Geluid metaal op metaal bij 2cv op chassis ami8
- Marianneke58
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
- Locatie: Dronten
Geluid metaal op metaal bij 2cv op chassis ami8
Ik heb interesse in een 2cv en kreeg te horen dat er een Ami8 chassis onder zit met daarop gemonteerd "andere" veerpotten. Er is nu steeds geluid hoorbaar van metaal op metaal.
De vraag is dan ook: voldoet deze combi op de lange termijn? Of levert dit problemen op? Is er een andere oplossing nodig?
Graag uw advies!
De vraag is dan ook: voldoet deze combi op de lange termijn? Of levert dit problemen op? Is er een andere oplossing nodig?
Graag uw advies!
ami8 heeft dikkere veerpotten. Die zullen de vloer raken. Je kunt vloer iets aanpassen net zoals bij een azam of een ak400. Het zal zeker ergens slijtage geven aan de potten of de vloer. Je zou het al eens kunnen smeren...misschien. Andere vraag is die chassiswissel door rdw goedgekeurd anders kun je mogelijk een hoop gedoe krijgen.
diverse Citroens, wat anders.
- Marianneke58
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
- Locatie: Dronten
Ik heb begrepen dat er Azam vloerplaten onder zijn gezet in 2014. Chassis is er eerder in Belgie onder gezet. In NL zijn tussen 2012-2014 restauratiewerkzaamheden uitgevoerd waaronder die vloerdelen en veerpotten. Daarna in 2014 op NL kenteken en apk. Ik neem aan als kenteken is afgegeven dat eea betreffende chassis/nummer dan gecontroleerd wordt?
Maar als er een geluid : metaal op metaal is, klopt er ergens iets niet.
Is het een schurend geluid, dan kan de voering van de schotels binnen in de veerpot versleten zijn, kun je wel smeren of olie in doen, maar dan is de veerpot versleten.
Ik zou toch eens een kenner naar deze wagen laten kijken voordat je tot koop overgaat !
Is het een schurend geluid, dan kan de voering van de schotels binnen in de veerpot versleten zijn, kun je wel smeren of olie in doen, maar dan is de veerpot versleten.
Ik zou toch eens een kenner naar deze wagen laten kijken voordat je tot koop overgaat !
- Marianneke58
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
- Locatie: Dronten
- Marianneke58
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
- Locatie: Dronten
Er zat een lange historie bij de eend en alle facturen!
Ik kon dus alles goed terughalen mbt restauratie en onderhoud! Veel aan gedaan. Eend zag er verder super uit en reed fantastisch dus ik heb hem gekocht! 👍
Binnenkort een beurtje en apk bij eendenspecialist hier in de buurt en dan ben ik benieuwd wat er verder uitkomt, maar ik denk dat t wel meevalt...
Ik kon dus alles goed terughalen mbt restauratie en onderhoud! Veel aan gedaan. Eend zag er verder super uit en reed fantastisch dus ik heb hem gekocht! 👍
Binnenkort een beurtje en apk bij eendenspecialist hier in de buurt en dan ben ik benieuwd wat er verder uitkomt, maar ik denk dat t wel meevalt...
- Marianneke58
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
- Locatie: Dronten
- Marianneke58
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
- Locatie: Dronten
En daar ben ik weer.
Inmiddels al wat ritten met de eend gemaakt, binnenkort ondergaat ie een beurt want er zijn altijd wat puntjes die nagekeken moeten worden. Schrend metaalgeluid bleek te komen doordat de bout waarmee de carburateur vast zit, was losgelopen. Opgelost dus
Nu een geheel andere vraag die bij het onderwerp aansluit: kan onder deze constructie een standaard 2cv-trekhaak? Ik heb gezien dat de bevestiging aan de draagarmen met één ipv 2 bouten is bevestigd. Wederom graag advies.
Inmiddels al wat ritten met de eend gemaakt, binnenkort ondergaat ie een beurt want er zijn altijd wat puntjes die nagekeken moeten worden. Schrend metaalgeluid bleek te komen doordat de bout waarmee de carburateur vast zit, was losgelopen. Opgelost dus
Nu een geheel andere vraag die bij het onderwerp aansluit: kan onder deze constructie een standaard 2cv-trekhaak? Ik heb gezien dat de bevestiging aan de draagarmen met één ipv 2 bouten is bevestigd. Wederom graag advies.
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
je bedoeld de achterpoot van het chassis? een ami chassis heeft een andere bumper (trekhaak zit op de zelfde plaats vast) bevestiging dan een 2cv. eigenlijk moet je dan de twee steuntjes die aan de achterpoten van een 2cv zitten overzetten (of zelf iets fabrieken)
een trekhaak hoort aan beide zijden met 4 bouten vast te zitten en die a-symetrische balk met twee bouten aan de poot. (dat is dan tenminste het type trekhaak waarbij het verlengde van de trekhaak naar voren naar de zijkant afbuigt)
ik zou een trekhaak niet met minder boutjes vastzetten
een trekhaak hoort aan beide zijden met 4 bouten vast te zitten en die a-symetrische balk met twee bouten aan de poot. (dat is dan tenminste het type trekhaak waarbij het verlengde van de trekhaak naar voren naar de zijkant afbuigt)
ik zou een trekhaak niet met minder boutjes vastzetten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Marianneke58
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
- Locatie: Dronten
- Marianneke58
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 5 okt, 2014 17:49
- Locatie: Dronten
Helaas kon ik niet op pad vandaag, beide voorbanden stonden plat...
Wordt dus nog steeds vervolgd, maar dan later 😳
Wordt dus nog steeds vervolgd, maar dan later 😳
Superblij met mijn 2CV Special wit 1987, waarschijnlijk mijn mooiste en laatste.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.
Zwaai nu nog naar mijn vorige zwart-met-roze-flowerpower eend die inmiddels een zwarte jas aan heeft.