Stuur acadiane
Stuur acadiane
Hallo,
Ik rijd nu al 10000km met mijn aca, maar er zijn nog wat dingetjes die mij storen. Zo kan ik het stuur inclusief stuurstang ongeveer een centimeter "naar me toe" trekken en weer terugduwen. Is dit normaal of zit er toch iets niet goed? Het kost wel wat kracht om dit voor elkaar te krijgen, ik kwam erachter bij het verstellen van mijn stoel.
Ook staat het stuur een graad of 10 naar links als ik rechtdoor rijd. Kan ik dit corrigeren en zo ja, hoe?
Daarnaast zou ik het stuur eigenlijk ook nog willen vervangen door een exemplaar uit een vroege dyane, met die horizontaal lopende spijl. Zijn deze sturen ook in het zwart geleverd? En is hier nog een beetje aan te komen? Op marktplaats staat al maanden niks en ook op de ICCCR heb ik er geen kunnen vinden helaas.
Alvast bedankt!
Ik rijd nu al 10000km met mijn aca, maar er zijn nog wat dingetjes die mij storen. Zo kan ik het stuur inclusief stuurstang ongeveer een centimeter "naar me toe" trekken en weer terugduwen. Is dit normaal of zit er toch iets niet goed? Het kost wel wat kracht om dit voor elkaar te krijgen, ik kwam erachter bij het verstellen van mijn stoel.
Ook staat het stuur een graad of 10 naar links als ik rechtdoor rijd. Kan ik dit corrigeren en zo ja, hoe?
Daarnaast zou ik het stuur eigenlijk ook nog willen vervangen door een exemplaar uit een vroege dyane, met die horizontaal lopende spijl. Zijn deze sturen ook in het zwart geleverd? En is hier nog een beetje aan te komen? Op marktplaats staat al maanden niks en ook op de ICCCR heb ik er geen kunnen vinden helaas.
Alvast bedankt!
Als je het stuur naar je toe kan trekken zit de bevestiging op het stuurhuis niet goed vast. Wel even goed om hier even naar te kijken voordat hij er af schiet en je niet kan sturen. Dacht dat er nog wel een bogpen in zit.
Als het stuur niet helemaal recht staat moet je even je banden laten uitlijnen. Dan kunnen ze gelijk het stuur recht zetten.
Die oude sturen zijn slecht te vinden. En als je ze vind waarschijnlijk erg duur.
Als het stuur niet helemaal recht staat moet je even je banden laten uitlijnen. Dan kunnen ze gelijk het stuur recht zetten.
Die oude sturen zijn slecht te vinden. En als je ze vind waarschijnlijk erg duur.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
die speling had ik ook. zat tussen het rondsel en de stuurstang. er zit idd een borging op dus echt eraf schieten deed ie bij mij niet maar check het zeker even hoe het bij jou zit!! (linker spatbord verwijderen en je kan het zien. Even met 2 man checken)
het stuur recht zetten:
het grove stellen doe je door die aansluiting waar ik het net over had los te draaien, stuurstang los te trekken en zo recht mogelijk terug zetten (wielen in de rechtdoor stand). dan de stelmoffen van de stuurstangen verstellen zodat het stuur recht staat bij rechtdoor. let op, als leidraad kun je aan houden dat als je de ene mof een slag draait, je de ander ook een slag moet draaien maar nu je toch bezig bent, check dan gelijk de sporing. 0-3 uitsp[oor meen ik. Te meten door een koord om de 4 wielen te spannen (zoek even hier op 2cv.nl, daar staat het uitgebreid uitgelegd)
die grote sturen zijn moeilijk te vinden. zeker als je een niet gebarsten zoekt. Hou er rekening mee dat ze ook een stuk groter zijn. ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar ik heb ook mensen horen klagen dat ze hun knokkels open haalden tussen dashbord en stuur.
Bij dit grotere stuur hoort eigenlijk ook een voorasbuis met een andere overbrenging. maar ik denk dat daar prima mee te rijden valt, je zal alleen iets "meer" moet sturen
het stuur recht zetten:
het grove stellen doe je door die aansluiting waar ik het net over had los te draaien, stuurstang los te trekken en zo recht mogelijk terug zetten (wielen in de rechtdoor stand). dan de stelmoffen van de stuurstangen verstellen zodat het stuur recht staat bij rechtdoor. let op, als leidraad kun je aan houden dat als je de ene mof een slag draait, je de ander ook een slag moet draaien maar nu je toch bezig bent, check dan gelijk de sporing. 0-3 uitsp[oor meen ik. Te meten door een koord om de 4 wielen te spannen (zoek even hier op 2cv.nl, daar staat het uitgebreid uitgelegd)
die grote sturen zijn moeilijk te vinden. zeker als je een niet gebarsten zoekt. Hou er rekening mee dat ze ook een stuk groter zijn. ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar ik heb ook mensen horen klagen dat ze hun knokkels open haalden tussen dashbord en stuur.
Bij dit grotere stuur hoort eigenlijk ook een voorasbuis met een andere overbrenging. maar ik denk dat daar prima mee te rijden valt, je zal alleen iets "meer" moet sturen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Bedankt voor de snelle reacties! Ik zal er volgend weekend eens naar gaan kijken dan. En uiteraard zal ik hier dan verslag uitbrengen. Mocht iemand trouwens toch nog zo'n stuur over hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!
En nu ik toch bezig ben, de grote beurt zit er aan te komen. Zelf heb ik geen ervaring met onderhoud aan viertakt motoren, is het dan verstandiger om het de eerste keer bij een eendenboer te laten doen en mee te kijken of is het zelf ook goed te doen?
En nu ik toch bezig ben, de grote beurt zit er aan te komen. Zelf heb ik geen ervaring met onderhoud aan viertakt motoren, is het dan verstandiger om het de eerste keer bij een eendenboer te laten doen en mee te kijken of is het zelf ook goed te doen?
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Heb ook zo'n groot stuur, mooi ja vind ze wel het mooist.
Handig? Voor mensen met lange benen niet handig. Stuurt wel lichter natuurlijk zo.n groot ding maar is ook steen koud in de winter. OP ebayD komen ze regelmatig voor bij trouwens rond de 100 euro ze zijn er in het wit, blauw en bruin dacht ik.
1 spaaks club stuurtje stuurt toch het fijnst
Handig? Voor mensen met lange benen niet handig. Stuurt wel lichter natuurlijk zo.n groot ding maar is ook steen koud in de winter. OP ebayD komen ze regelmatig voor bij trouwens rond de 100 euro ze zijn er in het wit, blauw en bruin dacht ik.
1 spaaks club stuurtje stuurt toch het fijnst
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Stuur spelling zou ik heeel snel even checken. Als het te erg is schieten de spiebanen over elkaar.
En dat is schrikken.
Als ie verder mooi recht uit rijdt met stuur los. En banden slijten netjes.
Zou ik zeker niet aan de stuur afstelling komen.
Hoe komt het dat het stuur niet mooi in het midden staat? Is de auto een keer uit elkaar geweest? dat kan maar op twee manieren gebeuren namelijk:
-uit elkaar geweest en met monteren niet netjes terug gebouwd.
-Veel spelling op stuurstang en spie banen over elkaar geschoten, gevaarlijk.
dus iid spatbord eraf eerst kijken waar de spelling zit. Vermoedelijk klemetje te los.
Om recht te zetten boutje uit klem verwijderen. klem los halen.
In de auto stuurslot los halen. En dan stuur met stang met stuk hout en hamer er uit tikken.
en dan recht terug zetten. en alles weer monteren.
En dat is schrikken.
Als ie verder mooi recht uit rijdt met stuur los. En banden slijten netjes.
Zou ik zeker niet aan de stuur afstelling komen.
Hoe komt het dat het stuur niet mooi in het midden staat? Is de auto een keer uit elkaar geweest? dat kan maar op twee manieren gebeuren namelijk:
-uit elkaar geweest en met monteren niet netjes terug gebouwd.
-Veel spelling op stuurstang en spie banen over elkaar geschoten, gevaarlijk.
dus iid spatbord eraf eerst kijken waar de spelling zit. Vermoedelijk klemetje te los.
Om recht te zetten boutje uit klem verwijderen. klem los halen.
In de auto stuurslot los halen. En dan stuur met stang met stuk hout en hamer er uit tikken.
en dan recht terug zetten. en alles weer monteren.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980