Bak maakt geluiden bij intrappen koppeling
Bak maakt geluiden bij intrappen koppeling
Hoi,
vraagje, want niemand kan me helpen.
Ik heb een 2cv6, nieuwe koppeling en als ik de koppeling indruk dan maakt de bak een gillend / schrapend geluid, als ik de koppeling loslaat dan is de bak stil.
Hij doet dat ook inde 1-ste, 2-de en 3 versnelling, dus alleen als ik de koppeling intrap.
Het lijkt alsof er een lager draait en lawaai maakt.
Kan iemand mij zeggen wat dat is, waar dat is en hoe ik dat kan repareren?
Alvast Dank
vraagje, want niemand kan me helpen.
Ik heb een 2cv6, nieuwe koppeling en als ik de koppeling indruk dan maakt de bak een gillend / schrapend geluid, als ik de koppeling loslaat dan is de bak stil.
Hij doet dat ook inde 1-ste, 2-de en 3 versnelling, dus alleen als ik de koppeling intrap.
Het lijkt alsof er een lager draait en lawaai maakt.
Kan iemand mij zeggen wat dat is, waar dat is en hoe ik dat kan repareren?
Alvast Dank
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Als eerste 0ntkoppelt de bak wel? Anders de kabel spannen. Maar dat lijkt e te makkelijk. Er zit idd een lager je hebt het druklager heb je die ook vervangen. Meestal koop je dit als totaal pakket met je koppelings plaat drukgroep . Maar word soms ook wel los verkocht.
Dan zit er ook nog een top lager in het gat waar je priceas ingaat. Dit kan een naald lager zijn maar ook wel een bronzen bus. Die eerste kunnen ook vreselijke herrie maken als ze stuk zijn.
Misschien iets meer info. Heb je zelfde koppeling nieuw ingebouwd of laten doen. Ontkoppelde de bak voor die tijd wel goed.
Dan zit er ook nog een top lager in het gat waar je priceas ingaat. Dit kan een naald lager zijn maar ook wel een bronzen bus. Die eerste kunnen ook vreselijke herrie maken als ze stuk zijn.
Misschien iets meer info. Heb je zelfde koppeling nieuw ingebouwd of laten doen. Ontkoppelde de bak voor die tijd wel goed.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Hoi
dank voor de snelle reactie.
De bak onkoppelt wel, verder geen problemen, versnellingen gaan er gewoon in.
Ik heb de koppeling inderdaad zelf vervangen, heb de hele set gekocht van Valeo.
Dat geluid begon trouwens een week geleden, een beetje lawaai te maken en elke dag wordt het erger.
Dus het wordt zo en zo bak uitbouwen en alles nagaan.
dank voor de snelle reactie.
De bak onkoppelt wel, verder geen problemen, versnellingen gaan er gewoon in.
Ik heb de koppeling inderdaad zelf vervangen, heb de hele set gekocht van Valeo.
Dat geluid begon trouwens een week geleden, een beetje lawaai te maken en elke dag wordt het erger.
Dus het wordt zo en zo bak uitbouwen en alles nagaan.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
Heb dezelfe symptomen gehad, bij mij bleek her een droog gelopen toplager te zijn, kwestie van een beetje vet eraan en weer gaan! Nadeeltje is wel dat je ook daarvoor je je motor moet uitbouwen. Van de andere kant, als dat vaak genoeg doet wordt je er vanzelf handig in!
Greetzzzz, Rusty
Greetzzzz, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- shorttrack
- Regelmatige poster