las vraag
Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je voor dit geld geen Magnotrons hoeft te gaan slopen.. (mijn mening).. Uiteindelijk moet je wel een beetje op je las(sen) kunnen vertrouwen...David schreef:Knap gedaan, absoluut!
Maar of ik het mooi vind.......
Ben toch iets teveel een originaliteitsfreak, denk ik.
Maar wel respect voor hoe je voor elkaar krijgt!!
Aan deze auto is straks alleen nog maar de bovenkant van de koets origineel de rest wordt aangepast/verbouwd.. (met de zegen van de RDW)
De auto stond al een tijdje te koop, niemand waagde zich eraan...
Mooi apparaat en mooi resultaat LPGo! Ben jaloers op beide
Maar met een professioneel apparaat of bij proplassen zul je toch ook nog moeten kunnen beoordelen of je lassen wel goed zijn? Voor mij is veiligheid van een diy puntlasapparaat een groter vraagteken dan het beoordelen van de kwaliteit van de las.
Nu we toch iemand hebben met een goed apparaat en goede resultaten: weet jij hoe hoog de stroom is en de tijsduur per puntlas voor jouw apparaat/instellingen? En hoe dik is het materiaal dat je gebruikt?
Maar met een professioneel apparaat of bij proplassen zul je toch ook nog moeten kunnen beoordelen of je lassen wel goed zijn? Voor mij is veiligheid van een diy puntlasapparaat een groter vraagteken dan het beoordelen van de kwaliteit van de las.
Nu we toch iemand hebben met een goed apparaat en goede resultaten: weet jij hoe hoog de stroom is en de tijsduur per puntlas voor jouw apparaat/instellingen? En hoe dik is het materiaal dat je gebruikt?
Kijk een paar posten terug daar wil iemand een magnetron slopen om een lasapparaat te bouwenDavid schreef:LPGo wat bedoelde je nu met "geen Magnetrons slopen", vat m even niet?
Heb je foto's overigens nog een keer bekeken, ziet er toch heel erg strak uit hoor!!
Heb ik wel maar wil het eerst afmaken..David schreef: Heb je ook een foto van hoe je het chassis hebt gemaakt?
Ziet er uit als een vliegtuigconstructie!
Gaaf!
Dit bedoelde ik nu juist ook..Pino schreef:Mooi apparaat en mooi resultaat LPGo! Ben jaloers op beide
Pino schreef: Nu we toch iemand hebben met een goed apparaat en goede resultaten: weet jij hoe hoog de stroom is en de tijsduur per puntlas voor jouw apparaat/instellingen?
Stroomsterkte kan ik kort over zijn.. Dit apperaat is uitgerust voor 64 A krachtstroom. Daar kwam ik echter pas thuis achter toen ik hem in mijn 32A stopcontact wilde steken.
Op 32 Amp. kan ik nu net 2 x 1mm tot 2x 1.5mm bij mij thuis lassen zonder dat stoppen eruit vliegen, dus voor een eend ruim voldoende..
De tijd bedraagt bij mij zo´n 6 seconden...
Tegenwoordig wordt er echter met een inverter gewerkt waardoor je ook met 220volt goed kunt punten...
voor de vloer en voetenbak heb ik 2x 0,8mm rvs gebruikt (ik gebruik meestal 0.8mm rvs)Pino schreef:En hoe dik is het materiaal dat je gebruikt?
voor het schutbord wil ik eens 0.5mm rvs gebruiken (dat is het origineel ook (5mm dik)
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
normaal las apparaat zet zijn 220/380 volt naar de gewenste las spanning om met een transformator met grote koper spoelen. lage volt hoge ampère's
simpele bewezen techniek die goed te repareren is mocht het stuk gaan.
iverter maakt gebruik van diodes print platen en evt microprocessor's werkt perfect word ook steeds goedkoper maar als het stuk gaat moet je best wat verstand van printplaten ed hebben.
(oude) puntlasser machines hebben een hele hoge start spanning en kan niet gebruikt worden in een doorsnee huis/hobby schuur. dus let daar ff op als je een gebruikt ding wilt kopen
inverter"s kan je wel gebruiken op normaal 220v met een normale 16 ampère woonhuis aan sluiting.
tegenwoordig al te koop tussen 250 en 500 euris licht van gewicht en prima geschikt voor ons werk.
simpele bewezen techniek die goed te repareren is mocht het stuk gaan.
iverter maakt gebruik van diodes print platen en evt microprocessor's werkt perfect word ook steeds goedkoper maar als het stuk gaat moet je best wat verstand van printplaten ed hebben.
(oude) puntlasser machines hebben een hele hoge start spanning en kan niet gebruikt worden in een doorsnee huis/hobby schuur. dus let daar ff op als je een gebruikt ding wilt kopen
inverter"s kan je wel gebruiken op normaal 220v met een normale 16 ampère woonhuis aan sluiting.
tegenwoordig al te koop tussen 250 en 500 euris licht van gewicht en prima geschikt voor ons werk.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics