Olie in Batteurs
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik moet nu ook de olie vervangen en kom op dit topic tegen..
Wat er uit kwam zag in ieder geval groenig. Ala lhm. Ook qua viscositeit leek het er op. Hoe zeker is men er van dat het vaseline olie moet zijn?
Aan de andere kant, de viscositeit zal het het belangrijkste zijn neem ik aan?!
Wat er uit kwam zag in ieder geval groenig. Ala lhm. Ook qua viscositeit leek het er op. Hoe zeker is men er van dat het vaseline olie moet zijn?
Aan de andere kant, de viscositeit zal het het belangrijkste zijn neem ik aan?!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 448
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Er staat letterlijk in de vraagbaak van Kluwer voor uw 2cv vanaf 1962: Vertragingsschokbrekers:
Wanneer men olie wil verversen laat men eerst de oude olie uit de schokbreker lopen en vult hem daarna opnieuw met 70cm3 SAE 20 motorolie.
Ik heb dus SAE 20 olie erin gedaan van eurol en daar staat op voorvorkolie.
De hoeveelheid olie wat erin moet is wel afhankelijk van de batteurs wat je hebt er zijn dikke en dunne batteurs. Ik heb een 64er azl met dunne en dus 70cm3 erin gedaan.
Wanneer men olie wil verversen laat men eerst de oude olie uit de schokbreker lopen en vult hem daarna opnieuw met 70cm3 SAE 20 motorolie.
Ik heb dus SAE 20 olie erin gedaan van eurol en daar staat op voorvorkolie.
De hoeveelheid olie wat erin moet is wel afhankelijk van de batteurs wat je hebt er zijn dikke en dunne batteurs. Ik heb een 64er azl met dunne en dus 70cm3 erin gedaan.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam