Raamprofiel en klep

Stel hier je vragen over lassen.
Plaats reactie
Davistev
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 dec, 2016 14:32

Raamprofiel en klep

Bericht door Davistev » zo 25 dec, 2016 14:39

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum wij hebben een 2cv special 6 en hebben veel roest bij het raam en het gedeelte van de klep ( luik voor de airco) naar motor klep. Ik wil dit compleet vervangen .

Mijn eerste vraag heeft iemand toevallig foto van zo,n project? Ik wil graag zien wat er los gehaald moet worden (geslepen) . Tips en trics.

Alvast enorm bedankt

Gr david

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 25 dec, 2016 15:21

Ga je het komplete raam frame vervangen of alleen het onderste deel, dat heb ik een paar maanden geleden gedaan.
Ook het balkje onderaan het raam.
Ik heb er geen uitgebreid foto verslag van, alleen een paar foto's tussen door.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 25 dec, 2016 15:30

Dat licht eraan waar hij slecht is. Als hij ook onder het voorraam slecht is moet het raam eruit, ruitenwissermotor, bekleding rondom de motor. Dan kan je kijken hoe groot de schade is.

Zoekfunctie van het forum ook al gebruikt?
Citroén rolls better than a Rolls!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 25 dec, 2016 15:45

Misschien heb je hier wat aan.
Er staan nog meer foto's van dat gedeelte bij, maar die moet je even zoeken , het staat niet allemaal op volgorde.
https://flic.kr/p/FSE1W1

Davistev
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 dec, 2016 14:32

Bericht door Davistev » zo 25 dec, 2016 15:55

Ik ga het hele gedeelte vervangen met de helft van het raamgedeelte. Ik was misschien helemaal duidelijk het uitbouwen van de ruiten wisser motortje en raam etc is geen probleem . Het gaat mij om het plaatwerk en wat moet je weg halen om het gedeelte le laten passen. Vooral het gedeelte aan de zijkant de rest heb ik inderdaad een idee van nu . Dankzij de foto,s . Dus aub stuur zoveel links en foto,s dat jullie hebben .

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 25 dec, 2016 20:46

Er staat ergens een stap voor stap werkvolgorde in 1 van mijn restauratie projecten. Met foto' s en al. Ik zal eens zoeken en de link er op zetten

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=989 ... c&start=30

Vanaf pagina 3
Uitlijnen op de gaten van de ruitenwisser. Bij het passen even de ruitenwisser motor er in schroeven.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 25 dec, 2016 21:07

2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Davistev
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 dec, 2016 14:32

Bericht door Davistev » zo 25 dec, 2016 21:55

Wauw jongens dank je . Dank jullie hier kan ik iets mee. Ik heb geen puntlas apparaat . Ik las iets van proplassen.? Als ik het goed begrijp raam frame op ze plaats zetten met griptangen vast zetten en gaatjes boren en dan met een klassiek mig las appaaraat die gaatjes vullen met las? heb ik dat goed begrepen?

Gr david

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 25 dec, 2016 23:44

Nee, verkeerde volgorde.

Pas maken, gaatjes ponsen, er op klemmen met griptangen, vastlassen.

Je voorruitframe zit het meeste in het zicht, en is het duurste stuk plaatwerk wat je kan kopen. Ik ben zelf begonnen met een voetenbak: lekker om er in te komen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 26 dec, 2016 16:24

Ook een ding om aan te denken, er loopt bedrading door het raamframe.
Uitkijken met lassen.
De goot heb ik dicht gesmeerd met Polymax.
Bij de verbinding van het nieuwe raamframe aan het oude deel heb ik een deel van het nieuwe frame onder het oude deel laten vallen voor makkelijker lassen
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 27 dec, 2016 12:06

RobM schreef:Nee, verkeerde volgorde.

Pas maken, gaatjes ponsen, er op klemmen met griptangen, vastlassen.

Je voorruitframe zit het meeste in het zicht, en is het duurste stuk plaatwerk wat je kan kopen. Ik ben zelf begonnen met een voetenbak: lekker om er in te komen.

Gr Rob
Hoi Rob,

Even een vraag

Je zegt "het dunste plaatwerk wat je kan kopen"....
Ik heb gewoon de "dikke variant in verzinkte kwaliteit".
Heb de "dunne zwarte" ook nog liggen, maar dan als voorbeeld van "slechte passing en slechte kwaliteit".
De andere is "gewoon" de dikke verzinkte plaat.

Maar die kun je volgens mij dan niet bedoelen?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 27 dec, 2016 17:13

RobM schreef: en is het duurste stuk plaatwerk
David, lees het nog eens?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 27 dec, 2016 19:49

Kan gebeuren toch ;)
Dun, dik en zwart of verzinkt het blijft een duur stukje plaatwerk en een bak werk.
Daarom maar wat meer uitgeven en de tijd nemen om alles te passen, meten en zagen.
Goede voorbereiding is het halve werk. Meteen goed behandelen dan ben je er de komende jaren weer vanaf
Citroén rolls better than a Rolls!

Plaats reactie