een mooie rooie tegen de winterdip
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
nog een lasklus aan de achterste chassisbalken:

en dan kan de tank er weer in

draagarmlagers zijn goed, trekstangogen gangbaar, tankvlotter doet het weer. Lipjes om remleidingen op de draagarmen vast te zetten opnieuw gemaakt.
We gaan nog voor nieuwe remleidingen. Naast het chassis zit een extra koppeling in de remleiding, die heb ik nog nooit gezien. De achterste schokdempers werken goed maar zien er niet uit. Kan je daar een bus aan vast lassen of krijg je dat niet recht?
Gr Rob

en dan kan de tank er weer in

draagarmlagers zijn goed, trekstangogen gangbaar, tankvlotter doet het weer. Lipjes om remleidingen op de draagarmen vast te zetten opnieuw gemaakt.
We gaan nog voor nieuwe remleidingen. Naast het chassis zit een extra koppeling in de remleiding, die heb ik nog nooit gezien. De achterste schokdempers werken goed maar zien er niet uit. Kan je daar een bus aan vast lassen of krijg je dat niet recht?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
handig, zo'n lasapparaat.
de bussen van de achter schokbrekers zijn totaal verrot. Pijp gekocht met binnendiameter van 56 mm, opengeslepen 15 mm in de lengte er uit, eindeloos kloppen om de buis dicht te krijgen en weer precies rond, vastlassen en de binnendiameter is 50 mm.
Kijk:

Alleen nog aan de demper lassen, nu eerst de binnenkant van de buis in de primer gespoten.
Na het lassen schuif ik de schokbreker helemaal in en en giet een beetje RX5 in de bus, dat zal toch voldoende moeten zijn tegen roest de komende jaren.
En de grootste grap: in 6 weken een eend uit elkaar gehaald en nu al weer aan het opbouwen. En nu krijg ik de ventilator er niet af....
Gr Rob
de bussen van de achter schokbrekers zijn totaal verrot. Pijp gekocht met binnendiameter van 56 mm, opengeslepen 15 mm in de lengte er uit, eindeloos kloppen om de buis dicht te krijgen en weer precies rond, vastlassen en de binnendiameter is 50 mm.
Kijk:

Alleen nog aan de demper lassen, nu eerst de binnenkant van de buis in de primer gespoten.
Na het lassen schuif ik de schokbreker helemaal in en en giet een beetje RX5 in de bus, dat zal toch voldoende moeten zijn tegen roest de komende jaren.
En de grootste grap: in 6 weken een eend uit elkaar gehaald en nu al weer aan het opbouwen. En nu krijg ik de ventilator er niet af....
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Nou, daar zeg je zoiets.
Bij het vastlassen van bus nummer 2 misschien toch een beetje te weinig geduld en te weinig af laten koelen. En die lekt dus olie. Balen. Nu moten we toch nog op zoek naar vervanging.
Zo voel je het ene moment een hele monteur, het volgende moment weer heel wat minder.
Gr Rob
Bij het vastlassen van bus nummer 2 misschien toch een beetje te weinig geduld en te weinig af laten koelen. En die lekt dus olie. Balen. Nu moten we toch nog op zoek naar vervanging.
Zo voel je het ene moment een hele monteur, het volgende moment weer heel wat minder.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Ik geloof dat er weer redelijke exemplaren tegen een normale prijs te koop zijn.....
Helaas nog steeds geen Lips beschikbaar.
Kon je niet overigens niet van een oud exemplaar een plastic kap slopen?
Waarschijnlijk was de warmte de oorzaak van de lekkage??
Overigens weer mooi project Rob! Volg je met aandacht!
Greetz David
Helaas nog steeds geen Lips beschikbaar.
Kon je niet overigens niet van een oud exemplaar een plastic kap slopen?
Waarschijnlijk was de warmte de oorzaak van de lekkage??
Overigens weer mooi project Rob! Volg je met aandacht!
Greetz David
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
de exemplaren met kunststof kappen hebben een kleinere diameter. Ik heb de bus er weer afgeslepen en de oorzaak lijkt te zijn: bij voorbewerken even met de slijper de verchroomde stang geraakt. Of inderdaad hitte, dat weet je niet.
In elk geval: voor de zaterdag lag dit klaar:

ook bijzonder: ik moest de bevestigingsplaatjes van de oude remleidingen demonteren en op de nieuwe bouwen. Dat had ik ook nog niet eerder gezien.
ondertussen elders:

onderkant gedaan, gekit, geplamuurd en vandaag in de epoxy gespoten.
een vraag:
de stuurleviertjes zitten met twee M7 boutjes vast die vast zitten met een borgplaatje. Zijn dit gewone M7 boutjes of extra harde? Ik heb een uitdraai van de fiches van 2CV en daar staat alleen: VIS TH 7x1,00 - 28 en nog één van 38 mm lang
Gr Rob
In elk geval: voor de zaterdag lag dit klaar:

ook bijzonder: ik moest de bevestigingsplaatjes van de oude remleidingen demonteren en op de nieuwe bouwen. Dat had ik ook nog niet eerder gezien.
ondertussen elders:

onderkant gedaan, gekit, geplamuurd en vandaag in de epoxy gespoten.
een vraag:
de stuurleviertjes zitten met twee M7 boutjes vast die vast zitten met een borgplaatje. Zijn dit gewone M7 boutjes of extra harde? Ik heb een uitdraai van de fiches van 2CV en daar staat alleen: VIS TH 7x1,00 - 28 en nog één van 38 mm lang
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op wo 13 jan, 2016 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten