Eindelijk eendje: Claudette
-
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
- Locatie: Antwerpen
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
https://www.bol.com/nl/p/rust-oleum-hit ... 0057615604
Maar spruitstuk verven heeft weinig zin hittebestendige lak blijft ook niet zitten.
Maar spruitstuk verven heeft weinig zin hittebestendige lak blijft ook niet zitten.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Even een update van het Claudette front. Alles gaat prima; ze start altijd en rijdt hartstikke goed.
Hier wat foto's van de ICCCR, waar we met Claudette en onze nieuwste aanwinst (VW T3 camper van 1980) vier dagen naar toe zijn geweest: Het werd echt een geel hoekje, toen we ook nog gezelschap kregen van twee hele vriendelijke Engelsen met hun Zuidafrikaanse DS:
Ik vond het een zeer leuke bijeenkomst, die best nog langer had mogen duren!
Hier wat foto's van de ICCCR, waar we met Claudette en onze nieuwste aanwinst (VW T3 camper van 1980) vier dagen naar toe zijn geweest: Het werd echt een geel hoekje, toen we ook nog gezelschap kregen van twee hele vriendelijke Engelsen met hun Zuidafrikaanse DS:
Ik vond het een zeer leuke bijeenkomst, die best nog langer had mogen duren!
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Sinds een tijdje hoor ik als ik over wat scherpere richels rijdt (zoals de wegen van betonplaten in België) en metalig "kloink" geluid uit het vooronder komen.
Ik heb het idee dat het iets met de stuurstang te maken heeft en niet iets in de ophanging.
Het rijgedrag is niet veranderd en daar kan ik eigenlijk niets aan merken.
Heb al een beetje geprobeerd hierover iets te vinden op het forum en nu dacht ik het volgende: zou het speling in het rondsel kunnen zijn en dat dat dan zo'n geluid veroorzaakt?
Het klintk trouwens echt als metaal op metaal.
Alle suggesties zijn welkom!
Ik heb het idee dat het iets met de stuurstang te maken heeft en niet iets in de ophanging.
Het rijgedrag is niet veranderd en daar kan ik eigenlijk niets aan merken.
Heb al een beetje geprobeerd hierover iets te vinden op het forum en nu dacht ik het volgende: zou het speling in het rondsel kunnen zijn en dat dat dan zo'n geluid veroorzaakt?
Het klintk trouwens echt als metaal op metaal.
Alle suggesties zijn welkom!
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bedankt, Gerchen
Wat ik wel heb gemerkt, is dat het een stuk minder is, zodra er meerdere mensen in de auto zitten tijdens het rijden... Zou het dan inderdaad met de vering te maken hebben?
Ben er helaas nog niet aan toegekomen het "kloinken" te checken.schermer schreef:Klinkt een beetje als trekstangogen die over de kantelmessen gaan. Even de eend opkrikken en de ogen en messen controleren. Door een gebrek aan smering/ouderdom kunnen de trekstangogen inslijten, als de auto dan in en uitveert hoor je een metalen kloink.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat het een stuk minder is, zodra er meerdere mensen in de auto zitten tijdens het rijden... Zou het dan inderdaad met de vering te maken hebben?
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
Ja.IVARIO schreef:Bedankt, Gerchen
Ben er helaas nog niet aan toegekomen het "kloinken" te checken.schermer schreef:Klinkt een beetje als trekstangogen die over de kantelmessen gaan. Even de eend opkrikken en de ogen en messen controleren. Door een gebrek aan smering/ouderdom kunnen de trekstangogen inslijten, als de auto dan in en uitveert hoor je een metalen kloink.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat het een stuk minder is, zodra er meerdere mensen in de auto zitten tijdens het rijden... Zou het dan inderdaad met de vering te maken hebben?
Dat kan heel goed. Er staat meer druk op de trekstangen en dus ook op het trekoog en kantelmes.
Kan heel goed zijn dat je klonk dan niet meer hoort.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bedankt, Chummy en David
Heb het "kloinken" trouwens nog steeds niet gecheckt, maar staat nog op de "to do" list.
Een vraag: hoe koud moet het zijn, voordat het aan te raden is het "winterdekje" op de grille in de motorkap te gebruiken?
Ik heb dit eens ergens zien staan, maar ik kan het niet meer vinden...
Update:
Zojuist gevonden op de website van Burton: "Door gebruik van een wintergrille bij lagere buitentemperaturen (onder de 10 graden celcius) komt de motor van een 2CV beter op bedrijfstemperatuur".
Goed, dat weten we dan ook weer.
Heb het "kloinken" trouwens nog steeds niet gecheckt, maar staat nog op de "to do" list.
Een vraag: hoe koud moet het zijn, voordat het aan te raden is het "winterdekje" op de grille in de motorkap te gebruiken?
Ik heb dit eens ergens zien staan, maar ik kan het niet meer vinden...
Update:
Zojuist gevonden op de website van Burton: "Door gebruik van een wintergrille bij lagere buitentemperaturen (onder de 10 graden celcius) komt de motor van een 2CV beter op bedrijfstemperatuur".
Goed, dat weten we dan ook weer.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Ik heb sinds een tijdje dat als ik rijd, het een beetje naar uitlaatgas ruikt in het interieur.
Heb op het forum hierover de nodige info gevonden, dus ik ga er morgen mee aan de slag.
Ook omdat we zondag naar de Citroën Jumble in Bokrijk gaan!
Heb wel gezien dat de meningen verdeeld zijn omtrent het al dan niet gebruiken van uitlaatpasta tussen de diverse uitlaatdelen.
Ben benieuwd of het gaat lukken.
Heb op het forum hierover de nodige info gevonden, dus ik ga er morgen mee aan de slag.
Ook omdat we zondag naar de Citroën Jumble in Bokrijk gaan!
Heb wel gezien dat de meningen verdeeld zijn omtrent het al dan niet gebruiken van uitlaatpasta tussen de diverse uitlaatdelen.
Ben benieuwd of het gaat lukken.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987