Oude ruitenwissermotor
Oude ruitenwissermotor
Ik heb mijn oude ruitenwissermotor uit mijn Mehari gehaald, die weigert te werken. Ik,zie dat ik twee aansluitingen heb. Daar ik niet zoveel ken van electriciteit weet ik niet wat ik daar moet aansluiten. Ik zou de motor willen testen met een losstaande batterij daar de motor er toch uit is. Hoe moet ik,dit juist doen? Wat is de + en wat is de - ? En wat moet ik waar aansluiten?
helemaal met AK350 eens, nog een aanvulling: de permanente plus komt op de rode aansluiting en dient er voor om de slag af te maken als je de wisser uitzet (dmv een sleepcontact). De aansluiting op de groene komt vanaf je ruitenwisser schakelaar. Als je motor zo nog niet wil draaien dan heb je waarschijnlijk te maken met vastgekoekt vet.
my other car is......... ook een eend.
- André Post
- Heavy user
- toon beekers
- Gebruiker
- Contacteer:
Ik heb sinds gisteren een zelfde probleem ruitenwisser blijft midden op de ruit staan. Ik heb de twee aansluitingen al gecontroleerd 12 volt na contactslot en 12 volt na ruitenwissermoter beide aanwezig. Kan ik de ruitenwisser motor separaat verwijderen of moet de gehele unit eruit en hoe doe ik dit het makkelijkste? Het is dus wel een Mehari, de moeilijke sleutel variant.
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981 Chic.
2cv6 special 1981 Chic.
- toon beekers
- Gebruiker
- Contacteer:
- toon beekers
- Gebruiker
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- toon beekers