Rokende remmen
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Rokende remmen
Hallo,
Wij zijn momenteel op vakantie met onze geit. Na wat klimmen en dalen ben ik even gestopt en heb de motorkap even opengezet. (Gewoon zomaar) toen merkte ik wel op dat vanuit de auto gezien mijn rechter schijfrem rookte. Dat duurde maar een 30 tal seconden en het wat alweer weg getrokken.
Kan dit kwaad? Ben wel in de bergen aan het rijden en rem zoveel mogelijk op de motor af.
Remmen zijn niet onbelangrijk dus vraag ik het liefst even.
Alvast bedankt voor de snelle antwoorden
Wij zijn momenteel op vakantie met onze geit. Na wat klimmen en dalen ben ik even gestopt en heb de motorkap even opengezet. (Gewoon zomaar) toen merkte ik wel op dat vanuit de auto gezien mijn rechter schijfrem rookte. Dat duurde maar een 30 tal seconden en het wat alweer weg getrokken.
Kan dit kwaad? Ben wel in de bergen aan het rijden en rem zoveel mogelijk op de motor af.
Remmen zijn niet onbelangrijk dus vraag ik het liefst even.
Alvast bedankt voor de snelle antwoorden
2cv special 1986
Ik ben een keer Porlock Hill, Somerset , Engeland op- en afgereden met een AMi 8, met drie volwassenen, en een hele berg bagage. https://en.wikipedia.org/wiki/Porlock_Hill
Het was toen erg heet daar. We zijn de berg in 1ste versnelling opgeklommen, terwijl er verschillende auto's met watergekoelde motoren aan de kant stil stonden, en in de 1 ste versnelling ook weer naar beneden, toch moest ik regelmatig bijremmen en aan het einde van de afdaling heb ik toch even een parkeerstrook opgezocht om naar mijn remmen te kijken. Ze waren heet, maar na enkele minuten weer dusdanig afgekoeld dat ik verder rijden verantwoord achtte.
Verder geen problemen gehad en een prachtige reis door Engeland, bijna 3500 km zonder problemen ook met de nodige beklimmingen en afdalingen.
Ik denk dat jouw probleem meer de linker achter draagarm is
Het was toen erg heet daar. We zijn de berg in 1ste versnelling opgeklommen, terwijl er verschillende auto's met watergekoelde motoren aan de kant stil stonden, en in de 1 ste versnelling ook weer naar beneden, toch moest ik regelmatig bijremmen en aan het einde van de afdaling heb ik toch even een parkeerstrook opgezocht om naar mijn remmen te kijken. Ze waren heet, maar na enkele minuten weer dusdanig afgekoeld dat ik verder rijden verantwoord achtte.
Verder geen problemen gehad en een prachtige reis door Engeland, bijna 3500 km zonder problemen ook met de nodige beklimmingen en afdalingen.
Ik denk dat jouw probleem meer de linker achter draagarm is
Ja, kan je alsjeblieft even dat andere topic afronden...de spanning is niet meer te houden!
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=146 ... c&start=30
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=146 ... c&start=30
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
je kan voor extra koeling ook je driehoekjes er uithalen
http://p8.storage.canalblog.com/89/59/6 ... 5437_o.jpg
http://p8.storage.canalblog.com/89/59/6 ... 5437_o.jpg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
schijven worden warm, niet mis mee. Maar ze worden wel aan beide kanten even warm. Als de ene warmer wordt dan de ander dan kan het zijn dan de ene harder remt, of dat die niet goed vrij komt als je niet remt.
je kan even 200 meter op een vlakke weg rijden, kap open en voelen aan de schijven of ze warm zijn. Als dat zo is dan moeten de remklauwen uit elkaar voor schoonmaken en nieuwe rubbers. Niet een klusje voor onderweg.
Als het echt stijl naar beneden gaat kan je ook de eend in de 1e versnelling zetten. Ik hoef dan bijna niet te remmen.
Gr Rob
je kan even 200 meter op een vlakke weg rijden, kap open en voelen aan de schijven of ze warm zijn. Als dat zo is dan moeten de remklauwen uit elkaar voor schoonmaken en nieuwe rubbers. Niet een klusje voor onderweg.
Als het echt stijl naar beneden gaat kan je ook de eend in de 1e versnelling zetten. Ik hoef dan bijna niet te remmen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Of dat veel voor je remmen doet qua koeling betwijfel ik.blanc/rouge2cv schreef:je kan voor extra koeling ook je driehoekjes er uithalen
http://p8.storage.canalblog.com/89/59/6 ... 5437_o.jpg
De meeste remmen worden in Nederland niet zo zwaar belast, in de bergen dus wel en dat ze, als ze heet worden, ze alle aangekoekte olie eraf branden is alleen maar prima.
Het bewijst maar weer eens dat die koelkappen er niet voor niets opzitten!!