Sinds een paar dagen in het bezit van een vanclee mungo. Appart geval!
Nu is het chassis niet echt geweldig dus ik ga het vervangen is het plan.
Auto zou al geschouwd zijn door de rdw, 5 jaar geleden. Het loodje van de rdw heb ik gevonden. Viavia contact met de persoon die toen bij de rdw is geweest, dus papieren zijn er ook lijkt het.
Maar nu, welk chassis?
Burton adverteerd nu met chassis gemaakt met orginele mal?? Dacht dat alleen cassis kon?
De graaf altijd heeel betaalbaar, maar tot voor paar jaar geleden iig, vrij matig, roest gelijk weer.
Nu zou ik onder een eend nooit zon stijf chassis plaatsen gemaakt van H profielen. Maar mischien nu wel een idee?
Als iemand goed idee heeft, of recente ervaring...
welk chassis?
welk chassis?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- Citroen_95
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 7 jul, 2015 12:09
- Locatie: Amsterdam
Goedemorgen.
Gefeliciteerd met je aankoop. Heb je een type 1 (emmet, met opgelegde deuren) of type 2?
Ik heb het stijve h-profielen chassis inmiddels onder een aantal auto's zitten en ben best tevreden. De RDW accepteert het in elk geval (ervaring van een maand geleden in Amsterdam).
In combinatie met een polyester VC lijkt het me ideaal Heb nog altijd spijt dat ik de mijne niet op een dergelijk chassis heb gezet.
Gr Eric
Gefeliciteerd met je aankoop. Heb je een type 1 (emmet, met opgelegde deuren) of type 2?
Ik heb het stijve h-profielen chassis inmiddels onder een aantal auto's zitten en ben best tevreden. De RDW accepteert het in elk geval (ervaring van een maand geleden in Amsterdam).
In combinatie met een polyester VC lijkt het me ideaal Heb nog altijd spijt dat ik de mijne niet op een dergelijk chassis heb gezet.
Gr Eric
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Hoi
heb de afgelopen vijf jaar vijf verschillende chassis in de garage gehad.
ik zal de linkjes er even bij zoeken:
-dik chassis, merk mij niet bekend. paste perfect, zeer degelijk
heb ik niet een mooie foto van. Kenmerk: boven- en onderkant waren dicht, en de flappen die normaal onder de voorassen zitten die ontbraken. En er zat een losse carter beschermings plaat bij.
-dun electrisch verzinkt: bleek aan de binnenkant al te roesten, terug leverancier
-dun thermisch verzinkt. Werd na 3 dagen op initiatief van de fabrikant omgeruild; was iets mee (??)
-dun thermisch verzinkt. Pasvorm zeer matig: ik moest veel gaten opnieuw opboren. Toen de achteras er op kwam bleek dat deze mm's te draaien was op zijn positie. Na opbouwen van het onderstel bleek de koets niet te passen; chassis was vervormt door de hitte
-dik chassis, merk weet ik niet maar dit is het model met de losse bovenplaat. Degelijk, en alles paste werkelijk perfect. Volgens mij heb ik een stapel van die dingen in zutphen zien staan.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=112 ... c&start=45
van dat laatste deel even de linkt klikken en dan het hele verhaal lezen. Vanaf pagina 11 het verslag van de perikelen.
Ik zou bij een volgend chassis zonder na te denken voor de laatste gaan.
Succes met je keuze!
Gr Rob
heb de afgelopen vijf jaar vijf verschillende chassis in de garage gehad.
ik zal de linkjes er even bij zoeken:
-dik chassis, merk mij niet bekend. paste perfect, zeer degelijk
heb ik niet een mooie foto van. Kenmerk: boven- en onderkant waren dicht, en de flappen die normaal onder de voorassen zitten die ontbraken. En er zat een losse carter beschermings plaat bij.
-dun electrisch verzinkt: bleek aan de binnenkant al te roesten, terug leverancier
-dun thermisch verzinkt. Werd na 3 dagen op initiatief van de fabrikant omgeruild; was iets mee (??)
-dun thermisch verzinkt. Pasvorm zeer matig: ik moest veel gaten opnieuw opboren. Toen de achteras er op kwam bleek dat deze mm's te draaien was op zijn positie. Na opbouwen van het onderstel bleek de koets niet te passen; chassis was vervormt door de hitte
-dik chassis, merk weet ik niet maar dit is het model met de losse bovenplaat. Degelijk, en alles paste werkelijk perfect. Volgens mij heb ik een stapel van die dingen in zutphen zien staan.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=112 ... c&start=45
van dat laatste deel even de linkt klikken en dan het hele verhaal lezen. Vanaf pagina 11 het verslag van de perikelen.
Ik zou bij een volgend chassis zonder na te denken voor de laatste gaan.
Succes met je keuze!
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 27 dec, 2016 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle