boutjes in alu van je blok
boutjes in alu van je blok
boutjes in alu van je blok, heel vaak draai ik die zooi lam zoals nu ik weer een inlaat spruitstuk boutje heb lam gedraaid zodat ik weer eens valse lucht aanzuig heb.
heeft er iemand tips
heeft er iemand tips
-
- Heavy user
Reparatie: helicoil.
Soort busje met aan zowel de binnenkant als aan de buitenkant schroefdraad.
Andere oplossing: gat dieper boren met langere schroefdraad er on en langere bout er in. Let we wel op dat je bij het tappen van bijvoorbeeld M8 je een gat moet boren van 6,8mm. 6,5mm kan ook (vanmiddag gedaan, maar dan met staal), maar ik zou voor de zekerheid de officiele voorboordiameter van 6,8mm nemen.
Soort busje met aan zowel de binnenkant als aan de buitenkant schroefdraad.
Andere oplossing: gat dieper boren met langere schroefdraad er on en langere bout er in. Let we wel op dat je bij het tappen van bijvoorbeeld M8 je een gat moet boren van 6,8mm. 6,5mm kan ook (vanmiddag gedaan, maar dan met staal), maar ik zou voor de zekerheid de officiele voorboordiameter van 6,8mm nemen.
Afblijven.
- André Post
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Waar haal jij die dan? Ben ooit de hele omgeving af geweest voor een M7 helicoil, maar na lang zoeken kon ik 1 verloren Helicoil die ze toevallig hadden liggen na 10 andere adresjes te hebben gehad meenemen.André Post schreef:Je hebt een reparatie setje met M7 helicoils nodig.
Het kost even wat maar helemaal kompleet met een stuk of 10 helicoils.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- André Post
- Heavy user
- André Post
- Heavy user