2cv6 uit 1987 aangekocht, voorstellen en enkele vragen...
Zover wilde ik het eigenlijk niet laten komen. Ik lees over zowel bobine met contactpunten als bobine met electronische ontsteking de meest uiteenlopende verhalen. Maar wat ik wel concludeer is dat betrouwbaarheid van de ontsteking staat of valt met de kwaliteit van de bobine, ongehacht met contactjes of elektronisch.
Als ik kijk naar de garantie die je krijgt op de meeste plaatsen voor bobine / ontsteking mag je blij zijn met 1 a 2 jaar.
En zoveel keuze / merken / types met dito uiteenlopende meningen en ervaringen, laat me aardig neigen om aan te kopen waar ik het langste garantie op krijg, 10 jaar is het langste dat ik heb kunnen vinden en de prijs is vergelijkbaar met wat ik her en der vind. Dus mijn redenering is dan dat men zulke lange garantie niet geeft als men niet zeker is van de kwaliteit, en dat zal em dan wellicht ook worden.
Maar ik moet nog eventjes geduld hebben, verzekering en nummerplaat zijn in aanvraag. En in de tussentijd kan ik me goed inlezen in allerlei materie.
Als ik kijk naar de garantie die je krijgt op de meeste plaatsen voor bobine / ontsteking mag je blij zijn met 1 a 2 jaar.
En zoveel keuze / merken / types met dito uiteenlopende meningen en ervaringen, laat me aardig neigen om aan te kopen waar ik het langste garantie op krijg, 10 jaar is het langste dat ik heb kunnen vinden en de prijs is vergelijkbaar met wat ik her en der vind. Dus mijn redenering is dan dat men zulke lange garantie niet geeft als men niet zeker is van de kwaliteit, en dat zal em dan wellicht ook worden.
Maar ik moet nog eventjes geduld hebben, verzekering en nummerplaat zijn in aanvraag. En in de tussentijd kan ik me goed inlezen in allerlei materie.
Re: eend
Ben juist blij dat mijn eend in een verwarmde garage staat te 'verpieteren' ipv buiten in weer en wind waar het veel sneller van je af gaat. En wat maakt het uit als iemand na verloop van tijd een eend weer weg doet?wusten-fuchs schreef:,,,,,,,,,,De eend wordt in een verwarmde garage gestald en zal enkel gebruikt worden voor plezier ritjes met mooi weer,,,,,,,
FOEI !!!!
een eend is ook maar een ,auto, auto,s zijn gemaakt om te rijden
een tip . ga kilometers maken , anders kom je er sowieso niet achter wat goede /of slechte onderdelen zijn en hoe minder je de auto gebruikt , hoe minder je op den duur er plezier in hebt OM te rijden , dan staat er weer een eend in de garage te
verpieteren . en AL die gasten doen ,m na verloop van tijd weer weg ( spreek uit 22 jaar ervaring )
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
TB ik deel je mening hoor, Blij dat ze lekker warm binnen staat en niet buiten in weer en wind moet doorbrengen. En al zal ze misschien niet wekelijks buiten komen (toch zeker niet in de winter), lijkt me dat geen reden om haar straks weer weg te doen. Al deel ik ook de mening dat je kilometers moet gaan maken, die garant zullen staan voor veel plezier, maar het weer moet het toelaten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Ik heb een paar jaar op 95 benzine gereden en heb geen verschil gemerkt met 98 benzine. Maar ik laat nooit de motor op maximaal vermogen draaien bijvoorbeeld op topsnelheid en weet dus niet of de motor dan (al dan niet merkbaar) gaat pingelen. Voor de zekerheid ben ik weer overgestapt op 98 benzine. Die is wel wat duurder, maar op de 3000 km of zo die ik per jaar rijd maakt het niet veel uit. Als jij de auto alleen voor plezierritjes gebruikt zal je vermoedelijk er ook niet veel in rijden dus zal het verschil in benzineprijs ook klein zijn. En inderdaad geen E10 tanken.
Betrouwbare leveranciers? In NL zie de sponsors van deze site, maar in Belgie zijn ze ook te vinden, bijvoorbeeld Filip op vgs2cv.be
Betrouwbare leveranciers? In NL zie de sponsors van deze site, maar in Belgie zijn ze ook te vinden, bijvoorbeeld Filip op vgs2cv.be
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
idd. en die benzine slangen zou je toch gewoon eens in de vijf jaar moeten en willen vervangen. en die nieuwe kunnen dan dus prima tegen bioethanol. blijft als enige het benzinepompmenbraam over wat dan problemen kan opleveren en daar heb ik in de drie jaar dat ik zelfs E85 reed geen last van gehad.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction