duck-tuc (°\=/°) aanhanger project. Fotoshoot p39
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- Ed147
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
- Locatie: Unnaryd, Zweden
Elke aanhangwagen hier heeft een eigen kenteken.
Als je iets zelf maakt, staat er geen geregistreerd nummer in.
En dan krijg je ook geen goedkeuring en kenteken.
Bijvoorbeeld een kleine aanhanger uit NL krijg je hier niet door de keuring, omdat die geen nummer en papieren heeft........
Als je iets zelf maakt, staat er geen geregistreerd nummer in.
En dan krijg je ook geen goedkeuring en kenteken.
Bijvoorbeeld een kleine aanhanger uit NL krijg je hier niet door de keuring, omdat die geen nummer en papieren heeft........
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
Ja da heb ik ook eens opgezocht.shorttrack schreef:er is een nieuwe wet die zegt dat alle aanhangwagens gekeurd moeten worden in belgie.
Maar die regel is niet met terug werkende kracht. Dus als je ooit aangehouden word kun je gewoon zeggen dat je aanhanger van voor die wet is.
Mijn vader heeft zelf altijd aanhangwagens gemaakt en nooit problemen gehad. Ik meen sinds 2010 dat het zelf niet meer mag "officieel" maar het word nog steeds gedaan.
Liever GELAST dan GELEASED
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
En hoe zit dat dan in nl.Ed147 schreef:Elke aanhangwagen hier heeft een eigen kenteken.
Als je iets zelf maakt, staat er geen geregistreerd nummer in.
En dan krijg je ook geen goedkeuring en kenteken.
Bijvoorbeeld een kleine aanhanger uit NL krijg je hier niet door de keuring, omdat die geen nummer en papieren heeft........
Bv ik heb een aanhangwagen van het jaar 1990.
Mag ik daar nog mee de baan op?
Of is die wet zo altijd al geweest?
Liever GELAST dan GELEASED
Volgens mij... In Nederland...duck-tuc schreef:En hoe zit dat dan in nl.Ed147 schreef:Elke aanhangwagen hier heeft een eigen kenteken.
Als je iets zelf maakt, staat er geen geregistreerd nummer in.
En dan krijg je ook geen goedkeuring en kenteken.
Bijvoorbeeld een kleine aanhanger uit NL krijg je hier niet door de keuring, omdat die geen nummer en papieren heeft........
Bv ik heb een aanhangwagen van het jaar 1990.
Mag ik daar nog mee de baan op?
Of is die wet zo altijd al geweest?
Boven de 750kg max. Totaslgewicht altijd keuren bij de Rdw. Dan krijgt de aanhanger een eigen kenteken
Onder de 750kg en ouder dan 1-1-2014 (datum is uit mijm hoofd dus navragen bij de Rdw) hoeft niet gekeurd te zijn. Alle jongere aanhangers moeten dus langs de RDW.
Meestal staat er op de as een jaartal dit wordt Dan als bouwjaar genomen.. Je ziet het dit is weer een grijs gebied.. Dus zelf een nieuwe aanhanger op een oude as bouwen mag.. Een nieuwe as onder een oude aanhanger leggen wordt dus keuren.. Tja en dan nog een 2cv as..
Hiervan kun je aannemelojk maken dat deze van voor 2014 is dus mag het..
Het beste kun je even langs een Rdw keuringsstation gaan en overleggen met een keurmeester voor je begint.. Meesral is bellen met de helpdesk van de RDW zinloos is mij gebleken... Mooier kunnen ze het niet maken...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
Bij mijn weten in belgie is boven de 750kg ook keuren en ook een eigen kenteken "U of Q plaat" krijg je dan.LPGo schreef:Volgens mij... In Nederland...duck-tuc schreef:En hoe zit dat dan in nl.Ed147 schreef:Elke aanhangwagen hier heeft een eigen kenteken.
Als je iets zelf maakt, staat er geen geregistreerd nummer in.
En dan krijg je ook geen goedkeuring en kenteken.
Bijvoorbeeld een kleine aanhanger uit NL krijg je hier niet door de keuring, omdat die geen nummer en papieren heeft........
Bv ik heb een aanhangwagen van het jaar 1990.
Mag ik daar nog mee de baan op?
Of is die wet zo altijd al geweest?
Boven de 750kg max. Totaslgewicht altijd keuren bij de Rdw. Dan krijgt de aanhanger een eigen kenteken
Onder de 750kg en ouder dan 1-1-2014 (datum is uit mijm hoofd dus navragen bij de Rdw) hoeft niet gekeurd te zijn. Alle jongere aanhangers moeten dus langs de RDW.
Meestal staat er op de as een jaartal dit wordt Dan als bouwjaar genomen.. Je ziet het dit is weer een grijs gebied.. Dus zelf een nieuwe aanhanger op een oude as bouwen mag.. Een nieuwe as onder een oude aanhanger leggen wordt dus keuren.. Tja en dan nog een 2cv as..
Hiervan kun je aannemelojk maken dat deze van voor 2014 is dus mag het..
Het beste kun je even langs een Rdw keuringsstation gaan en overleggen met een keurmeester voor je begint.. Meesral is bellen met de helpdesk van de RDW zinloos is mij gebleken... Mooier kunnen ze het niet maken...
Ongeremde is max 750kg en voor 2010 mag je zelf maken ma na 2010 mag dit blijkbaar niet meer ma niemand die er iets van zegt als je zegt dat die al ouder is als 2010... en btw ik heb idd een achter as van een 2cv. En die is ook al ouder.
En ik heb het na gevraagd aan een agent en die zei da de verlichting en nr plaat er op hangt is het goed.
Liever GELAST dan GELEASED