Hoi,
Sinds een week nu ben ik weer trotse eigenaar van een 2cv'tje en deze reed aardig toen we m kochtte (7 op de schaal van tien) maar dit werd dag 2 al slechter en dag 3 startte deze helemaal niet meer.
We hebben de bougies en contactpuntjes vervangen maar toen we goed gingen kijken merkte wij dat wanneer we de bougie kabel aan de kant van de bestuurder loshaalde de motor doorging en wanneer we de kabel aan de kant van de passagier loshaalde (terwijl de andere weer vast zat) de motor stopte, dus concludeerde we dat de cylinder aan de kant van de passagier niet mee kreeg.
We hebben de bougie los getest en deze vonkt maar deze ruikt niet naar brandstof dus we hebben de carburateur losgehaald en schoongemaakt (remreiniger en compressor) maar nog steeds niets.
Heeft iemand een idee waar ik nu moet kijken?
Motor loopt slecht...en op een cilinder
- André Post
- Heavy user
Nu is het zo dat electrisch gezien de beide bougies in serie staan.
Eerst eens kijken of een bougie kabel niet ergens tegen de carrosserie ligt en daar een vonk opbouwt.
Nieuwe bougie kabels kan in ieder geval al geen kwaad.
De carburateur voorziet beide cilinders van benzine en kan dus nooit links niet en rechts wel.
Er kan wel een pakking lekken waardoor 1 cilinder een armer mengsel krijgt.
Eerst eens kijken of een bougie kabel niet ergens tegen de carrosserie ligt en daar een vonk opbouwt.
Nieuwe bougie kabels kan in ieder geval al geen kwaad.
De carburateur voorziet beide cilinders van benzine en kan dus nooit links niet en rechts wel.
Er kan wel een pakking lekken waardoor 1 cilinder een armer mengsel krijgt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Re: Motor loopt slecht...en op een cilinder
Ik snap het niet helemaal, waarmee ging de motor door terwijl hij al niet meer wilde starten (ik vermoed dus niet wilde aanslaan)?dominick schreef:
We hebben de bougies en contactpuntjes vervangen maar toen we goed gingen kijken merkte wij dat wanneer we de bougie kabel aan de kant van de bestuurder loshaalde de motor doorging en wanneer we de kabel aan de kant van de passagier loshaalde (terwijl de andere weer vast zat) de motor stopte, dus concludeerde we dat de cylinder aan de kant van de passagier niet mee kreeg.
Begin eerst eens met een beurt; kleppen stellen, alles van de ontsteking vervangen en controleer ook gelijk of het luchtfilter schoon is en of de carburateur schoon is en de vlotterhoogte goed is afgesteld.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Veelvuldig poster
Ik snap het niet helemaal, waarmee ging de motor door terwijl hij al niet meer wilde starten (ik vermoed dus niet wilde aanslaan)?
Nee stopte met draaien of te wel de motor loopt op de ene cilinder wel en de andere niet , hij vonkt , krijgt benzine maar loopt op 1 cilinder , dat kan bijna alleen het probleem van kleppen stellen zijn ..
Nee stopte met draaien of te wel de motor loopt op de ene cilinder wel en de andere niet , hij vonkt , krijgt benzine maar loopt op 1 cilinder , dat kan bijna alleen het probleem van kleppen stellen zijn ..