Motor loopt niet goed stationair en schokken bij rijden
Wat ik al heb gedaan:
- luchtfilter vervangen (vochtig gemaakt met olie / benzine)
- bougies vervangen door nieuwe
- kleppen gesteld
- benzinefilter geplaatst tussen benzinepomp en carburateur (ook geadviseerd door 't eendeei)
wat al gedaan is:
- nieuwe benzineslang (waar het benzinefilter nu tussen zit)
- olie compleet vervangen
Wat ik nu nog steeds bemerk:
- een plopgeluid (vooral bij koude motor)
- horten & stoten bij rijden met 50 km per uur (in zowel 3e als 4e versnelling)
- bijna afslaan (ook al een keer afgeslagen) bij krachtig remmen
- niet lekker stationnair lopen
- choke ver uit moeten trekken bij koud start
- naschudden bij uitzetten motor
Zodra de motor echt heel goed warm is (na een half uur rijden) bemerk ik veel minder problemen.
Ik ben nog van de carburateur afgebleven aangezien ik eerst de makkelijke zaken heb aangepakt.
Ik tank altijd euro 98 en gebruik 20W50 olie.
Hebben jullie nog tips?
Groeten
- luchtfilter vervangen (vochtig gemaakt met olie / benzine)
- bougies vervangen door nieuwe
- kleppen gesteld
- benzinefilter geplaatst tussen benzinepomp en carburateur (ook geadviseerd door 't eendeei)
wat al gedaan is:
- nieuwe benzineslang (waar het benzinefilter nu tussen zit)
- olie compleet vervangen
Wat ik nu nog steeds bemerk:
- een plopgeluid (vooral bij koude motor)
- horten & stoten bij rijden met 50 km per uur (in zowel 3e als 4e versnelling)
- bijna afslaan (ook al een keer afgeslagen) bij krachtig remmen
- niet lekker stationnair lopen
- choke ver uit moeten trekken bij koud start
- naschudden bij uitzetten motor
Zodra de motor echt heel goed warm is (na een half uur rijden) bemerk ik veel minder problemen.
Ik ben nog van de carburateur afgebleven aangezien ik eerst de makkelijke zaken heb aangepakt.
Ik tank altijd euro 98 en gebruik 20W50 olie.
Hebben jullie nog tips?
Groeten
2cv6 '79 - beige Nevada
Ik rij al 30 jaar eend/Ami.. Waarvan zo,n 25 jaar als dagelijkse auto ook nu dus .. Mijn filter zit direct bij de carburateur.. 5 cm. Slang tussen filter en carburateur. Helemaal bovenin dus. Nooit vapour lock gehad. Ook niet in Spanje. Mooi zicht op het filter je rijdt het niet eronderuit geen steenslag ed. Voordeel is ook nog dat de rotzooi die uit je benzinepomp komt ook nog gefilterd wordt.. Je ziet het er zijn meer mogelijkheden..David schreef: maar het staat je vrij te doen watje wilt.
Greets
Ps. Bij een bx sport zit het filter boven op de motor.. Ik bedoel maar..[/quote]
Het klinkt als een carburatie probleem, maar kijk voor de zekerheid ook eens naar de staat van de contactpunten, condensator en het ontstekingstijdstip. Ik heb in het verleden ook wel van dit soort klachten gehad die achteraf toch bij de ontsteking vandaan bleken te komen.
2cv 1961
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Ahum....Kulio schreef:Je kan beter de puntjes vervangen door een 123. De auto rijdt stukken beter, nooit meer een warme carburator en je benzineverbruik daalt. De 123 betaalt zich dus gewoon terug en veel ergernissen verdwijnen.
_________________
Geen injectie
Geen elektronica
Geen turbo
Geen problemen
Check je onderschrift Kulio
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Probeer de sproeiers/carburateur eens schoon te maken, is makkelijk zelf te doen met remmenreiniger. Even het carburateur dekseltje verwijderen en de sproeiers eruit draaien en schoonmaken. Andere tip die even snel en goedkoop is, hoe is het gesteld met je condensator?Tweepeka schreef:Wat ik al heb gedaan:
- luchtfilter vervangen (vochtig gemaakt met olie / benzine)
- bougies vervangen door nieuwe
- kleppen gesteld
- benzinefilter geplaatst tussen benzinepomp en carburateur (ook geadviseerd door 't eendeei)
wat al gedaan is:
- nieuwe benzineslang (waar het benzinefilter nu tussen zit)
- olie compleet vervangen
Wat ik nu nog steeds bemerk:
- een plopgeluid (vooral bij koude motor)
- horten & stoten bij rijden met 50 km per uur (in zowel 3e als 4e versnelling)
- bijna afslaan (ook al een keer afgeslagen) bij krachtig remmen
- niet lekker stationnair lopen
- choke ver uit moeten trekken bij koud start
- naschudden bij uitzetten motor
Zodra de motor echt heel goed warm is (na een half uur rijden) bemerk ik veel minder problemen.
Ik ben nog van de carburateur afgebleven aangezien ik eerst de makkelijke zaken heb aangepakt.
Ik tank altijd euro 98 en gebruik 20W50 olie.
Hebben jullie nog tips?
Groeten
Citroen 2cv6 special 1986
Sproeiers en filtertje schoongemaakt. Probleem (schokken) is niet weg, wel iets minder. Vandaag ventilator los proberen te krijgen (om de contactpunten te vervangen) met pijpsleutel 14 maar er zit geen beweging in de ventilator bout. Al 4 keer ingespoten met wd40 maar nog steeds muurvast. Hebben jullie tips om deze bout los te krijgen?
Geen idee hoe lang geleden de contactpunten zijn vervangen. Iig niet tijdens de 5000 km die ik nu in een jaar heb gereden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Luc
Geen idee hoe lang geleden de contactpunten zijn vervangen. Iig niet tijdens de 5000 km die ik nu in een jaar heb gereden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Luc
Laatst gewijzigd door Tweepeka op zo 22 okt, 2017 20:10, 2 keer totaal gewijzigd.
2cv6 '79 - beige Nevada
Kan dit ook met de tijdpen?
Dat blokkeren maakt t werkje wel wat makkelijker maar ik heb al 1 pijpsleutel kapot gedraaid dus ah kracht zetten ligt het niet. De bout lijkt compleet vastgeroest...
Dat blokkeren maakt t werkje wel wat makkelijker maar ik heb al 1 pijpsleutel kapot gedraaid dus ah kracht zetten ligt het niet. De bout lijkt compleet vastgeroest...
Laatst gewijzigd door Tweepeka op ma 23 okt, 2017 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 '79 - beige Nevada