Werd dit door de RDW verteld (dat je matching numbers hebt)????GerritB schreef:
motor is de originele motor, matching numbers. nieuwe chassis hebben we binnen.
restauratie 2cv6 charleston
Ik vraag mij serieus af hoe deze RDW man aan deze homologatie gegevens kan komen??GerritB schreef:Ik heb de rdw man gevraagd als hij dat na kon gaan. dus hij heeft de nummers op de motor bekeken en geconcludeerd dat het de originele motor, is. carrosserie en onderstel waren ook origineel. ik krijg hier nog een rapport van thuisgestuurd.
Voorheen moest je daarvoor echt bij Citroën Nederland zijn.....
"Heeft hij een geheim lijstje, wat wij niet kennen?"
heb even nagevraagd (was zelf namelijk niet aanwezig bij het schouwen). maar deze man van de rdw kwam met een ipad aanzetten, heeft alle gegevens opgenomen, ook de motor code. hij heeft laten weten dat het de originele motor is. hiervan is een rapport gemaakt. dit komt in het dossier bij de rdw en als de auto daar aangemeld wordt voor het herinslag van het cassis nummer krijg ik het dossier. dus ben benieuwd als idd vermeld staat dat het om het originele motorcode gaat.
hier nog even een foto van mijn visa cabrio:
hier nog even een foto van mijn visa cabrio:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zo ging dat bij mijn eend ook. Alleen.... Dat was helemaal niet de originele motor. Wel hetzelfde type als de originele, maar deze had ik toch echt elders gekocht en er zelf ingezet.
Vanaf het moment van VIN is het wel je originele motor. Dat staat nu gerapporteerd en geregistreerd bij de rdw.
Slaat nergens op, maar ik vermoed dat de achtergrond van het verhaal is: je mag van het drietal koets-motor-chassis er 1 vervangen van de rdw, dan is het nog steeds dezelfde auto. Dus is het van nu 'de originele motor'.
Gr Rob
Vanaf het moment van VIN is het wel je originele motor. Dat staat nu gerapporteerd en geregistreerd bij de rdw.
Slaat nergens op, maar ik vermoed dat de achtergrond van het verhaal is: je mag van het drietal koets-motor-chassis er 1 vervangen van de rdw, dan is het nog steeds dezelfde auto. Dus is het van nu 'de originele motor'.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
stickers
druk weer aan het opbouwen, foto's volgen nog. nu even een weekje vakantie dus wil nu vaart maken.
maar we stuiten op het volgende probleem.
We willen de auto zo origineel mogelijk restaureren, dus de onderkant van de deuren gespoten en dan dus een originele stickerset (van onderen gezien, dun randje wit, dan lichtgrijs en dan donkergrijs, aan elkaar vast, dus onderzijde deur is gespoten in donker grijs).
Nu zijn onze onderkant deuren al gespoten, maar kunnen we nergens de originele stickerset vinden, wie kan ons hieraan helpen of weet een adres waar we dit kunnen kopen of laten maken??????
alvast bedankt.
Groeten Gerrit
maar we stuiten op het volgende probleem.
We willen de auto zo origineel mogelijk restaureren, dus de onderkant van de deuren gespoten en dan dus een originele stickerset (van onderen gezien, dun randje wit, dan lichtgrijs en dan donkergrijs, aan elkaar vast, dus onderzijde deur is gespoten in donker grijs).
Nu zijn onze onderkant deuren al gespoten, maar kunnen we nergens de originele stickerset vinden, wie kan ons hieraan helpen of weet een adres waar we dit kunnen kopen of laten maken??????
alvast bedankt.
Groeten Gerrit