verkuilm schreef:Je hebt m wel heel riskant op gekrikt. Het hele gewicht van het chassis en motor hangt nu op de dorpels. Zou ik niet doen. Gewoon op zijn wielen zetten.
veel fotos en labelen is goed.
Maar je haalt veel te veel los.
Alleen wat ga je met de koets doen? wat laswerk betreft?
Want als je echt alleen chassis wilt vervangen heb dus teveel eraf gehaald.
Zeker met brug deuren laten zitten. Want die voordeuren is echt gepiel om weer goed af te stellen. Zeker zonder ervaring.
Dashbord compleet laten zitten.
Contact slot laten zitten.
Bobine had je los gehaald van koplampsteun. Niet nodig.
Motor en bak er in een keer uit halen.
Kabelboom alleen los halen van de motor en rest laten zitten. Gewoon met een ruime bocht over de voorruit leggen. Let op niet knikken.
succes.
Bedankt voor feedback!
Ik ga kijken of ik met behulp van mijn las vriend stukken van de bodemplaat en misschien nieuwe dorpels erin kan lassen. Ik wil dergelijke onderdelen hier bestellen:
https://www.burton2cvparts.com/searchby ... view_id=59
Jammer van die voordeuren! Waren er zo makkelijk af te halen. Naja kan ik misschien wat ervaring opdoen.
Ik heb het dashboard laten zitten, maar ik kreeg de stuurstang er niet uit, omdat er iets blokkeerde (volgens mij in het stuurslotsysteem), dus ik heb het mechaniek voor knipper, contactslot en licht aan het stuur gelaten en dat in zijn geheel kunnen loskoppelen en de stuurstang eruit kunnen halen.
Nu weet ik wat de bobine is! Iemand heeft me verteld dat de dynamo de bobine is, maakt het niet makkelijker.
Er zijn 3 dingen van de motor naar de koets waar ik geen raad mee weet;
Koppeling, een slang waar ik de oorsprong van nog moet ontdekken (maar hij loopt ook naar de bak volgens mij), en de remleidinkjes.
Zie foto. Ik weet niet hoe ik de omcirkelde leidingen moet ontkoppelen.
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... ed-public/
HeLLUP!