vraag over installeren dyna bobine
-
- Regelmatige poster
vraag over installeren dyna bobine
Hoi Ik ben een 123 ontsteking met een dyna bobine aan het monteren. Nu staat er sluit de gele draad van de ontsteking aan op de + van de bobine. Op de dyna bobine staat een rood puntje bij 1 van de 2 aansluitingen . Mijn vraag is is dat de plus of maakt dat niet uit net zoals bij de originele bobine. groet Denny
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Weet je dat zeker Rob (twijfel eigenlijk niet aan je deskundigheid alst om kabels en stekkers gaat) Dacht dus dat het bij een 123 ontsteking wel uitmaakte. Sluit de gele draad wel altijd op de plus, (andersom nooit geprobeerd) ook bij een normale bobine. Dacht dat dit ook in de gebruiksaanwijzing staat.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
De primaire spoel is gewoon een klos draad die verder nergens aan vast zit. Kan je niet verkeerd doen.
De secondaire is een spoel met veel meer windingen waarvan beide uiteinden aan een bougie zitten. Het hele ding zit verder nergens aan vast, electrisch dan.
Als je de twee draden van de bobine omdraait krijg je ipv een hele hoge positieve spanning een negatieve. Dat maakt voor de weking niet uit.
Gr Rob
De secondaire is een spoel met veel meer windingen waarvan beide uiteinden aan een bougie zitten. Het hele ding zit verder nergens aan vast, electrisch dan.
Als je de twee draden van de bobine omdraait krijg je ipv een hele hoge positieve spanning een negatieve. Dat maakt voor de weking niet uit.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Han mij nog herinneren dat dit ook jouw vak was Rob?RobM schreef:De primaire spoel is gewoon een klos draad die verder nergens aan vast zit. Kan je niet verkeerd doen.
Gr Rob
Toch?
Of zit ik fout?