Dyane uit 1981

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 12 apr, 2015 15:21

Deksel van de oliepomp?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3043
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 17 mei, 2015 00:23

Het bleek toch de seal van de krukas te zijn.
Na vervanging heb ik er inmiddels al weer 1000km op zitten, lekkage vrij.

Hoe de seal al zo gauw weer kon lekken is me een raadsel. Hij was goed gemonteerd.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4997
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 17 mei, 2015 07:56

chinese imitiatie???
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3043
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 17 mei, 2015 15:42

De vreugde was van korte duur.
Inmiddels lekt het weer vol overgave.
Ik zal eerst weer eens de vulpijp testen maar volgens mij is die wel goed.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3043
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 10 jun, 2015 23:36

De lekkage leek tussen de cilinder en de kop uit te komen.
De cilinder bleek maar 6mm in de kop te hebben gestoken terwijl er 7mm ruimte is.
Er zat wat roest-vuil op de cilinderrand.

Nu alles weer gemonteerd en nu blijkt het bij een nieuw brilrubber te lekken.
Wat een ellende....
Wat ik hier nu mee aan moet weet ik even niet maar ik weet wel dat de hele rommel weer los kan. :?

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3043
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 22 jun, 2015 12:35

Na nog wat meer ellende begaf nu de stuurbekrachtigingspomp van mij 206 het.
Zaterdag heb ik dus met enige spoed de Dyane weer in elkaar geslueteld en het rijdt weer.
Ik moest meteen een rit maken van 350km....
Daarna lag er een mooie plas olie onder de auto.
Dit bleek gelukkig alleen maar een lekkend kleppendeksel te zijn.
Mijn chassis zal waarschijnlijk nooit mer roesten aan de voorzijde. :D
Nadat ik de pakking op de kop er weer tussen heb gedaan lijkt het nu lekarm te zijn.
We wachten af. Want nu mag ik 150km per dag sturen met de Dyane.
Hij rijdt verder wel erg goed, 110 á 115 op LPG (zonder de turbopijp).

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3043
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 6 apr, 2017 22:11

Nu, bijna 2 jaar later lekte de boel weer als een ouwe trekker....
Ontkennen hielp niet meer.

Afbeelding

Ik heb dus het blok er maar weer eens uit gehaald en weer bleek de seal aan de achterzijde de boosdoener.
Nu heb ik er een seal ingezet met Viton rubber.
Tijdens de demontage kwam ik ook nog een koelwaterlekkage tegen. :shock:

Daar heb ik het koperen buisje dat door de kachelpot gaat verwisseld voor een stukje dunwandig c.v.-buis en de lekkage blijkt verholpen.

Na een testritje lijken beide lekkages verholpen... voor zo lang het duurt...

Het onderstaande onderdeel kan trouwens in het topic 'Wat een rommel wordt er tegenwoordig geproduceerd en verkocht':

Afbeelding
DG1

Afbeelding
DG2

Het kartonnen exemplaar aan de andere zijde heeft dit prul overleefd en zit er nog steeds in....

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4997
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 7 apr, 2017 07:59

De schroefgaten in je krukas zien er ook niet erg lekker uit of is dat optisch bedrog?
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3043
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 7 apr, 2017 12:34

Dat lijkt inderdaad wel zo maar dat is Locktite van de vorige montage.

Plaats reactie