Zeer groot onderhoud aan Rode Eend
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Zo, de andere kop is nu ook klaar.
Mijn theorie dat de uitlaatklep juist de witte seal moest hebben ging niet op.
De witte bijgevoegde seal is voor de dunne klep, dit is de inlaat.
Dus nu op alle kleppen de groene seal gezet.
Het is me een raadsel waarom er nu nog verschillende seals in zitten.
Dit geeft alleen maar fouten en verwarring.
De brilrubbers zij nu ook anders trouwens.
De verbinding tussen de twee rubbers is weg, dus geen brilletje meer...
Ik heb de kop er trouwens af gekregen door de cilinder over een houten paaltje te laten zakken en daarmee op de grond te stampen.
Er bleek uitlaatpakking tussen te zitten.
Mijn theorie dat de uitlaatklep juist de witte seal moest hebben ging niet op.
De witte bijgevoegde seal is voor de dunne klep, dit is de inlaat.
Dus nu op alle kleppen de groene seal gezet.
Het is me een raadsel waarom er nu nog verschillende seals in zitten.
Dit geeft alleen maar fouten en verwarring.
De brilrubbers zij nu ook anders trouwens.
De verbinding tussen de twee rubbers is weg, dus geen brilletje meer...
Ik heb de kop er trouwens af gekregen door de cilinder over een houten paaltje te laten zakken en daarmee op de grond te stampen.
Er bleek uitlaatpakking tussen te zitten.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Zo het blok zit weer in elkaar, tenminste zo ver als lukt zonder koelbeplating.
Die heb ik nog niet terug van de poedercoater.
Bij de oliekoeler viel het me op dat het allemaal net niet lekker past, je moet de aluminium leidingen wat buigen om op de juiste plaats te krijgen.
Er zaten vier O-ringen bij... Wat ik daar mee moet is me een raadsel.
Gelukkig zaten in n de pakkingset de gewone rubber busjes. Die dus maar gebruikt.
Het viel me trouwens ook op dat de seal van de krukas aan de vliegwiel zijde van een wat zachter materiaal lijkt te zijn.
Ik kreeg het met moeite op de plaats doordat de binnenzijde van de seal niet echt meewerkte en de neiging had dubbel te vouwen.
Nu het spruitstuk en carburateur eens demonteren en opkalefateren.
Die heb ik nog niet terug van de poedercoater.
Bij de oliekoeler viel het me op dat het allemaal net niet lekker past, je moet de aluminium leidingen wat buigen om op de juiste plaats te krijgen.
Er zaten vier O-ringen bij... Wat ik daar mee moet is me een raadsel.
Gelukkig zaten in n de pakkingset de gewone rubber busjes. Die dus maar gebruikt.
Het viel me trouwens ook op dat de seal van de krukas aan de vliegwiel zijde van een wat zachter materiaal lijkt te zijn.
Ik kreeg het met moeite op de plaats doordat de binnenzijde van de seal niet echt meewerkte en de neiging had dubbel te vouwen.
Nu het spruitstuk en carburateur eens demonteren en opkalefateren.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Voor de visueel ingestelden onder ons een paar plaatjes:
Krukas en nokkenas geplaatst en goed gelet op de markeringstekens.
Beetje lijm, anders valt ie uit elkaar....
Alles even op het juiste moment natrekken.
Steeds denk je weer dat je te weinig pakking hebt aangebracht maar er prut toch altijd weer een beetje uit...
En zo staat het er nu bij (te wachten op de koelkappen).
Krukas en nokkenas geplaatst en goed gelet op de markeringstekens.
Beetje lijm, anders valt ie uit elkaar....
Alles even op het juiste moment natrekken.
Steeds denk je weer dat je te weinig pakking hebt aangebracht maar er prut toch altijd weer een beetje uit...
En zo staat het er nu bij (te wachten op de koelkappen).
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
De carburateur is weer schoon en met nieuwe pakkingen in elkaar gezet.
Ik mis alleen de buitenste veer op de gasklep-as. die was gebroken.
Wonderlijk genoeg had ik in mijn carburateur-renovatiesetje nu zelfs 1 sproeier die qua maat overeen kwam met de oude sproeier.
Er zat nu ook een veertje in voor de chokeklep maar die had ik natuurlijk niet kapot.
En deze keer had ik er zelfs twee voetpakkingen in zitten.
Blijkbaar heeft iemand eens gekeken wat je nou eigenlijk echt nodig hebt.
Er is wel een rond rubbertje over waarvan ik geen idee hebt waar ik die moet laten.
Nu is het wachten op de koelbeplating van de poedercoater zodat het spruitstuk er weer op kan.
Ik mis alleen de buitenste veer op de gasklep-as. die was gebroken.
Wonderlijk genoeg had ik in mijn carburateur-renovatiesetje nu zelfs 1 sproeier die qua maat overeen kwam met de oude sproeier.
Er zat nu ook een veertje in voor de chokeklep maar die had ik natuurlijk niet kapot.
En deze keer had ik er zelfs twee voetpakkingen in zitten.
Blijkbaar heeft iemand eens gekeken wat je nou eigenlijk echt nodig hebt.
Er is wel een rond rubbertje over waarvan ik geen idee hebt waar ik die moet laten.
Nu is het wachten op de koelbeplating van de poedercoater zodat het spruitstuk er weer op kan.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
dat kleine ronde rubber hoort in de acceleratie sproeier heet dat ding geloof ik dat messing ding met dat staafje/krom buisje er aan waar een straaltje benzine uit komt. die kan er uit. duim er op dan met een schroevendraaier onder dat buisje beetje hevelen. Heb nog nooit echt een goeie manier gevonden soms zit dat ding los wip je 'm er zo uit als i vast zit laat ik hem zitten. buisje breekt snel
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics