vraag laat stroon 2cv is te hoog
vraag laat stroon 2cv is te hoog
Vraag!
Mijn gereviseerde dynamo van mijn 2CV leverde 14,4 tot 14 ,8 volt . Mijn desbord wijzer staat dan in het midden . Mijn ruitenwissers reageren op hard en langzaam rijden .Ik het de aarde draat goed schoon gemaakt zodat hij goed geaard is . Ook een nieuwe spanning regelaar in met nieuwe accu, diverse spanningsregelaars geprobeerd ,maakt geen verschil .
Ook een goede dynamo geprobeerd . Alle contakten schoongemaakt voor goede verbinding . Maar blijf bij 4half voltten meer geven . Wie weet raad?
Mijn gereviseerde dynamo van mijn 2CV leverde 14,4 tot 14 ,8 volt . Mijn desbord wijzer staat dan in het midden . Mijn ruitenwissers reageren op hard en langzaam rijden .Ik het de aarde draat goed schoon gemaakt zodat hij goed geaard is . Ook een nieuwe spanning regelaar in met nieuwe accu, diverse spanningsregelaars geprobeerd ,maakt geen verschil .
Ook een goede dynamo geprobeerd . Alle contakten schoongemaakt voor goede verbinding . Maar blijf bij 4half voltten meer geven . Wie weet raad?
Gewoon 2cv
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1939
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
als de spanning op je accu iets te hoog is dan wil het nog wel eens helpen om de dynamo te demonteren en de pasvlakken van dynamo en blok met een kleine roterende staalborstel goed schoon te maken.
maar 14.4 V is een prima accuspanning bij draaiende motor
Gr Rob
maar 14.4 V is een prima accuspanning bij draaiende motor
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
inderdaad 14,4 is goed. 14,8 is net ietjes teveel. Maar ik weet niet wat voor meter je hebt.
Dat de ruitwissers stationair langzamer draaien dan met rijdende auto dat klopt.
En je haalt het door elkaar. Je vraag is of de laadspanning te hoog is.
Dan heb je het over volts.
Dat is heel wat anders dan te hoge laadstroom, dat is amperes.
En die stroom is lastiger meten meten en heeft ook geen nut om daar naar te kijken.
Maar mijn eerste indruk zo op afstand, niks aan de hand.
Dat de ruitwissers stationair langzamer draaien dan met rijdende auto dat klopt.
En je haalt het door elkaar. Je vraag is of de laadspanning te hoog is.
Dan heb je het over volts.
Dat is heel wat anders dan te hoge laadstroom, dat is amperes.
En die stroom is lastiger meten meten en heeft ook geen nut om daar naar te kijken.
Maar mijn eerste indruk zo op afstand, niks aan de hand.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980