Ik ben in de markt voor een 2CV, dus hou marktplaats al een tijdje in de gaten.
Ik heb er nu twee gevonden op marktplaats die me wel bevallen zijn er dingen die zo opvallen waar ik op zou moeten letten?
http://link.marktplaats.nl/m1024351884
http://link.marktplaats.nl/m1031988206
aankoopadvies
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bij de eerste in ieder geval of de chassis wissel legaal gedaan is, de tweede zal ook al eens een nieuw chassis gehad hebben en de kwaliteit van vervangende chassis zijn niet altijd geweldig.
Voor de rest de standaard punten.
Voor de rest de standaard punten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Let goed op of het chassisnummer óf origineel is, óf door de RDW ingeslagen.
Zo niet: laten staan!
Bij gegalvaniseerde chassis moet je zeker goed opletten aangezien dit tot enige tijd geleden niet toegestaan was (nu dus wel).
Daar kan de RDW dan dus nooit een nummer ingeslagen hebben.....
En neem een kenner mee
Zo niet: laten staan!
Bij gegalvaniseerde chassis moet je zeker goed opletten aangezien dit tot enige tijd geleden niet toegestaan was (nu dus wel).
Daar kan de RDW dan dus nooit een nummer ingeslagen hebben.....
En neem een kenner mee
Jongens, ik denk dat als je zo kijkt je het verduveld lastig gaat krijgen.
Begin jaren 80 mocht je zelf inslaan, weliswaar onder toezicht, maar het bijbehorende A4tje wat je van de Douane (toen nog) kreeg is in 99% van de gevallen zoek.....
Nu betitel je een dergelijke auto als "illegaal".....
Als je een nette eend ziet waar je geen chassis hoeft te wisselen en hij is al APK gekeurd geweest met dit chassis en nummer dan hoef je je echt geen zorgen te maken.
Merendeel van de eenden rijdt namelijk "illegaal" rond als je het zo bekijkt.
De overheid heeft tijdens het spel de spelregels veranderd en dat weet men bij de RDW ook echt wel.
Ik heb nog een origineel chassis maar het merendeel heeft dat echt niet meer....
Begin jaren 80 mocht je zelf inslaan, weliswaar onder toezicht, maar het bijbehorende A4tje wat je van de Douane (toen nog) kreeg is in 99% van de gevallen zoek.....
Nu betitel je een dergelijke auto als "illegaal".....
Als je een nette eend ziet waar je geen chassis hoeft te wisselen en hij is al APK gekeurd geweest met dit chassis en nummer dan hoef je je echt geen zorgen te maken.
Merendeel van de eenden rijdt namelijk "illegaal" rond als je het zo bekijkt.
De overheid heeft tijdens het spel de spelregels veranderd en dat weet men bij de RDW ook echt wel.
Ik heb nog een origineel chassis maar het merendeel heeft dat echt niet meer....
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Leuk! Welkom!
Kijk alsjeblieft goed uit met de eerste link van Marktplaats. Ik ben geweest met een vriendin van me en ben erg hard weggelopen. Zorg dat je niet verliefd wordt op een eend, want dan ben je geneigd de minpunten wat minder zwaar te wegen. Als de eend dan na het eerste ritje in de garage staat, kan het behoorlijk tegen vallen!
Kortom: neem een ervaringsdeskundige mee. Die ziet of de zwakke plekken slecht of slecht opgeknapt zijn.
Kijk alsjeblieft goed uit met de eerste link van Marktplaats. Ik ben geweest met een vriendin van me en ben erg hard weggelopen. Zorg dat je niet verliefd wordt op een eend, want dan ben je geneigd de minpunten wat minder zwaar te wegen. Als de eend dan na het eerste ritje in de garage staat, kan het behoorlijk tegen vallen!
Kortom: neem een ervaringsdeskundige mee. Die ziet of de zwakke plekken slecht of slecht opgeknapt zijn.
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!