoon harder slaan haha.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 6 jan, 2016 21:45

En nou maar hopen dat die schokbreker over 2 maanden niet gaat lekken :-)

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1955
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 6 jan, 2016 22:10

Nou, daar zeg je zoiets.

Bij het vastlassen van bus nummer 2 misschien toch een beetje te weinig geduld en te weinig af laten koelen. En die lekt dus olie. Balen. Nu moten we toch nog op zoek naar vervanging.

Zo voel je het ene moment een hele monteur, het volgende moment weer heel wat minder.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 6 jan, 2016 23:15

Goed bezig Rob!
een kleinigheidje houd je toch... gewoon doorgaan....

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 7 jan, 2016 09:50

Ik geloof dat er weer redelijke exemplaren tegen een normale prijs te koop zijn.....
Helaas nog steeds geen Lips beschikbaar.

Kon je niet overigens niet van een oud exemplaar een plastic kap slopen?

Waarschijnlijk was de warmte de oorzaak van de lekkage??

Overigens weer mooi project Rob! Volg je met aandacht!

Greetz David

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1955
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 11 jan, 2016 17:37

de exemplaren met kunststof kappen hebben een kleinere diameter. Ik heb de bus er weer afgeslepen en de oorzaak lijkt te zijn: bij voorbewerken even met de slijper de verchroomde stang geraakt. Of inderdaad hitte, dat weet je niet.

In elk geval: voor de zaterdag lag dit klaar:
Afbeelding
ook bijzonder: ik moest de bevestigingsplaatjes van de oude remleidingen demonteren en op de nieuwe bouwen. Dat had ik ook nog niet eerder gezien.

ondertussen elders:
Afbeelding

onderkant gedaan, gekit, geplamuurd en vandaag in de epoxy gespoten.

een vraag:
de stuurleviertjes zitten met twee M7 boutjes vast die vast zitten met een borgplaatje. Zijn dit gewone M7 boutjes of extra harde? Ik heb een uitdraai van de fiches van 2CV en daar staat alleen: VIS TH 7x1,00 - 28 en nog één van 38 mm lang

Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op wo 13 jan, 2016 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » ma 11 jan, 2016 21:55

RobM schreef: Zo voel je het ene moment een hele monteur, het volgende moment weer heel wat minder.

Gr Rob
Hoe herkenbaar.... :D
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » di 12 jan, 2016 11:48

Zijn wel 10.9 bouten dus wel extra hard normaal is 8.8
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1955
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 12 jan, 2016 14:07

2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 13 jan, 2016 19:55

Juist, die ja!
Citroen 2cv6 special 1986

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1955
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 18 jan, 2016 17:52

anti-knik platen ingelast,
epoxy, kit, nw remleidingen en schokbrekers, 123 ontsteking ingebouwd.
Afbeelding

De velgen komen nog aan de beurt, bodemplaat zwart spuiten en dan kan het chassisband er op.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie