Contactslot oud type
- Snippie
- Beginner
- Contacteer:
Contactslot oud type
Hallo!
Mijn (voor mij nieuwe) AK400 heeft een oud type dashboard met daarin een contactslot met klein sleuteltje. Zoals deze:
Omdat er maar 1 sleutel bij zit en ik bovendien de andere sloten ook moet vervangen omdat die niet meer werken of ontbreken wilde ik dit setje aanschaffen:
http://www.burton2cvparts.com/set-of-3- ... -5897.html
Kan ik zo'n nieuw slotje ook plaatsen in mijn dashboard/het bestaande contactslotje vervangen door deze?
Met vriendelijke groet,
Leo
Mijn (voor mij nieuwe) AK400 heeft een oud type dashboard met daarin een contactslot met klein sleuteltje. Zoals deze:
Omdat er maar 1 sleutel bij zit en ik bovendien de andere sloten ook moet vervangen omdat die niet meer werken of ontbreken wilde ik dit setje aanschaffen:
http://www.burton2cvparts.com/set-of-3- ... -5897.html
Kan ik zo'n nieuw slotje ook plaatsen in mijn dashboard/het bestaande contactslotje vervangen door deze?
Met vriendelijke groet,
Leo
“Hofstadter’s Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter’s Law.”
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Zo'n imitatie cilindertje past inderdaad niet op jouw contactslot. Wat nog leuker is: van het bestaande contactslot krijg je niet zo maar het cilindertje gedemonteerd (je zult dan de busjes eruit moet boren).
Je zult dan een nieuw contactslotje, liefst origineel die vind je nog wel, moeten kopen. En dan een cilindertje met een plat "pennetje" eraan, de anderen hebben een rond pennetje.
Origineel waren er complete setjes, dan kon je met dit type contactslot, met één sleuteltje de deuren en het contactslot bedienen. Deze setjes zijn zeldzaam.
Je zult dan een nieuw contactslotje, liefst origineel die vind je nog wel, moeten kopen. En dan een cilindertje met een plat "pennetje" eraan, de anderen hebben een rond pennetje.
Origineel waren er complete setjes, dan kon je met dit type contactslot, met één sleuteltje de deuren en het contactslot bedienen. Deze setjes zijn zeldzaam.
-
- Heavy user
Als je maar 1 sleutel wilt, die op deuren en contact past kun je kijken hoeveel "schijfjes" er uitsteken als je het sleuteltje van het contact in de cilinder van de deursloten steekt. als dat niet teveel is kun je die schijfjes (zie de vorige foto dan snap je wat ik met schijfjes bedoel) afvijlen en werkt de sleutel van het contact ook op de deuren. zo heb ik een setje gemaakt voor mijn dyane
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
Dan wordt het wel heel makkelijk om jouw besteleend te stelen !Snippie schreef:Hartelijk dank allen voor jullie antwoorden. Denk dat ik voor de oplossing van Dyane_maniac ga. En anders: pech, twee sleuteltjes aan sleutelbos.
Groet,
Leo
Sowieso passen veel eendensleuteltjes op een andere eend, als je plaatjes wegvijlt passen (bijna) alle sleuteltjes op jouw eend
Je kunt ook overwegen om een goed contactslot met stuurslot te plaatsen, die zijn ook te koop! Moet je er wel eentje hebben met twee pootjes!