
Minder dan 8 maanden en krap 1500 km a het vervangen van hoofdremcylinder en alle vier wielremcylinders (zie eerdere post - geen remdruk meer) lijkt het eerdere probleem weer terug te keren bij mijn '81-er 2cv6 (DOT systeem, trommels rondom). Als de auto een paar dagen stilgestaan heeft, trap je de eerste keer het pedaal helemaal tot de bodem. Na een of twee keer pompen is het wel hard en blijft het pedaal ook hard. Auto remt dan goed en mooi recht. Vanochtend de remafstelling gecontroleerd: allemaal goed en net-niet-slepend.
Remvloeistofniveau blijft ook op pijl, sterker nog het staat hoger dan voorheen (eerst vlak onder maximum, nu vlak erboven ...???). Er lijkt dus iets het remsysteem in (niet uit) te lekken, lucht?
Wat kan dit nu toch zijn. Het kan toch niet dat zo'n hoofdremcylinder (een originele nota bene, geen replica) na 8 maanden alweer de geest begint te geven?
Zou het kunnen zijn dar er een minuscuul lekje in een van de remleidingen zit (ik verdenk de leiding die van de HRC met een paar krullen richting de rechter voorrem loopt, die heeft ook wat oppervlakte roest)? Net groot genoeg om lucht binnen te laten maar te klein om remvloeistof weg te laten lekken. Heeft iemand zoiets ooit eerder meegemaakt?
Alle advies welkom!!
Hartelijke groeten
Arnout-Jan Everts, Shah Alam, Maleisie