Waar / hoe koop ik een eend?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Klopt... Zolang ie maar leesbaar is en op de juiste plaats staat.deusjevo schreef:Ik denk dat bij de APK steekproef niet gekeken wordt naar de originaliteit van het chassisnummer, dit omdat het ook geen APK punt is om de originaliteit hiervan te bepalen.
Bij een politiefuik waar ze je auto binnenstebuiten keren onder toeziend oog van douane, RDW, belastingdienst en dergelijke kunnen ze wel ter plekke je papieren (en auto) innemen als ze het niet vertrouwen..
Mag je gaan aantonen dat het wel allemaal klopt..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
dyane_maniac schreef:even los van het feit dat je bij aankoop natuurlijk moet opletten op chassisnummers ed, want idd bij rdw bezoek zou dit problemen kunnen geven. maar ik word wel een beetje "kwaad" dat je hier nu schrijft dat er dan gelijk "gerommeld" zou zijn met een eend terwijl dit dus niet zo hoeft te zijn! vroeger gebeurde het zo en volgens de destijds geldende regels. ik vind het een hele kwalijke zaak dat er dus nu zoveel problemen zijn doordat deze chassiswissels, die vroeger toestaan waren, nu niet worden erkend. Dit hoeft dus niet gelijk te betekenen dat de huidige eigenaar ermee gerommeld heeft.LPGo schreef:Totdat de RDW je kenteken inneemt zoals bij mij gebeurt is... zie mijn topic...David schreef:
Ja, het is opletten! maar maak er ook geen paniekverhalen van svp!!
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=14191&highlight=
p.s. ik denk dat er voor hetzelfde geld 2cv's te koop staan die wel netjes aan de regels voldoen, waarom zou je dan een eend kopen waar mee gerommeld is!!..
Precies!!!
Er is niet GEROMMELD!!!!
Dat was toen de normale procedure
Als je "gewoon te goeder trouw bent" en je doet verder geen "rare" dingen dan is er echt niet zoveel aan de hand.
Alleen als je nu aan een nieuw project begint en het spul is nog origineel (en dat is redelijk bijzonder) dan kun je alles netjes laten schouwen.
Maar in hoeveel gevallen dat nu nog voorkomt......
Misschien handig om geen chassisnummers op het forum te zetten, zeker niet als er twijfel is over de echtheid er van? Je mag mij (en ik denk anderen ook wel) wel een foto opsturen van het nummer, ik wil wel even kijken. Ik kan je mijn email wel even geven in een pb'tje? Of desnoods één of twee van de eerste 4 cijfers (meldcode) even maskeren in paint
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
20 jaar geleden moest je zelf je nr in het chassis rammen en stond er zo'n bobo van de douane naast met z'n handen in de zakken haha. Dus er hoeft niet gerommeld te zijn afgaand op het nr alleen. Je kreeg wel netjes een formulier er bij als die er niet (meer) is, is er een aantekening gemaakt bij de rdw in het systeem kan je gewoon via tel opvragen).
Zo had ik laats een eend met nr in het schutbord nee niet het allu plaatje. Er in geramd lees doorheen geslagen, zonder extra papieren maar wel in het rdw systeem vermeld .
Zo had ik laats een eend met nr in het schutbord nee niet het allu plaatje. Er in geramd lees doorheen geslagen, zonder extra papieren maar wel in het rdw systeem vermeld .
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Re: Waar / hoe koop ik een eend?
HoiTweepeka schreef:Hallo!
Ik ben al sinds mijn tiende helemaal weg van 2CV's en voor ik mijn rijbewijs haalde heb ik 2 keer mogen meerijden. Recentelijk (op mijn 38e..) pas voor de eerste keer (meteen een hele dag) met een eend op pad geweest en.. ik ben verkocht!
Ik heb al besloten dat ik een eend ga kopen (tweede auto om mee te touren) alleen nu vraag ik me af hoe ik in deze het beste te werk kan gaan. Ik zie bijna iedere week wel een eend op autoscout of marktplaats die mij aanstaat. Ik ben geen sleutelaar al wil ik me dat wel enigszins eigen maken want ik ben niet on-handig en het lijkt me erg leuk. Echt groot werk gaat echter boven mijn pet en daar waag ik me niet aan.
Ik zoek een 2CV6 (tweede helft) jaren 80 Wit, Rood of een Charleston (rood-zwart). Technisch moet ie in goede staat zijn. Koets mag een deukje of roestplekje hebben.
Is het aan te raden om gewoon een eend te kopen en daarmee naar een 2cv-garage te gaan (eendenspul is voor mij het dichtst bij), moet ik me laten adviseren door een dergelijke garage bij de aankoop of de auto zelfs daar kopen?
Mijn budget is max € 4.000,- aanschaf en € 500,- om hem in orde te laten maken. Ik denk dat ik plusminus 2.000 km per jaar ga rijden. Technische controles en klein werk kan ik zelf doen en ik wil 'm iedere 2 jaar wel door een 2cv-garage laten nakijken / groter onderhoud laten uitvoeren..
Ik heb een garage/schuur van 35 m2 dus genoeg ruimte om hem weg te zetten en te sleutelen.
Ik kwam vandaag deze tegen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citr ... ousPage=lr
Vinden jullie dit iets? Op welke dingen moet ik bij deze eend bijvoorbeeld letten?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Groetjes,
Tweepeka
Leuk en herkenbaar verhaal. Ik ben ook al van jongs af aan fan van de eend en wil er al heel lang zelf 1 hebben. Ook al wel eens in gereden maar nooit van gekomen om er een aan te schaffen. Maar nu is het tijd om dat wel te doen en ik was op zoek naar tips en adviezen op internet toen ik dit bericht in het 2CV forum las. Ik ben namelijk ook geen sleutelaar of kenner en wil eigenlijk gewoon een goede eend kopen zonder dat ik er werk aan heb.
Heb jij inmiddels een eend gekocht? Heb je misschien tips en adviezen voor me hoe je het hebt aangepakt om een goed exemplaar te vinden?
Alvast bedankt!