Acadiane kopen

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gesloten
Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Acadiane kopen

Bericht door Delfosso » di 7 jun, 2005 20:24

Ben vandaag naar een Acadiane gaan kijken en wil graag even mijn ervaring delen en advies is welkom.

Het is een Aca uit 1980 in het beige. In 2001 ingevoerd vanuit Frankrijk waar de auto maar paar weken per jaar werd gebruikt tijdens vakantie. Het was een leuke ervaring er in te rijden, was stiller dan mijn eendje iets meer power leek het en ze veerde soepeler, geruisloos alsof je zweeft boven de weg.

Leuk detail: franse kentekenplaten zijn nog aanwezig en ook de handleiding

pluspunten:
Het chassis is voor zover ik kan beoordelen keihard en orgineel, ziet er strakker uit dan die van mijn eendje.

Orginele bodemplaten en dorpels in zeer acceptabele staat keihard. Wat wel vreemd is dat er tectiel op is gespoten en daarover heen bakfolie is geplakt.

Bagagebak is zonder gaten of roest, wel helemaal opnieuw geverfd met een soort van Hammerite hamerslag verf. In de naden zit nog wel kit wanneer ik er op druk klinkt het als een krakend koekje, maar ook hier kon ik niet echt roest ontdekken, het is maar een heel dun naadje met dat kit (nog orgineel vanaf fabriek).

Motor loopt soepel.

5 nieuwe banden en nieuwe remleidingen

Altijd onderhouden door 2cvstudio bonnen aanwezig en APK tot oktober

minpunten/twijfels:
De motorstart niet alleen hoor je tik tik alsof de accu niet is geladen, dus aanduwen, de eigenaar was wel druk bezig dit in orde te krijgen.

Roest rond de zijklep en roest bij de achterlichten en een beetje roest op de rand van de cabine en bagagebak

Stoelbekleding in staat van ontbinding

De auto is volledig bekleed met van dat noppespul tegen geluid overlast, maar daardoor kan ik niet de binnenkant van het plaatwerk zien, buitenkant was orginele lak geen gekke dingen verder.

Raam van deur gaat niet meer omhoog met slinger en rechter deur is niet van binnenuit te openen.

Wanneer ik in de 2de versnelling abrubt het gas los liet gebeurde het volgende: GIIIIIIIIIIIII, schok schok. Volgens mij noet ie meteen gaan schokken (is dit een teken dat de koppelingsplaten minder worden)

Ik vind het inschalen van waarde aan acadiane''s heel moeilijk ze willen er 2100 voor hebben maar ik had 1400 geboden, nu beweren ze dat er mensen zijn met hogere biedingen en dat de aca zo weg is als ik niet snel beslis.

Wat vinden jullie ervan.
Laatst gewijzigd door Delfosso op di 7 jun, 2005 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » di 7 jun, 2005 20:34

Dre schreef:hoi
klinkt als een barrel met best wel veel werk.
Tectylmet bakpapier?? niet vertrouwen en dat naadje wat kraakt als een koekje uhm.
veel werk en relatief veel geld , niet happen.

Dre
Hmmm toch heb ik het bakfolie (alufolie) er af getrokken en er kwamen echt mooie vloerplaten ondervandaan geen roest en hard. In de bagagebak heb je links en rechts een naadje van 1cm dat is dus oude kit dit kraakt maar ik kan er geen roest onder vinden ook niet als ik van buiten af kijk.

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 7 jun, 2005 20:35

heb je foto's ?

wat ik zo lees zou ik me niet gek laten maken en bij je bod van 1400 blijven.

Marcel

Dre
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dre » di 7 jun, 2005 20:38

Er zijn nog wel meer aca's.
Ga niet over 1 nacht ijs
Ben ook nog orchideeendokter :)

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » di 7 jun, 2005 20:41

Duintje schreef:heb je foto's ?

wat ik zo lees zou ik me niet gek laten maken en bij je bod van 1400 blijven.

Marcel
Heb geen fotos gemaakt, stom dacht ik pas aan toen ik er naast stond, vind het best eng om een aca te kopen en 1400 is wel niet veel voor een auto maar toch best veel voor mij kan er ook iets anders voor kopen.

Eigenlijk was mijn idee de aca aan mijn broertje mee te geven voor een half jaar in duitsland te rijden tijdens zijn stage, en daarna zelf mee te rijden af en toe.

Een foto van internet van de aca http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /60569.jpg

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » di 7 jun, 2005 20:50

In volgorde van jou:
minpunten/twijfels:
De motorstart niet alleen hoor je tik tik alsof de accu niet is geladen, dus aanduwen, de eigenaar was wel druk bezig dit in orde te krijgen.
>Lijkt me geen probleem.
Roest rond de zijklep en roest bij de achterlichten en een beetje roest op de rand van de cabine en bagagebak
>Als dat alles is...
Stoelbekleding in staat van ontbinding
>Nieuw setje bekleding kost nie veel, of natuurlijk een setje BX stoelen erin :wink:
De auto is volledig bekleed met van dat noppespul tegen geluid overlast, maar daardoor kan ik niet de binnenkant van het plaatwerk zien, buitenkant was orginele lak geen gekke dingen verder.
>Is een risico, durf ik zonder dat ding gezien te hebben geen uitspraak over te doen...
Raam van deur gaat niet meer omhoog met slinger en rechter deur is niet van binnenuit te openen.
>Die slinger mechaniekjes zijn makkelijk te repareren. Meestal zit het aandrijfstangetje naast de ruit ipv eronder. Sowieso een klein probleem. Evenals de deur die niet opent...
Wanneer ik in de 2de versnelling abrubt het gas los liet gebeurde het volgende: GIIIIIIIIIIIII, schok schok. Volgens mij noet ie meteen gaan schokken (is dit een teken dat de koppelingsplaten minder worden)
>koppeling tsjek je door de een in z'n 2 te zetten, handrem erop, en gas geven. Als ie dan afslaat is de plaat goed, mocht de plaat gaan slippen dan is ie binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe. Maaja ook dat is niet giganties veel werk. In geval dat je dat nog nooit hebt gedaan is het 2 dagen werk, anders een middagje... Maar ik zou wel hulp erbij vragen...
Ik vind het inschalen van waarde aan acadiane''s heel moeilijk ze willen er 2100 voor hebben maar ik had 1400 geboden, nu beweren ze dat er mensen zijn met hogere biedingen en dat de aca zo weg is als ik niet snel beslis.
>Volgens mij is mijn mening hierover bij een aantal forumleden al bekend... 1400 is een goed bod, en laat je vooral niet opjutten. Het is nog steeds jouw geld.... Maar dit is toch echt aan jezelf, want wat je wil geven is toch echt aan jou. Ik weet voor 2200 een hele mooie gerestaureerde AZU (besteleend uit 61) te staan in Limburg. Tsja en die zijn toch zekers mooier dan zo'n acadyane... Voor info hierover ff PM naar mij.

Op de foto ziet ie er wel okee uit. Ik weet alleen niet of dit een originele ACADyane kleur is...
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » di 7 jun, 2005 21:09

En bovendien zitten er in de buurt van Capelle bergen eendrijders. Neem een keer een paar xtra ogen mee in de vorm van een andere rijder... 4 ogen zien meer dan twee.

Gast

Bericht door Gast » wo 8 jun, 2005 11:35

is orginele aca kleur: AC 074 beige nevada 1979-1981

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 8 jun, 2005 12:14

kijk ook goed naar de bodem in de laadbak (vooral op de naden waar de balkjes eronder zitten) heb afgelopen weekend een ACAdiane geloopt en die was op die punten wel erg rot ook de onderkant van de voetenbak (aan de voorkant waar ie op het chassis rustbij die versevigingsstukjes) verdienen de aandacht. (bij mij bleven die op het chassis staan toen ik de koets eraf tilde!!)

verder succes met beoordelen/ verdere zoektocht!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

LoLa
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door LoLa » do 9 jun, 2005 21:04

Heb mijn Aca ook goedkoper gekregen dan het hoogste bod, hier ben ik zo'n beetje cker van. De eigenaar wilde hem liever aan mij verkopen. Ik weer bijna cker dat dit idd zo was.
Als ik mijn aca ga verkopen (wat nog heeeel lang gaat duren) verkoop ik em ook liever aan iemand die er lol aan gaat beleven dan aan iemand die em voor de onderdelen gaat slopen.

Verder klinkt die aca als een gokje, er zijn wat nadelen maar een behoorlijk goede aca heb je voor 2000 ik denk dat je goed moet nadenken.
Ga nog es kijken en bekijk de volgende dingen deze heb ik regelmatig in slechte staat gezien:
- De plekken onder de zij/achterramen die wielbak loopt zeg maar tot voren door, vooraan zit vaak roest.
- De plek waar de gordels op de bodem zitten hier zitten vaak plekken,
- De binnenkant van het gereedschapzijvak
- idd de plekken waar de "balkjes" aan de laadruimte ondersteund van binnen en van buiten.
LoLa: Wel van naam verandert maar niet minder Gek!

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » ma 13 jun, 2005 18:05

Een andere acadiane, kan ik kopen voor 850,- met een verse APK. Wel roest op het plaatwerk, chassis is goed en orgineel bodemplaten opnieuw gelast.
Hier zijn de fotos is dit 850,- waard? wat denken jullie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Delfosso op ma 13 jun, 2005 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » ma 13 jun, 2005 19:04

Als dit alles is kwa roest dan zou ik het doen....
Maarrr waar roest zit aan de buitenzijde zit het ook binnenin. Dus tsjek de punten die anderen in dit topic zeggen ook goed.
En als dan het chassis en de bodem goed/redelijk zijn dan is 850 ook goed/redelijk...

Dre
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dre » ma 13 jun, 2005 20:52

leuk acaatje voor een niet al teveel geld, je heb wel wat te doen.
Wel wat roest op moeilijke plaatsen, gewoon doen
Ben ook nog orchideeendokter :)

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Delfosso » ma 13 jun, 2005 21:29

Dre schreef:leuk acaatje voor een niet al teveel geld, je heb wel wat te doen.
Wel wat roest op moeilijke plaatsen, gewoon doen
Mijn idee is om de roest gewoon vet in de Owatrol te doen en dan lekker een half jaar mee karren, daarna zien we weer verder.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 14 jun, 2005 18:56

Je zult wel even de lossen roest moeten verwijderen, voordat je met Owatrol gaat gooien. Houdt er dan wel rekening mee dat kleine gaatjes snel groot kunnen gaan worden. :wink:

Ziet er verder best leuk uit voor deze prijs. Als je blokje en chassis ook goed zijn. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten