Ik denk dat het om het veertje gaat bij de choke klep. Dat is een klein soort pennen veertje dat tussen de choke klep en de carb zit. Zit gewoon aan de buitenkant. Dit was bij mijn eend ook stuk met slecht starten tot gevolg. Even een nieuw veertje erop en niks meer aan de hand.Roel van de wal schreef:wat bedoel je met dat veertje aan de choke? blijft de choke dan dicht en moet deze bij gebruik met de hand vasthouden?
Dat wit dingetje, is bij mijn aca de filter. De aca start redelijk snel, maar met mijn Dyane heb ik wel het probleem van lang doorstarten voordat er een teken van leven komt. Wellicht is dat veertje een oplossing, maar dan zou ik graag weten hoe je die constructie heb bedacht,
Groet,
Roel
Terugslagklepje
- Jeroen-citroen
- Moderator
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ikami6 schreef:Hallo,
eventjes heel diep gegraven in het forum, ...en na de drie pagina's gelezen te hebben geen antwoord op m'n vragen gevonden
wie o wie heeft nu zo een klepje gemonteerd?
Voor of na de pomp?
Wat was het resultaat?
Waar werd het klepje aangekocht?
Merk? Model? Diameter aansluiting?
Thank's! :wink:
Voor de pomp
Werkt goed: benzine loopt niet terug, kort starten en lopen
Bij le patron
Die heeft maar 1 model, als je er bij zegt dat het voor een eend is komt het goed.
Kost ca tien euro
En ziet er precies zo uit als op de link van ali expess
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Zit nu in 2017 met dit probleem van leeglopen benzineleiding en lang starten na 2 weken stilstand . Had vroeger een zeer oude eend nog met de ruitenwissers op de kilometerteller en 6 volt maar die startte altijd meteen. Ik ga de benzinepomp verwijderen, maar kun je daar iets aan zien? Toch maar een nieuwe pomp kopen? Of zou een elektrische lagedruk benzinepomp iets zijn? Die pompt al als het contact aangaat. Ook leuk hobbyprojectje toch?
Wie geeft goede raad!
Wie geeft goede raad!
groet boxer