Regen + rijden = nat
De voorzijde kan je direct op kleur spuiten? Want ik weet nog niet of deze kleur (geel) ook deze kleur blijft. Maar opzich zou ik de klep wel zelf kunnen spuiten met een kleur geel die in de buurt komt van de huidige kleur.Punky schreef:Waarom een RVS klep? Een gewone stalen werkt ook, mits goed behandeld!!!
Wanneer je de klep hebt gekocht het hole frame gedeelte op de achterkant volspuiten met ML en dit na een aantal dagen herhalen. Daarna de voorzijde spuiten en ik heb nog steeds geen roest mogen waarnemen bij mijn klepje.
Ook de sierstrip hoeft niet van RVS te zijn. Heb de aluminium strip zitten en die functioneert net zo goed.
Alleen aanleren de klep met 2 vingers dicht te draaien!!!
En wat is ML?
Eendrijder sinds 11/5/2011!
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Volgens mij heb je mijn fotos niet bekeken?AZL57 schreef:@Deusjevo
Klep op een deken of iets dergelijks leggen op een stevige tafel en dan voorzichtig met een hamer een een stukje hardhout de rand terug tikken. Je hoeft hem trouwens maar zo hoog open te buigen dat de rubber er goed in of uit gaat.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
Even een oud topic heropenen:
Sinds de eerste dag dat we de eend hebben is er altijd water naar binnen gekomen. Nu is het een (voornamelijk) mooi weer auto dus eigenlijk weinig last van gehad. Zaterdag nadat de 2cv even snel gewassen was, zaten er weer een paar druppels ter hoogte van de ventilatie klep . Omdat het voorruit frame en de ruitenwisser asjes het niet kunnen zijn moet het wel de klep zijn. En jawel hoor het rubber was gescheurd maar nog veel gekker is het volgende: Iemand heeft tijdens het plaatsen van de klep wat vreemds gedaan. Die persoon is aan de linkerkant begonnen met de aluminium strip door het rubber heen te drukken maar kwam schijnbaar naarmate die verder ging niet meer goed uit. Als gevolg zit er zo'n slordige 5 mm tussen waar het gaatje zou moeten zitten en waar het gaatje zit. Zal niet echt goed zijn voor de afdichting. Dit verklaart ook waarom het armpje van de klep niet goed uitkwam met het aandraai mechanisme(de klep zit er scheef in ). Mijn vraag is hoe kan dit?
Komt dat doordat het een rvs imitatie klep is? Was het rubber niet goed of was het gewoon onkunde van de desbetreffende persoon?
Sinds de eerste dag dat we de eend hebben is er altijd water naar binnen gekomen. Nu is het een (voornamelijk) mooi weer auto dus eigenlijk weinig last van gehad. Zaterdag nadat de 2cv even snel gewassen was, zaten er weer een paar druppels ter hoogte van de ventilatie klep . Omdat het voorruit frame en de ruitenwisser asjes het niet kunnen zijn moet het wel de klep zijn. En jawel hoor het rubber was gescheurd maar nog veel gekker is het volgende: Iemand heeft tijdens het plaatsen van de klep wat vreemds gedaan. Die persoon is aan de linkerkant begonnen met de aluminium strip door het rubber heen te drukken maar kwam schijnbaar naarmate die verder ging niet meer goed uit. Als gevolg zit er zo'n slordige 5 mm tussen waar het gaatje zou moeten zitten en waar het gaatje zit. Zal niet echt goed zijn voor de afdichting. Dit verklaart ook waarom het armpje van de klep niet goed uitkwam met het aandraai mechanisme(de klep zit er scheef in ). Mijn vraag is hoe kan dit?
Komt dat doordat het een rvs imitatie klep is? Was het rubber niet goed of was het gewoon onkunde van de desbetreffende persoon?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het kleprubber van de rode eend heeft het geen 3 jaar volgehouden zonder scheuren.
De gaatjes moet je er zelf in maken.
Vorige maand maar weer vervangen.
Net als zo veel vervangings delen is de kwaliteit uitermate teleurstellend.
De gaatjes moet je er zelf in maken.
Vorige maand maar weer vervangen.
Net als zo veel vervangings delen is de kwaliteit uitermate teleurstellend.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne