Dyane uit 1981
-
- Heavy user
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
De lekkage leek tussen de cilinder en de kop uit te komen.
De cilinder bleek maar 6mm in de kop te hebben gestoken terwijl er 7mm ruimte is.
Er zat wat roest-vuil op de cilinderrand.
Nu alles weer gemonteerd en nu blijkt het bij een nieuw brilrubber te lekken.
Wat een ellende....
Wat ik hier nu mee aan moet weet ik even niet maar ik weet wel dat de hele rommel weer los kan.
De cilinder bleek maar 6mm in de kop te hebben gestoken terwijl er 7mm ruimte is.
Er zat wat roest-vuil op de cilinderrand.
Nu alles weer gemonteerd en nu blijkt het bij een nieuw brilrubber te lekken.
Wat een ellende....
Wat ik hier nu mee aan moet weet ik even niet maar ik weet wel dat de hele rommel weer los kan.
-
- Heavy user
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Na nog wat meer ellende begaf nu de stuurbekrachtigingspomp van mij 206 het.
Zaterdag heb ik dus met enige spoed de Dyane weer in elkaar geslueteld en het rijdt weer.
Ik moest meteen een rit maken van 350km....
Daarna lag er een mooie plas olie onder de auto.
Dit bleek gelukkig alleen maar een lekkend kleppendeksel te zijn.
Mijn chassis zal waarschijnlijk nooit mer roesten aan de voorzijde.
Nadat ik de pakking op de kop er weer tussen heb gedaan lijkt het nu lekarm te zijn.
We wachten af. Want nu mag ik 150km per dag sturen met de Dyane.
Hij rijdt verder wel erg goed, 110 á 115 op LPG (zonder de turbopijp).
Zaterdag heb ik dus met enige spoed de Dyane weer in elkaar geslueteld en het rijdt weer.
Ik moest meteen een rit maken van 350km....
Daarna lag er een mooie plas olie onder de auto.
Dit bleek gelukkig alleen maar een lekkend kleppendeksel te zijn.
Mijn chassis zal waarschijnlijk nooit mer roesten aan de voorzijde.
Nadat ik de pakking op de kop er weer tussen heb gedaan lijkt het nu lekarm te zijn.
We wachten af. Want nu mag ik 150km per dag sturen met de Dyane.
Hij rijdt verder wel erg goed, 110 á 115 op LPG (zonder de turbopijp).
-
- Heavy user
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Nu, bijna 2 jaar later lekte de boel weer als een ouwe trekker....
Ontkennen hielp niet meer.
Ik heb dus het blok er maar weer eens uit gehaald en weer bleek de seal aan de achterzijde de boosdoener.
Nu heb ik er een seal ingezet met Viton rubber.
Tijdens de demontage kwam ik ook nog een koelwaterlekkage tegen.
Daar heb ik het koperen buisje dat door de kachelpot gaat verwisseld voor een stukje dunwandig c.v.-buis en de lekkage blijkt verholpen.
Na een testritje lijken beide lekkages verholpen... voor zo lang het duurt...
Het onderstaande onderdeel kan trouwens in het topic 'Wat een rommel wordt er tegenwoordig geproduceerd en verkocht':
DG1
DG2
Het kartonnen exemplaar aan de andere zijde heeft dit prul overleefd en zit er nog steeds in....
Ontkennen hielp niet meer.
Ik heb dus het blok er maar weer eens uit gehaald en weer bleek de seal aan de achterzijde de boosdoener.
Nu heb ik er een seal ingezet met Viton rubber.
Tijdens de demontage kwam ik ook nog een koelwaterlekkage tegen.
Daar heb ik het koperen buisje dat door de kachelpot gaat verwisseld voor een stukje dunwandig c.v.-buis en de lekkage blijkt verholpen.
Na een testritje lijken beide lekkages verholpen... voor zo lang het duurt...
Het onderstaande onderdeel kan trouwens in het topic 'Wat een rommel wordt er tegenwoordig geproduceerd en verkocht':
DG1
DG2
Het kartonnen exemplaar aan de andere zijde heeft dit prul overleefd en zit er nog steeds in....