2cv chassis onder een ami6?
2cv chassis onder een ami6?
Ik ben een vroege ami 6 berline aan het opknappen, echter het chassis is niet meer te redden.
Dat wil ik meteen vervangen door een verzinkt ( 2cvcity) chassis.
in nederland wordt dat pas eind januari geleverd,
het alternatief is een 2cvcity eend chassis, dat kan zo uit voorraad geleverd worden.
kan ik meteen verder klussen.
echter ik kom er niet helemaal uit wat er dan gemodificeerd moet worden.
de ophanging van de koets bij de veerpotten lijkt me op te lossen
ik moet nieuwe bodemplaten maken , dat kan in één moeite door.
bij de pedalen lijkt het me al spannender worden, bij de ami zit de remcylinder op het chassis. bij de eend op de koets.
geen idee of dat aan te passen is.
iemand het al eens geprobeerd?
of is er nog iets wat ik over het hoofd zie?
( ik sleutel al 25 jaar aan 2cv6 eenden , maar zo'n ami is ineens helemaal nieuw....)
Dat wil ik meteen vervangen door een verzinkt ( 2cvcity) chassis.
in nederland wordt dat pas eind januari geleverd,
het alternatief is een 2cvcity eend chassis, dat kan zo uit voorraad geleverd worden.
kan ik meteen verder klussen.
echter ik kom er niet helemaal uit wat er dan gemodificeerd moet worden.
de ophanging van de koets bij de veerpotten lijkt me op te lossen
ik moet nieuwe bodemplaten maken , dat kan in één moeite door.
bij de pedalen lijkt het me al spannender worden, bij de ami zit de remcylinder op het chassis. bij de eend op de koets.
geen idee of dat aan te passen is.
iemand het al eens geprobeerd?
of is er nog iets wat ik over het hoofd zie?
( ik sleutel al 25 jaar aan 2cv6 eenden , maar zo'n ami is ineens helemaal nieuw....)
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
als je de grote veerpotten wilt behouden zal het niet gaan. deze zijn nl langer en dus staan bij een 2cv chassis die ophang punten van de veerpotten te dicht bij elkaar.
verder kleine dingen als bumpersteun achter, heel veel gaten voor de bevestiging van de koets die je moet aanpassen en de vleugels vooraan het chassis.
ik zou het zonde vinden om aan een nieuw verzinkt chassis zoveel te versleutelen
verder kleine dingen als bumpersteun achter, heel veel gaten voor de bevestiging van de koets die je moet aanpassen en de vleugels vooraan het chassis.
ik zou het zonde vinden om aan een nieuw verzinkt chassis zoveel te versleutelen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
ah , dan zie ik iets over het hoofd?Goed gebruikt Ami 6 chassis zoeken die zwerven genoeg door NL.
Aanpassen is bijna ondoenlijk.
eerlijk gezegd heb ik niet zo'n zin om ooit nog eens dat chassis te vervangen , dan is een verzinkt chassis een hele geruststelling....
veerpotten inkorten lig ik niet zo wakker van.als je de grote veerpotten wilt behouden zal het niet gaan. deze zijn nl langer en dus staan bij een 2cv chassis die ophang punten van de veerpotten te dicht bij elkaar.
verder kleine dingen als bumpersteun achter, heel veel gaten voor de bevestiging van de koets die je moet aanpassen en de vleugels vooraan het chassis.
ik zou het zonde vinden om aan een nieuw verzinkt chassis zoveel te versleutelen
de ami is ooit van achteren aangereden dus het huidige chassis is opgevouwen.
versleutelen vindt ik niet erg , als ik er daarna vanaf ben.
het hoeft geen museumstuk te worden, maar een dagelijks vervoer auto.
het liefst zou ik hem uit elkaar halen en het gewoon uitproberen ,maar hij staat nu nog op frans kenteken , en moet nog langs de RDW.
als je met een aanhanger onderdelen naar de RDW gaat ben je snel klaar.
Het plan is om met de ami en het verse chassis langs de RDW te gaan , en daarna pas te gaan strippen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Eerst de ami met huidig chassis laten schouwen, dan pas demonteren en voorzien van vervangend chassis. Anders krijg je er geen kenteken op.
Zou inderdaad voor donor ami chassis gaan. Is goed staal en met een plens antiroest erin kan hij nog jaren mee. Anders toch maar weer een eendje voor dagelijks
Zou inderdaad voor donor ami chassis gaan. Is goed staal en met een plens antiroest erin kan hij nog jaren mee. Anders toch maar weer een eendje voor dagelijks
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
inderdaad. Een ander chassis zoeken en goed behandelen. Ik heb al 70.000 kilometer gereden met mijn chassis die ik goed kaal heb gehaald en in de epoxy heb gezet en daarna tektyl. Dat geld ook inwendig, volgespoten met ml en een paar keer gedraaid.
Mocht je overigens een chassis zoeken, ik heb nog een ami6 chassis break chassis in de balken hangen.
Mocht je overigens een chassis zoeken, ik heb nog een ami6 chassis break chassis in de balken hangen.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Als je toch een nieuw chassis zou willen gebruiken
zou ik kijken voor een ak400 chassis. Dit heeft grote veerpoten, de correcte steunen voor de vloerplaat. en handremsteun.
Als ik moet geloven wat ze in engeland vertellen zou ik zeker geen 2cv city chassis steken, ik hoor er enkel slechte dingen van.
zou ik kijken voor een ak400 chassis. Dit heeft grote veerpoten, de correcte steunen voor de vloerplaat. en handremsteun.
Als ik moet geloven wat ze in engeland vertellen zou ik zeker geen 2cv city chassis steken, ik hoor er enkel slechte dingen van.
een verzinkt chassis is voor mij wel een vereiste , mijn eerste verzinkte chassis zit nu zo'n 20 jaar onder de eend ( dikke 300 kkm), en is alleen maar dof geworden.
gisteren heb ik geholpen een eend te demonteren , die had een RDW inslag op de achterbalk, zal dus het chassis zal max 15 jaar oud zijn geweest . iemand had ooit zelfs de moeite genomen om chassis in de menie te zetten.
heeft niet veel geholpen, het chassis konden we met de hand opvouwen
daar begin ik niet meer aan.
voor de ami heb je niet veel keus als je een verzinkt chassis wil,
het AK400 chassis is in nederland verkrijgbaar, dan wordt het een kwestie van aanpassen en onder de ami proppen.
gisteren heb ik geholpen een eend te demonteren , die had een RDW inslag op de achterbalk, zal dus het chassis zal max 15 jaar oud zijn geweest . iemand had ooit zelfs de moeite genomen om chassis in de menie te zetten.
heeft niet veel geholpen, het chassis konden we met de hand opvouwen
daar begin ik niet meer aan.
voor de ami heb je niet veel keus als je een verzinkt chassis wil,
het AK400 chassis is in nederland verkrijgbaar, dan wordt het een kwestie van aanpassen en onder de ami proppen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Hoe wilde je dat doen dan? je hebt die ruimte nodig voor de veren die erin zitten, langere trekstangen etc. en de hele wegligging van je ami is gebasseerd op die veerpotten.huub schreef: veerpotten inkorten lig ik niet zo wakker van.
of begrijp ik je verkeerd?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ach als het maar gegalvaniseerd is daaronder
Gekheid natuurlijk maar een ami voor dagelijks gebruiken zal ook regelmatig tectiel op de carroserie nodig hebben. Zitten leuke hoeken in waar ze goed willen roesten. Comfortabeler dan een 2cv maar roestgevoeliger. Of de carroserie ook even in een zinkbad laten hangen.
Gekheid natuurlijk maar een ami voor dagelijks gebruiken zal ook regelmatig tectiel op de carroserie nodig hebben. Zitten leuke hoeken in waar ze goed willen roesten. Comfortabeler dan een 2cv maar roestgevoeliger. Of de carroserie ook even in een zinkbad laten hangen.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik zou me inderdaad meer druk maken over de carrosserie dan het chassis. Zeker originele ami chassis' zijn van best goed staal gemaakt en mocht je chassis nou wegrotten koop je voor relatief weinig geld een nieuw chassis wat je met een beetje hulp en doorwerken in een weekend wisselt (bij wijze van).
Carrosserie ben je veel langer mee bezig om die weer goed te krijgen, die koop je niet zo even nieuw
Carrosserie ben je veel langer mee bezig om die weer goed te krijgen, die koop je niet zo even nieuw
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
ruimte zat in zo'n veerpot, als het ding al ingekort moet worden is het hoogstens een paar cm.dyane_maniac schreef:Hoe wilde je dat doen dan? je hebt die ruimte nodig voor de veren die erin zitten, langere trekstangen etc. en de hele wegligging van je ami is gebasseerd op die veerpotten.huub schreef: veerpotten inkorten lig ik niet zo wakker van.
of begrijp ik je verkeerd?
die ruimte kun je desnoods al met de trekstangen compenseren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam