AK400 slapend kenteken en alleen los chassis
AK400 slapend kenteken en alleen los chassis
Ik heb een vraagje? Kan je een slapend kenteken van eenAK400 weer wekken met alleen een los verrot chassis+deel 1 en deel 2.
Volgt er dan ook een identiteits onderzoek bij de ruw?
Ik heb wel een koets,motor e.d mr die horen dus niet bij dat chassis.
Volgt er dan ook een identiteits onderzoek bij de ruw?
Ik heb wel een koets,motor e.d mr die horen dus niet bij dat chassis.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Ik denk, ik zeg, volgens mij kan dit niet.
Want was het niet zo dat je maar één ding tegelijk aan een auto verandert mag hebben?
Of de motor, of de koets en of het chassis.
Ik zou de RDW bellen, en deze vraag voorleggen! Keurmeester thuis laten komen vooronderzoek laten doen en je weet sowieso waar je aan toe bent.
Speld deze mensen vooral niets op de mouw, vertel gewoon het (r)echte verhaal.
Er worden slapende kentekens te koop aangeboden op MP, bij de RDW slapen ze niet hoor
Want was het niet zo dat je maar één ding tegelijk aan een auto verandert mag hebben?
Of de motor, of de koets en of het chassis.
Ik zou de RDW bellen, en deze vraag voorleggen! Keurmeester thuis laten komen vooronderzoek laten doen en je weet sowieso waar je aan toe bent.
Speld deze mensen vooral niets op de mouw, vertel gewoon het (r)echte verhaal.
Er worden slapende kentekens te koop aangeboden op MP, bij de RDW slapen ze niet hoor
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Waar staat het nummer ingeslagen? Bij een moderne eend zit er een alu plaatje op de koets waar het chassisnummer ook nog een keer in staat. Hoe is dat bij een AK400?? Heb je dat plaatje nog? (of: waar kan je dat laten maken?)
Als het nummer in het chassis staat zou het wel kunnen werken. je maakt er een rijdende auto van, juiste alu plaatje op de koets, gaat langs de RDW en die kijken of de koets en het chassis bij elkaar horen. Er staat nergens geregistreerd welk motornr bij welk chassinr hoort. Op het moment dat jij bij de RDW bent wordt dat geregistreerd en vastgelegd. Vanaf dat moment hoort dat blok dus bij dat chassisnr.
bij mij laatste schouwing keken ze echt minutieus of het alu plaatje niet van de koets was geweest. lampje er bij, 2 man er boven. Mocht je daarmee aan ge gang gaan dan wel kunstmatig verouderen.
Gr Rob
Als het nummer in het chassis staat zou het wel kunnen werken. je maakt er een rijdende auto van, juiste alu plaatje op de koets, gaat langs de RDW en die kijken of de koets en het chassis bij elkaar horen. Er staat nergens geregistreerd welk motornr bij welk chassinr hoort. Op het moment dat jij bij de RDW bent wordt dat geregistreerd en vastgelegd. Vanaf dat moment hoort dat blok dus bij dat chassisnr.
bij mij laatste schouwing keken ze echt minutieus of het alu plaatje niet van de koets was geweest. lampje er bij, 2 man er boven. Mocht je daarmee aan ge gang gaan dan wel kunstmatig verouderen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Rob,RobM schreef: Er staat nergens geregistreerd welk motornr bij welk chassinr hoort. Op het moment dat jij bij de RDW bent wordt dat geregistreerd en vastgelegd. Vanaf dat moment hoort dat blok dus bij dat chassisnr.
Gr Rob
Mijn overbuurman is RDW keurmeester, hij heeft mijn eerste besteleend gekeurd en mijn derde. Die jongens zijn niet gek, of liggen niet te slapen. Ook zij weten dat er bij het museum van Citroën een bak vol informatie ligt waarin heel veel te vinden is voor 50,- euro. In die bak staat precies aan gegeven welke bak, motor, koets, kleur en chassis van de band is gerold. Steekproefsgewijs nemen ze een duik in die bak, klopt het niet dan ben jij de Sjaak.
Ik wil alleen maar zeggen, neem geen risico's, als het fout loopt, jij betaalt de rekening!
De RDW nooit en je verzekering waarschijnlijk ook niet
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
in het ergste geval moet je de kosten van het onderzoek (50 euro) betalen en nemen ze je kenteken in. je moet de auto dan formeel slopen. Erger dan dat word je niet de sjaak. Als je niets doet heb je namelijk ook geen auto en wel een bak onderdelen. Je krijgt niet een boete.
In het gunstigste geval gaat het goed en heb je weer een auto die de weg op kan. Vanaf dat moment kloppen alle papieren weer en krijg je bij een aanrijding oid ook geen gezanik met de verzekering.
Je moet inderdaad met een rijdende, apk-waardige auto aankomen. Of met een auto waar APK op zit, en de opmerking er bij dat je hem gaat restaureren.
Als je veel tijd hebt, je houdt van een gokje en je hebt er 50 euro voor over kan je het proberen. Grootste uitdaging is het koets-plaatje er uit te laten zien alsof ie er al 30 jaar op zit.
Als je er een motor in legt die qua type bij de auto hoort, en de kleur van de koets komt overeen met het kenteken geef je niemand aanleiding om eens het archief in te duiken.
maar het is maar een idee, je kan het ook niet doen...
Gr Rob
In het gunstigste geval gaat het goed en heb je weer een auto die de weg op kan. Vanaf dat moment kloppen alle papieren weer en krijg je bij een aanrijding oid ook geen gezanik met de verzekering.
Je moet inderdaad met een rijdende, apk-waardige auto aankomen. Of met een auto waar APK op zit, en de opmerking er bij dat je hem gaat restaureren.
Als je veel tijd hebt, je houdt van een gokje en je hebt er 50 euro voor over kan je het proberen. Grootste uitdaging is het koets-plaatje er uit te laten zien alsof ie er al 30 jaar op zit.
Als je er een motor in legt die qua type bij de auto hoort, en de kleur van de koets komt overeen met het kenteken geef je niemand aanleiding om eens het archief in te duiken.
maar het is maar een idee, je kan het ook niet doen...
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer: