boutjes in alu van je blok

Gesloten
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

boutjes in alu van je blok

Bericht door Ramon » ma 20 jun, 2005 17:56

boutjes in alu van je blok, heel vaak draai ik die zooi lam zoals nu ik weer een inlaat spruitstuk boutje heb lam gedraaid zodat ik weer eens valse lucht aanzuig heb.

heeft er iemand tips

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » ma 20 jun, 2005 18:33

koop een momentsleutel

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 20 jun, 2005 18:55

Reparatie: helicoil.

Soort busje met aan zowel de binnenkant als aan de buitenkant schroefdraad.

Andere oplossing: gat dieper boren met langere schroefdraad er on en langere bout er in. Let we wel op dat je bij het tappen van bijvoorbeeld M8 je een gat moet boren van 6,8mm. 6,5mm kan ook (vanmiddag gedaan, maar dan met staal), maar ik zou voor de zekerheid de officiele voorboordiameter van 6,8mm nemen.
Afblijven.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 20 jun, 2005 21:35

Je hebt een reparatie setje met M7 helicoils nodig.
Het kost even wat maar helemaal kompleet met een stuk of 10 helicoils.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 20 jun, 2005 23:00

André Post schreef:Je hebt een reparatie setje met M7 helicoils nodig.
Het kost even wat maar helemaal kompleet met een stuk of 10 helicoils.
Waar haal jij die dan? Ben ooit de hele omgeving af geweest voor een M7 helicoil, maar na lang zoeken kon ik 1 verloren Helicoil die ze toevallig hadden liggen na 10 andere adresjes te hebben gehad meenemen. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 21 jun, 2005 06:10

Ik heb het hier bij de locale onderdelen boer gehaald.
Ik kan het ook wel voor je doen, ik heb er nog een paar liggen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 21 jun, 2005 16:37

Ik heb ze nu niet nodig, maar had er destijds een nodig voor mijn cilinderkop. Je weet wel die kanaaltjes voor je olieleiding is M7. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 21 jun, 2005 18:42

Ja, die heb ik ook al moeten doen.
Vandaar mijn setje.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » di 21 jun, 2005 19:24

M 8 in tappen , en met een imbusbout vsst zetten.
Daarna nooit meer zelf aankomen , als je het toch alleen maar kapot draait.
M10 kan je er namelijk niet in tappen, te weinig materiaal.

Daffy

Gesloten