Welke carburateur 28/18 or 21/24
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Welke carburateur 28/18 or 21/24
Ik heb een stapeltje carburateurs liggen en wil er 1 reviseren voor op mijn pickup om dat hij niet stationair wil blijven lopen.
Nu zit er een 26/18 op maar ik zag dat er ook een 21/24 carburateur tussen zit.
Nu ben ik al een poosje aan het googlen maar ik kan niet ontdekken welke op welk type motor hoort. Mijn handboek gaat maar tot 1982 en daar wordt helemaal niet over de 26/18 gesproken
Nu heb ik een bigbore 650cc setje op de pickup en vraag mij af welk type carburateur hier het best bij past. Dan reviseer ik die.
Nu zit er een 26/18 op maar ik zag dat er ook een 21/24 carburateur tussen zit.
Nu ben ik al een poosje aan het googlen maar ik kan niet ontdekken welke op welk type motor hoort. Mijn handboek gaat maar tot 1982 en daar wordt helemaal niet over de 26/18 gesproken
Nu heb ik een bigbore 650cc setje op de pickup en vraag mij af welk type carburateur hier het best bij past. Dan reviseer ik die.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
In eerste instantie ben ik benieuwd welke op welk type motor de 21-24 carb hoord en op welk type motor de 18-26 is toegepast. Beide hebben die code 26 -35 CSIC
De vraag welke het best zou zijn voor de big bore is los daar van.
Als je netto doorlaat van beide gaskleppen opgeteld uit rekend is die bij de 21-24 iets groter. Maar of dat altijd een voordeel is weet ik niet.
Mijn vraagbaak geeft afhankelijk van het bouwjaar voor de sproeier bezetting van de 21-24 carburateur 120 / 87,5 of 125/70
Ik kan me voorstellen dat dit voor de 18-26 anders is ik hoor vaak 102 / 87,5 langs komen.
De vraag welke het best zou zijn voor de big bore is los daar van.
Als je netto doorlaat van beide gaskleppen opgeteld uit rekend is die bij de 21-24 iets groter. Maar of dat altijd een voordeel is weet ik niet.
Mijn vraagbaak geeft afhankelijk van het bouwjaar voor de sproeier bezetting van de 21-24 carburateur 120 / 87,5 of 125/70
Ik kan me voorstellen dat dit voor de 18-26 anders is ik hoor vaak 102 / 87,5 langs komen.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
De carburateur is inderdaad versleten. Er zit veel speling op de gasklepas.
Dat hij niet blijft lopen zit in elkgeval in de carburateur.
De sproeier heb ik gereinigd ook de stationairsproeier.
Vlotterhoogte is goed.
Daarom dacht Ik aan valse lucht langs de asjes.
Het volgende is al uitgesloten:
De bougies zijn vernieuwd de bobine en kabels omgewisseld.
123 staat op tijd, en met de ontsteking van Geo is het precies het zelfde.
De kleppen zijn gesteld.
Olie en filter vernieuwd.
onderdruk in de motor is goed.
Hij rijdt verder heel goed.
Nu ik er toch 1 ga reviseren kan ik kiezen welk type vandaar de vragen.
Dat hij niet blijft lopen zit in elkgeval in de carburateur.
De sproeier heb ik gereinigd ook de stationairsproeier.
Vlotterhoogte is goed.
Daarom dacht Ik aan valse lucht langs de asjes.
Het volgende is al uitgesloten:
De bougies zijn vernieuwd de bobine en kabels omgewisseld.
123 staat op tijd, en met de ontsteking van Geo is het precies het zelfde.
De kleppen zijn gesteld.
Olie en filter vernieuwd.
onderdruk in de motor is goed.
Hij rijdt verder heel goed.
Nu ik er toch 1 ga reviseren kan ik kiezen welk type vandaar de vragen.
Al gezocht in de "remake site" van Jeroen Cats?
Ik vond in ieder geval onderstaande info, zie linkje...
http://dyane435.wix.com/cats-citroen#!flat-twin/oqrvt
Weet niet of je er iets aan hebt?
Sproeier bezetting ed heb ik er nog niet gevonden.
Ik vond in ieder geval onderstaande info, zie linkje...
http://dyane435.wix.com/cats-citroen#!flat-twin/oqrvt
Weet niet of je er iets aan hebt?
Sproeier bezetting ed heb ik er nog niet gevonden.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Inmiddels loopt mijn eend weer stationair. Ik heb een carburateur schoongemaakt en een revisiesetje gemonteerd.
https://www.youtube.com/watch?v=2PVHSaHFOVc
Van Burton kreeg ik het volgende antwoord op mijn sproeier vraag:
Wij stellen al onze revisiecarburateurs specifiek af op onze test-motor. De gebruikte sproeiermaten zijn hierbij doorgaans Primair 102 of 105, Secundair rond de 110. Bij de Big Bore kit leveren wij standaard Prim. 105 Sec. 110 mee.
https://www.youtube.com/watch?v=2PVHSaHFOVc
Van Burton kreeg ik het volgende antwoord op mijn sproeier vraag:
Wij stellen al onze revisiecarburateurs specifiek af op onze test-motor. De gebruikte sproeiermaten zijn hierbij doorgaans Primair 102 of 105, Secundair rond de 110. Bij de Big Bore kit leveren wij standaard Prim. 105 Sec. 110 mee.