ratelende kleppen
ratelende kleppen
Hoi
Als ik flink gas geef heb een ratelend geluid onder de mototrkap.
Zelf denk ik aan de kleppen zoja wat doe ik eraan, zoniet wat kan het dan wezen?
Als ik flink gas geef heb een ratelend geluid onder de mototrkap.
Zelf denk ik aan de kleppen zoja wat doe ik eraan, zoniet wat kan het dan wezen?
Ben ook nog orchideeendokter 

-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ja tuurlijk, maar als je motor slecht loopt doe je in een middagje je ontsteking plus kleppen, is gewoon normaal onderhoud hoor, dat de gemiddelde eendrijder niet weet hoe hij zijn kleppen moet stellen is weer een ander verhaal, maar je kan het rustig iedere 20.000km doen hoor, loopt die echt veel beter van en is 20 minuten werk. 

2cv az 1968
offtopic:
20.000!! Ik km moet het om de 5000 km doen en dan staan ze al op 0,30.
Misschien ben ik iets te bang dat ik de boel kapot draai als ik het te vast zet, maar liever om het half jaar stellen dan hele boel moeten vervangen.
Ontopic;
Het kan trouwens ook in je blok zitten, zegmaar "een tik" in het blok. Het is iets dat veel nieuwere eenden hebben. Het is trouwens wel de moeite waard om het allemaal even na te kijken hoor.
Misschien ben ik iets te bang dat ik de boel kapot draai als ik het te vast zet, maar liever om het half jaar stellen dan hele boel moeten vervangen.
Ontopic;
Het kan trouwens ook in je blok zitten, zegmaar "een tik" in het blok. Het is iets dat veel nieuwere eenden hebben. Het is trouwens wel de moeite waard om het allemaal even na te kijken hoor.
Trek even de kopbouten wat na (voordat je gaat stellen). De kopbouten zijn de drie bouten waarmee je cilinderkop aan het carter vast zit. En controleer ook de speling op de as van de tuimelaar (stelmoertje helemaal los en dan voelen). Het stelmoertje hoeft inderdaad niet zo strak vast, maar wel strak genoeg.Casonline schreef:offtopic:
Ratelende geluiden kunnen ook andere (loszittende) dingen zijn: ventilator die wat aanloopt, lager dynamo, loszittend luchtfilter, etc. Echt ratelen klinkt ook wat anders dan pingelen of kleppen. Als het onderhoud van de motor gewoon goed is, kun je verder naar dit soort dingen gaan zoeken. Anders eerst een 10.000 km-beurt uitvoeren.
La vie est belle.