Regen + rijden = nat

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 17 mei, 2011 09:22

@Deusjevo
Klep op een deken of iets dergelijks leggen op een stevige tafel en dan voorzichtig met een hamer een een stukje hardhout de rand terug tikken. Je hoeft hem trouwens maar zo hoog open te buigen dat de rubber er goed in of uit gaat.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » di 17 mei, 2011 10:30

Punky schreef:Waarom een RVS klep? Een gewone stalen werkt ook, mits goed behandeld!!!

Wanneer je de klep hebt gekocht het hole frame gedeelte op de achterkant volspuiten met ML en dit na een aantal dagen herhalen. Daarna de voorzijde spuiten en ik heb nog steeds geen roest mogen waarnemen bij mijn klepje.

Ook de sierstrip hoeft niet van RVS te zijn. Heb de aluminium strip zitten en die functioneert net zo goed.

Alleen aanleren de klep met 2 vingers dicht te draaien!!!
De voorzijde kan je direct op kleur spuiten? Want ik weet nog niet of deze kleur (geel) ook deze kleur blijft. Maar opzich zou ik de klep wel zelf kunnen spuiten met een kleur geel die in de buurt komt van de huidige kleur.

En wat is ML?
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 17 mei, 2011 11:05

Tectyl ML. een middel voor in holle ruimtes.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1884
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 17 mei, 2011 11:21

AZL57 schreef:@Deusjevo
Klep op een deken of iets dergelijks leggen op een stevige tafel en dan voorzichtig met een hamer een een stukje hardhout de rand terug tikken. Je hoeft hem trouwens maar zo hoog open te buigen dat de rubber er goed in of uit gaat.
Volgens mij heb je mijn fotos niet bekeken?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 17 mei, 2011 20:37

Inderdaad dat is precies wat ik bedoel de lange kanten hoef je niet open te buigen, dus ook niet dicht te slaan. ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » di 29 mar, 2016 10:23

Even een oud topic heropenen:
Sinds de eerste dag dat we de eend hebben is er altijd water naar binnen gekomen. Nu is het een (voornamelijk) mooi weer auto dus eigenlijk weinig last van gehad. Zaterdag nadat de 2cv even snel gewassen was, zaten er weer een paar druppels ter hoogte van de ventilatie klep :? . Omdat het voorruit frame en de ruitenwisser asjes het niet kunnen zijn moet het wel de klep zijn. En jawel hoor het rubber was gescheurd :evil: maar nog veel gekker is het volgende: Iemand heeft tijdens het plaatsen van de klep wat vreemds gedaan. Die persoon is aan de linkerkant begonnen met de aluminium strip door het rubber heen te drukken maar kwam schijnbaar naarmate die verder ging niet meer goed uit. Als gevolg zit er zo'n slordige 5 mm tussen waar het gaatje zou moeten zitten en waar het gaatje zit. Zal niet echt goed zijn voor de afdichting. Dit verklaart ook waarom het armpje van de klep niet goed uitkwam met het aandraai mechanisme(de klep zit er scheef in :roll: ). Mijn vraag is hoe kan dit?
Komt dat doordat het een rvs imitatie klep is? Was het rubber niet goed of was het gewoon onkunde van de desbetreffende persoon?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 29 mar, 2016 14:46

Het kleprubber van de rode eend heeft het geen 3 jaar volgehouden zonder scheuren.
De gaatjes moet je er zelf in maken.
Vorige maand maar weer vervangen.
Net als zo veel vervangings delen is de kwaliteit uitermate teleurstellend.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 29 mar, 2016 16:53

klep op de kop gemonteerd dan komt het armpje ook niet lekker uit? Er is ook verschil tussen oude en nieuwe modellen.
diverse Citroens, wat anders.

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » di 29 mar, 2016 19:24

Het betreft een charleston uit '86.
Dat verkeerd om gemonteerd zou zomaar kunnen :shock:
Is er een manier om te zien wat boven en wat onder is?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 29 mar, 2016 21:42

Zit het andre rubber stripje wel op het voorruitframe geplakt?

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » di 29 mar, 2016 22:19

Welk ander stripje :oops: ?
Op de plek waar het rubber tegen het frame aankomt zit niks(behalve het frame dan 8) )

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » do 31 mar, 2016 12:13

Bij welke leverancier kan ik het beste een nieuw rubber kopen? En waar vooral niet? Stuur het maar via een PBtje

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1884
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 31 mar, 2016 23:44

David schreef:Zit het andre rubber stripje wel op het voorruitframe geplakt?
Welk stripje?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 1 apr, 2016 08:32

Sommige eenden hebben volgens mij nog een witdoorzichtigachtig geprofileerd stripje op de carrosseriekant van de ventilatieklep zitten, ik denk voor een betere afdichting? Ik heb dit echter zelden gezien dus ik denk niet dat het origineel is of dat dit is wat David bedoelt

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 1 apr, 2016 17:05

Dit is origineel bij sommige modellen het is een soort tochtstrip net als van tesa. Let op de schuim moet dichte celstructuur hebben anders zuigt ie water en ben je nog verder van huis.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie