Wij hebben nu al een kleine 8 jaar een 2cv special 0.6 uit 1986. We hebben de auto voor een klein prijsje kunnen kopen toen der tijd en door de jaren heen hebben we niet te veel kosten aan de auto gehad. Nieuwe uitlaat, koppeling, Nieuwe bumpers, (carroserie)Lichtbalk achter vervangen, (Tweedehands)bekeleding.
Bij 89000 km hebben we de motor moeten vervangen. hiervoor hebben we een tweedehands motor gekocht. Deze presteert zeer goed ondanks de hij nog afgesteld moet worden. Dit was ongeveer 1 maand geleden.
De auto zelf is niet in super staat. Het volgende moet gelast of vervangen worden.
- Voorruit frame is onder de ruit volledig doorgeroest.
- Motor moet momenteel nog goed afgesteld worden en pakkingen vervangen.
- Links achter zit een gat in het spatbord aan de kant van de achterbank. Hierdoor komt een klein beetje water naar binnen. (hier ondvinden wij geen last. Enkel bij hevige regenval staat er een klein plasje op vloer. Maar dit is met een handdoek al weg te werken.
- Achterband slijt snel aan de binnenkant.
- Dak moet vervangen worden. (Er kan een dak met binnensluiting op)
Er zijn nog een 4 a 5 tal plekken waar toch wel gelast moet worden.
Wij hebben daar zelf totaal geen verstand van. Enkel de motor hebben we zelf vervangen met hulp van een vriend die daar meer verstand van heeft.
Ik schat de auto zelf ongeveer tussen de 2000 tot 3500 euro. (Het is misschien een ruime schatting maar ik weet de prijzen niet precies. Maar het zit zeker hiertussen.
We rijden momenteel met de auto en is vorig jaar nog gekeurd. Toen waren de opmerinkingen.
- Opletten voor de roest.
- Banden achter (deze zijn vervangen)
Wanneer we een andere 2cv kopen willen we tot ongeveer 7000 a 8000 euro uitgeven.
Wat kunnen we nu het best doen. Onze 2cv laten opknappen of een andere kopen?
Het is inderdaad zeer moeilijk te zeggen maar ik hoop dat we toch wat meningen kunnen krijgen

Bedankt