Remolie lamp en oliedruk lamp probleem
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Nou ik heb vandaag de storm getrotseerd en het satbord verwijderd. Helaas zit er dan nog een pijpje in de weg waarvan me niet duidelijk is wat de functie kan zijn. Het pijpje sit voor de sesor en komt uit de koeltunnel. De andere kant van het pijpje is open maar ziet er uit alsof er nog wat ingestoken kan worden...
Gelukkig is het wel gelukt om de aansluiting te bereiken met een draadje en krokodillenbekje. Nu weet ik dus dat de bedrading heel is! De sensor is dus stuk...
Hoe krijg ik er nu een nieuwe in. Dat pijpje zit namelijk behoorlijk in de weg!
Kwam ook weer genoeg losse onderdelen tegen... De bumper en koplampsteun zit aan elke kant met 3 boutjes vast althans dat is wel de bedoeling. Links kon er bij allemaal nog een moertje extra tussen! Rechts 2 ringen. Verder zit het zo in het cassis gedraaid en zonder moeren er achter. Dat lijkt me niet te kloppen toch? Zal dit ook eens in een toepasselijk toppic zetten...
Ernst-Jan
Gelukkig is het wel gelukt om de aansluiting te bereiken met een draadje en krokodillenbekje. Nu weet ik dus dat de bedrading heel is! De sensor is dus stuk...
Hoe krijg ik er nu een nieuwe in. Dat pijpje zit namelijk behoorlijk in de weg!
Kwam ook weer genoeg losse onderdelen tegen... De bumper en koplampsteun zit aan elke kant met 3 boutjes vast althans dat is wel de bedoeling. Links kon er bij allemaal nog een moertje extra tussen! Rechts 2 ringen. Verder zit het zo in het cassis gedraaid en zonder moeren er achter. Dat lijkt me niet te kloppen toch? Zal dit ook eens in een toepasselijk toppic zetten...
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ha, nou had ik daar al zo'n idee van. Er zit echter niets aan. Daar hoort neem ik aan een soort slang naar de schijven te lopen. Ik weet dat velen het onzin vinden overigens, zelf heb ik nog geen mening anders dan "het zal er toch niet voor nop zijn???).
De hamvraag is nu hoe gaat dat ding los zodat ik bij de olie Sensor kan komen. Nu is het ding onbereikbaar voor (de) montage.
Andere vraag nog, heb ik een speciale sensor nodig of heb ik goed begrepen dat elke automaterialen zaak me een universele kan leveren?
Ernst-Jan
De hamvraag is nu hoe gaat dat ding los zodat ik bij de olie Sensor kan komen. Nu is het ding onbereikbaar voor (de) montage.
Andere vraag nog, heb ik een speciale sensor nodig of heb ik goed begrepen dat elke automaterialen zaak me een universele kan leveren?
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Blijft het dan heel of is het dan ook onbruikbaar geworden. Ik bedoel stel dat schijfremkoeling belangrijk is en ik sloop het pijpje dan heb ik een hoop werk en kosten neem ik aan?
EJ
EJ
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Hoi,
Daar zeg je iets heel belangrijks. Volgende zomer wil ik naar Tsjechië. Begachtig. Ik rijdt dan met 2 mensen en kampeer bagage. Dan is schijfrem koeling dus wel aan te raden begrijp ik. Bij mij zit alleen het pijpje vanaf de tunnel, de rest is er niet. Het pijpje verbuigen is dus niet erg slim dan denk ik. En de rest van de onderdelen scoren wordt ook een nuttige bezigheid dan denk ik?
Wat moet er dan los allemaal om bij die sensor te komen. Het lijkt er op dat bij mij een type zit vaar je een draadje in vast schroeft. Ik moet er dus ook met een schroevendraaier bij om hem os te kunnen halen.
Het lijkt een hele klus te worden...
Ernst-Jan
Daar zeg je iets heel belangrijks. Volgende zomer wil ik naar Tsjechië. Begachtig. Ik rijdt dan met 2 mensen en kampeer bagage. Dan is schijfrem koeling dus wel aan te raden begrijp ik. Bij mij zit alleen het pijpje vanaf de tunnel, de rest is er niet. Het pijpje verbuigen is dus niet erg slim dan denk ik. En de rest van de onderdelen scoren wordt ook een nuttige bezigheid dan denk ik?
Wat moet er dan los allemaal om bij die sensor te komen. Het lijkt er op dat bij mij een type zit vaar je een draadje in vast schroeft. Ik moet er dus ook met een schroevendraaier bij om hem os te kunnen halen.
Het lijkt een hele klus te worden...
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
ik ben twee jaar geleden in Tsjechië geweest met de eend en met een klapkar van een kilo of 375 erachter.. Ook nog voor twee personen bagage en andere kampeerspullen.
Rij al jaren zonder koelkapjes/rammelbakjes en ook in Tsjechië geen remproblemen gehad. Goed onderhouden remmen vind ik fijner dan van die rammelende kapjes
Rij al jaren zonder koelkapjes/rammelbakjes en ook in Tsjechië geen remproblemen gehad. Goed onderhouden remmen vind ik fijner dan van die rammelende kapjes
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
+1Tom Duckpower schreef:ik ben twee jaar geleden in Tsjechië geweest met de eend en met een klapkar van een kilo of 375 erachter.. Ook nog voor twee personen bagage en andere kampeerspullen.
Rij al jaren zonder koelkapjes/rammelbakjes en ook in Tsjechië geen remproblemen gehad. Goed onderhouden remmen vind ik fijner dan van die rammelende kapjes
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Olie lampjes aansluiten
Hallo.
Heb een vraag hoe ik de rem olie lampje en olie druk lamp plus lampen tester moet aan sluiten ben al paar dagen aan het kutten.
Maar krijg het niet voor elkaar .waar moet welke draad/kleur.
Zou achteraf wel heel logisch klinken maat het komt er niet uit
Gr
Noir
Heb een vraag hoe ik de rem olie lampje en olie druk lamp plus lampen tester moet aan sluiten ben al paar dagen aan het kutten.
Maar krijg het niet voor elkaar .waar moet welke draad/kleur.
Zou achteraf wel heel logisch klinken maat het komt er niet uit
Gr
Noir