electronische draadboom
electronische draadboom
Voor het electrisch gedeelte van mijn BMW eend wil ik gebruik gaan maken van onderstaand kastje..
https://motogadget.com/shop/en/m-unit-d ... erung.html
Hierdoor komen de zekeringen te vervallen, het knipperlichtrelais, het waarschuwingsknipperlicht relais en vloeit er nagenoeg geen stroom meer door b.v. de lichtschakelaars, omdat dit gescheiden circuits zijn input/output gescheiden..
Ook zitten hier ingebouwde electronische relais in dus die heb je ook niet meer nodig..
Als je start worden alle andere verbruikers even uitgeschakeld enz.
Het enigste minpunt is de prijs....
Ik ga ervan uit dat hier niemand ervaring hiermee heeft, maar wat vinden jullie ervan....
https://motogadget.com/shop/en/m-unit-d ... erung.html
Hierdoor komen de zekeringen te vervallen, het knipperlichtrelais, het waarschuwingsknipperlicht relais en vloeit er nagenoeg geen stroom meer door b.v. de lichtschakelaars, omdat dit gescheiden circuits zijn input/output gescheiden..
Ook zitten hier ingebouwde electronische relais in dus die heb je ook niet meer nodig..
Als je start worden alle andere verbruikers even uitgeschakeld enz.
Het enigste minpunt is de prijs....
Ik ga ervan uit dat hier niemand ervaring hiermee heeft, maar wat vinden jullie ervan....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Klinkt goed.
al je schakelaars zijn dan stroomvrij, gaan ze veel langer mee.
het is niet volgens het originele-eenden-plan, maar als je daar geen aanhanger van ben dan zie ik niet waarom het niet zou kunnen.
qua functies zou ik zo niet weten wat een eend meer heeft dan een motorfiets. Binnenverlichting?
Ik ga het volgen!
Gr Rob
al je schakelaars zijn dan stroomvrij, gaan ze veel langer mee.
het is niet volgens het originele-eenden-plan, maar als je daar geen aanhanger van ben dan zie ik niet waarom het niet zou kunnen.
qua functies zou ik zo niet weten wat een eend meer heeft dan een motorfiets. Binnenverlichting?
Ik ga het volgen!
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Kulio schreef:Heeft een motorfiets ruitenwissers?
Hmmmm. Eend is uit 1959.. Dus ruitewisser op kilometerteller(kabel). .
Het gaat meer om de grootverbruikers zoals koplampen, remlichten e.d. Het wordt een vintage racer dus alleen het hoogst nodige komt erin.. Dus ook geen binnenverlichting, mistlicht achteruitrijlichten e.d. Voor de achterlichten/remlichten heb je b.v. maar 1 draad nodig. De remlichten dimmen en dan heb je achterlichten. De knipperlichten werken met fade-in fade-out wat ik persoonlijk erg mooi vind. Voor mij is ook belangrijk dat alle verbruikers doven tijdens het starten. Met de dikke Bmw motor kan de startmotor alle stroom gebruiken..
P.s. Wat is een implementieplan.
Is het dimmen van de achterlichten wel toegestaan voor de RDW??
Doordat er weinig stroom door de schakelaars loopt heb je juist ook kans op storingen door slechte contacten.
Het is wel een mooie oplossing voor veel storingsgevoelige componenten en maakt je elektrische installatie een stuk eenvoudiger. Relais en zekeringen box zijn mss 30 euro, die kun je weer in mindering brengen. Dan is het een iets minder kostbaar doosje.
Doordat er weinig stroom door de schakelaars loopt heb je juist ook kans op storingen door slechte contacten.
Het is wel een mooie oplossing voor veel storingsgevoelige componenten en maakt je elektrische installatie een stuk eenvoudiger. Relais en zekeringen box zijn mss 30 euro, die kun je weer in mindering brengen. Dan is het een iets minder kostbaar doosje.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.