voorrem probleem
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Ik heb de achterremleiding losgekoppeld van de HRC en afgedopt met een ontluchtingsnippel. vervolgens deed het probleem zich niet meer voor, de remmen waren keihard. Toen ik de achterremmen weer aansloot was het probleem er weer.
Het zijn dus de achterremmen!
Volgende week gaan de achtertrommels eraf.
Het zijn dus de achterremmen!
Volgende week gaan de achtertrommels eraf.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bekend probleem, te stugge stofkapjes op de remcilinders.Marco250 schreef:Ik heb de achterremleiding losgekoppeld van de HRC en afgedopt met een ontluchtingsnippel. vervolgens deed het probleem zich niet meer voor, de remmen waren keihard. Toen ik de achterremmen weer aansloot was het probleem er weer.
Het zijn dus de achterremmen!
Volgende week gaan de achtertrommels eraf.
Veertje tussen de zuigers lost dat op.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Het is wel degelijk lucht in de leiding wat jij omschrijft. Door niet goed afdichtende setjes krijg je lucht in je leiding. De revisie setjes staan hierom bekent en als deze niet goed hun werk doen krijg je de door jou omschreven storingMarco250 schreef:Verklaar dan eens hoe?2cvmaarten schreef:Jawel, ook dan krijg je deze problemen.
Het is geen lucht, de remmen zijn na twee keer trappen keihard.
De blokken voor staan bijna aan, net vrij van de schijf.
Je hebt nu door beter diagnose te stellen (afkoppelen van de achterzijde) uitgevonden waar het probleem zich bevindt, in dit geval niet voor maar aan de achterzijde. Kortweg heb je de voorkant goed gereviseerd en functioneert deze naar behoren. Focus nu, ligt voor jou bij de achterzijde, een veel voorkomend probleem wordt je door André hierboven uitgelegd.
Citroen 2cv6 special 1986
Zelfde probleem gehad, na enige tijd zakt je pedaal te ver naar beneden. Rij nu al ruim 3 jaar met veertjes in de achterste remcilnders. Veertjes uit de achterlichten tussen de zuigertjes. Gaat prima!
Bij eerste keer trappen is t pedaal keihard ook na paar weken stilstand. Dus geen lucht lijkt me maar remcilnders met stugge rubbers. Blijkbaar slechte serie want heb van twee merken nieuwe geprobeerd en beiden het zelfde. Ook twee nieuwe hrc's geprobeerd. Alleen met de veertjes was het op te lossen.
Bij eerste keer trappen is t pedaal keihard ook na paar weken stilstand. Dus geen lucht lijkt me maar remcilnders met stugge rubbers. Blijkbaar slechte serie want heb van twee merken nieuwe geprobeerd en beiden het zelfde. Ook twee nieuwe hrc's geprobeerd. Alleen met de veertjes was het op te lossen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Het was toch anders
één van de schoenen zat vastgeroest op het excentriek en bleef uitstaan. Dan komt bij het intrappen van de rem de remcilinderzuiger uit en voelt het pedaal hard aan.
na een halve minuut gaat het zuigertje terug door het rubber van de cupjes. Vervolgens kan je het pedaal tot op de bodem intrappen.
Achterremmen zullen niet erg meegedaan hebben!
Wel leuk probleem!
één van de schoenen zat vastgeroest op het excentriek en bleef uitstaan. Dan komt bij het intrappen van de rem de remcilinderzuiger uit en voelt het pedaal hard aan.
na een halve minuut gaat het zuigertje terug door het rubber van de cupjes. Vervolgens kan je het pedaal tot op de bodem intrappen.
Achterremmen zullen niet erg meegedaan hebben!
Wel leuk probleem!