Even een paar vragen die, ben ik bang, meer opmerkingen dan antwoorden gaat opleveren.
Ik heb nog wat zekering doosjes liggen van een ander project en ben bezig met een nieuwe draadboom voor de eend.
Ik heb 4 bakjes liggen voor zes zekeringen en 1 met 1 ingang en 6 uitgangen
Nou dacht ik om iig om alle verlichting naar voren en achteren compleet apart te zekeren. En ja dat is een overkill maar dat maakt me niet echt uit en begrijp dat het niet origineel 2cv is.... maar concours de elegance gaat het toch niet worden.
Vraag 1: Zijn er echt redenen om dat niet te doen?
Houd ik over a. Claxon b. 123 ontsteking c. Olie d. Spanningsregelaar e. Startmotor f. Remniveau g. Benzine h. Binnenverlichting i. Radio j+k. Extra/reserve
Vraag 2: kan bij alle bovenstaande letters een zekering worden aangesloten (evt tip hoe hoog) ofofschoon het beter om bepaalde zaken niet te zekeren?
Vraag 3: zie ik dingen over het hoofd behave ruimte gebrek?
Meer zekeringen
Meer zekeringen
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Alleen zorgen dat je de koplampen links en rechts apart zekert. Als de zekering er uit vliegt rijdt je anders volledig in het donker.
Spanningregelaar zekeren is ook niet handig. Als de zekering er uit vliegt wordt de dynamo niet meer geregeld en kan je acccu overkoken (al zal ie eerder niet meer bijladen)
Ik heb zo'n zekeringkastje voor 6 zekeringen ingebouwd. Met steekzekeringen. Die zijn veel minder storingsgevoelig.
Hoeveel ampere? Aantal watt delen door 12 en dan met 1.5 vermenigvuldigen.
Gr Rob
Spanningregelaar zekeren is ook niet handig. Als de zekering er uit vliegt wordt de dynamo niet meer geregeld en kan je acccu overkoken (al zal ie eerder niet meer bijladen)
Ik heb zo'n zekeringkastje voor 6 zekeringen ingebouwd. Met steekzekeringen. Die zijn veel minder storingsgevoelig.
Hoeveel ampere? Aantal watt delen door 12 en dan met 1.5 vermenigvuldigen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht