AZL57 schreef:is je bobine warm als hij niet wil starten? Ontstekings tijdstip niet goed afgesteld? Is je benzinefilter in de tank schoon, geen scheurtjes in de slangen vooral die boven op de tank?
Bobine warm ja, maar niet heet, je kan je hand er wel op leggen. Ontstekking is paar maand geleden afgesteld en staat goed. Benzinefilter en tank zijn schoon. Hoe kom je bij de slang boven de tank?
Boudewijn schreef:Zou een Vapour lock kunnen zijn. Zie:
http://www.kulsdom.be/vapour_lock.htm
Heb ik ook eens gehad. Bij mij hielp het om voor het starten met warme motor een fles koud water over de benzinepomp te gieten. Na het vervangen van de benzinepomp was het probleem opgelost.
Maar hoe is de staat van onderhoud van de auto? begin altijd bij de basis afstellingen: kleppen, contactpunten, bougies en luchtfilter.
Ik ga het eens proberen inderdaad, kleppen zijn gesteld, contactpuntjes en bougies zijn vernieuwd. Luchtfilter moet nog vernieuwd worden, is smerig maar niet hard ofzo.
David schreef:Je zegt dat je een filter hebt gemonteerd.
Zo ja, waar?
Niet tussen benzinepomp en carburateur hoop ik!
Veelgemaakte fout!
Kunststof filter op 8 cm afstand van een uitlaatspruitstuk van een paar 100 graden.
Niet verstandig.
Bovendien kan de oorzaak van een vapour lock, een leeg filter, daar liggen.
Ten tweede, heb je de flow van de filter in de juiste richting gemonteerd?
Meestal staat er een pijl in de juiste richting.
Slecht starten met een warme motor is overigens een bekende kwaal.
Inderdaad starten met een ingetrapt pedaal EN ZEKER NIET POMPEND STARTEN, dan verzuip je absoluut de motor.
Bij iedere keer pompen spuit je brandstof in met de acceleratiepomp en maak je het starten nog moeilijker!
Een eendemotor heeft veel lucht nodig om te starten.
Zonet gekeken en helaas wel ja, wij dachten lekker in het zicht. Bij de Morris hadden we last dat dat ding verstopt kwam te zitten dus nu hebben we t lekker in t zicht gemonteerd. Zal het wel ff veranderen. Ik heb zonet gecontroleerd, gisteren kwam ik rond 21:00 thuis en zat filter 80% vol, vanochtend rond 06:00 was hij droog…
Hij is in de juiste richting gemonteerd ja, platte deksel is bovenkant. nog ff gezocht naar de pijl en klopt gelukkig
marcopr schreef:warme motor starten; inderdaad met vol gas en ZOnder choke. moet vrij snel aanslaan. Niet stop even en prbeer het na een paar minuten weer eens.
Bovenstaande tips moeten je verder kunnen helpen.
Vraag; wat versta je onder herrie op de snelweg?
Ik ga het proberen idd, onder herrie versta ik alsof ik al lang door had moeten schakelen. Joelend geluid zeg maar..
David schreef:Herrie op de snelweg lijkt mij inderdaad niet iets te maken kunnen hebben met slecht starten.....
Niet toevallig een lekke uitlaat tegelijkertijd?
Kan het ook niet te maken hebben dat de brandstoftoevoer en de motor niet goed gelijk lopen zeg maar? Want als de motor stabiel loopt loopt deze t mooist..toch?
schermer schreef:Slecht starten bij warme motor (let op, wel met de juiste startmanier) kan vaak duiden op een slechte bobine. Even testen met een reservebobine, motor goed heet rijden en dan starten met een andere, koude bobine. Heb je trouwens puntjes of een 123?
Ga het even proberen, was al bij bonthond langs geweest maar die is denk ik op vakantie ofzo. heb ik een reden om eindelijk eens naar de club te gaan

Heb puntjes.
David schreef:Hoi Dominick,
Waar ik nieuwsgierig naar ben, is je manier van starten.....
Als hij warm is, trap dan LANGZAAM je gaspedaal in, want dan spuit de acceleratiepomp bijna geen brandstof in en voet OP DE BODEM HOUDEN, NIET BEWEGEN, en dan starten.
Net zo lang tot hij start, dat moet dan binnen paar seconden lukken!
Maar echt, let op: PLANKGAS HOUDEN EN VOET NIET BEWEGEN!!!!!!
Als hij dan niet wil starten is het niet de beruchte slechte warme start.
Dan is het waarschijnlijk inderdaad de bobine, trucje daarvoor is even de draadjes op de bobine omwisselen en nog 1x proberen.
Laat even wat horen, hoe het gaat.
Ben nieuwsgierig of het je nu lukt!!
Succes
Ik doe de choke altijd iets uit, dat net mn wijs- en middelvinger achter kunnen (ervaring is dat anders de motor telkens uitvalt) en dan gas-geven en dan starten. Ik ga eens proberen zonder choke en langzaam pedaal naar beneden.
Ga alles even proberen, heb een hoop dingen die ik nu weer kan uitzoeken,
Enorm bedankt, hou jullie op de hoogte!