fuseepen vervangen
fuseepen vervangen
Het komt al een paar apk's naar voren, de fuseepennen hebben speling. Kon ik dat altijd oplossen met wat extra vet voor de apk (vond mijn apk keurmeester prima, is van de oude stempel), maar nu wordt het toch tijd om ze te vervangen, Een klusje dat ik zelf nog nooit heb gedaan en waar ik eigenlijk ook niet direct om sta te springen.
Heeft iemand enig idee wat een garage daar voor vraagt, of heeft er hier iemand de ervaring/tijd/zin/gereedschap om dit voor mij daarbij te helpen?
Heeft iemand enig idee wat een garage daar voor vraagt, of heeft er hier iemand de ervaring/tijd/zin/gereedschap om dit voor mij daarbij te helpen?
Het is zeker zelf te doen. Ik gebruik er zo een speciale set voor met pennen van verschillende diameters. En een vuisthamer. Maar wel met beleid doen dan. Als je pech hebt zitten ze muurvast, maar dat heb ik nog niet gehad.
Mooiste zou zijn met een werkplaatspers maar die heb ik hier niet staan.
Mooiste zou zijn met een werkplaatspers maar die heb ik hier niet staan.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Met hamer ook paar keer gedaan. Maar wel geklooi.
Laatst gedaan bij iemand met pers dan gaat het prima.
Ik heb oude fusee pen liggen die is afgedraaid.
Wat ik alleen NIET voor elkaar kreeg was het ronde dopje aan de bovenkant.
Dat bleef vet lekken. Beetje lekken mag, maar niet teveel loopt de druk daar weg.
Uit eindelijk vast gelast. Was ook nog lastig op zn vette plek.
Ik heb uit eindelijk wel orginele fusee pennen gekocht bij cassis.
Nogal wat rommel in omloop. Das zo weer versleten.
Orginle goed vaak vetspuit erop, gaat eeuwig mee.
Laatst gedaan bij iemand met pers dan gaat het prima.
Ik heb oude fusee pen liggen die is afgedraaid.
Wat ik alleen NIET voor elkaar kreeg was het ronde dopje aan de bovenkant.
Dat bleef vet lekken. Beetje lekken mag, maar niet teveel loopt de druk daar weg.
Uit eindelijk vast gelast. Was ook nog lastig op zn vette plek.
Ik heb uit eindelijk wel orginele fusee pennen gekocht bij cassis.
Nogal wat rommel in omloop. Das zo weer versleten.
Orginle goed vaak vetspuit erop, gaat eeuwig mee.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Wat vindt men van deze manier met (volgens mij officieel citroen) tool om draagarm en impact driver https://m.youtube.com/watch?v=ZzLl6DJ2h5s ? Lijkt makkelijk te maken, maar ben benieuwd naar ervaringen voordat ik daar aan begin. Impact driver op zaken zoals asbouten en wiellagermoeren werkt heerlijk dus ik heb goede hoop!
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Als je nog originele kunt uithalen zou ik dit zeker doen! Ik heb nu bij een aantal 2cv's de pennen met de setjes van BCC vervangen. Ik ben op zich wel te spreken hierover.
@Pino, dat is een mooie tool. Ik leg de fusee zelf altijd onder een werkplaatspers in, werkt ook zeer goed. Voordeel van de tool die jij laat zien is dat je niet de draagarm hoeft te demonteren. Nadeel, als de slagsleutel niet voldoende kracht heeft heb je er niets aan, en die pennen kunnen vast zitten! De laatste set die vervangen heb heb ik met 4500kg uit de fusee moeten persen
@Pino, dat is een mooie tool. Ik leg de fusee zelf altijd onder een werkplaatspers in, werkt ook zeer goed. Voordeel van de tool die jij laat zien is dat je niet de draagarm hoeft te demonteren. Nadeel, als de slagsleutel niet voldoende kracht heeft heb je er niets aan, en die pennen kunnen vast zitten! De laatste set die vervangen heb heb ik met 4500kg uit de fusee moeten persen
Citroen 2cv6 special 1986