Motor loopt niet goed stationair en schokken bij rijden
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Voor het blokkeren heb je geen speciaal gereedschap nodig. Gewoon een grote schroeven draaier boven op de starterkrans zetten.
Vóórdat je de bout los draait, even een verlengstuk van je doppendoos er op zetten en een paar klappen met de hamer er op geven. Sla niet te hard omdat je daarmee ook de krukaslagers belast.
De bout eerst vast draaien en daarna los wilt ook wel eens helpen.
Zorg voor goed gereedschap. Als je door slecht gereedschap het zeskant van de bout beschadigd ben je verder van huis.
Vóórdat je de bout los draait, even een verlengstuk van je doppendoos er op zetten en een paar klappen met de hamer er op geven. Sla niet te hard omdat je daarmee ook de krukaslagers belast.
De bout eerst vast draaien en daarna los wilt ook wel eens helpen.
Zorg voor goed gereedschap. Als je door slecht gereedschap het zeskant van de bout beschadigd ben je verder van huis.
Schultenbräu das ist mein Bier !
@ Thijs: nou tweede begint ook al 'rond' te worden. Spul van grote bouwmarktketen.. Gelukkig houdt de schroef het.
Heb de bout 10x flink ingespoten met wd40 en nacht laten werken. Denk dat dat spul niet ver genoeg doorwerkt. Tikken en eerst vaster draaien ook geprobeerd. Geen beweging in de krijgen. Lijkt er op dat ik dit klusje toch door de eendengarage moet laten doen.. ik probeer het deze week eerst nog een paar keer...
Heb de bout 10x flink ingespoten met wd40 en nacht laten werken. Denk dat dat spul niet ver genoeg doorwerkt. Tikken en eerst vaster draaien ook geprobeerd. Geen beweging in de krijgen. Lijkt er op dat ik dit klusje toch door de eendengarage moet laten doen.. ik probeer het deze week eerst nog een paar keer...
2cv6 '79 - beige Nevada
-
- Heavy user
Dan weet je dus waar het probleem ligt. Je sleutel is niet stevig genoeg.@ Thijs: nou tweede begint ook al 'rond' te worden. Spul van grote bouwmarktketen.. Gelukkig houdt de schroef het.
Hij moet ook nette pasvlakken hebben. Als je een happie-wappie pijpsleutel gebruikt grijpt hij niet goed aan op alle vlakken.
-
- Heavy user
sencys is praxis en praxis moet je met een grote boog omheen lopenTweepeka schreef:Nee heb ik idd niet. Nou pijpsleutel #2 is ook naar de gallemiezen (met de hand, niet op geslagen oid). Het bewuste merk is sencys. Ik breng m binnenkort naar de eendengarage voordat ik iets anders stuk maak dan gereedschap...
Toch bedankt voor de tips!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Gebruik hiervoor geen bouwmarktgereedschap. Als je teveel blijft klooien kan straks de bout rond worden en dan ben je nog verder van huis. Ga even naar de eendengarage, als die niet te ver is en vraag of die de bout in ieder geval een slag kunnen lossen. Investeer in een goede doppenset, daar heb je de rest van je leven plezier van. Ik gebruik de mijne nu al 20 jaar en heb het spul toch al aardig mishandeld.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Tuurlijk, ieder beetje merk doppenset past hier met dop 14 in, heb zelf al met Gedore, Facom en Stahlwille goede ervaringen! Boutje lossen en daarna een grote poelietrekken op de fan, werkt super.Thijs schreef:Zijn er doppen die in de ventilator passen?Investeer in een goede doppenset,
Citroen 2cv6 special 1986