Schuurvondst 2cv club - na 25 jaar ontwaakt
Schuurvondst 2cv club - na 25 jaar ontwaakt
Hallo allemaal!
Van het weekend heb ik maar eens de 2cv uit de schuur geduwd.
Het is een 2cv club van februari 1984
Hij is van mijn schoonvader geweest, en staat al sinds 1993 achter in de schuur geparkeerd.
Helaas is hij vorig jaar overleden, en zijn nu de boel langzaamaan aan het opruimen.
Zodoende is de eend na 25 jaar uit zijn winterslaap ontwaakt.
Het arme ding is in 1993 afgekeurd wegens roest op de bodemplaat, en de nodige onderdelen zijn er toen vanaf gehaald om het "ooit" eens aan te pakken. Verder dan wat demonteerwerk is het helaas nooit gekomen. Alle onderdelen, zijn volgens mij aanwezig. Ze waren met dekens ingepakt, en lagen veelal in en rondom de auto.
Afgelopen zaterdag hebben we hem in 1,5 uur tijd zo veel mogelijk in elkaar gehangen. Dat wil zeggen alles losjes gemonteerd. Stoelen staan er los in, spatborden zitten met 2 boutjes vast... enkel en alleen om te kijken of we alles hadden.
Ik heb er een aardige foto rapportage van gemaakt, en zal proberen hier onder zodalijk de link te posten. Een echte volgorde zit er niet in de foto's. Het is fantastisch om te zien dat de auto nog in zo'n goede staat is gebleven. De bodem is voorzien van de nodige roestgaten, maar andere onderdelen zoals de motorkap,deuren,achterklep en dergelijke zien er voor het oog nog prachtig uit. Zelfs het platic/vinyl dak was zonder enige problemen te monteren!
Op de foto's moet je door de nodige stof heen kijken (na 25 jaar ligt er een aardige laag op) Sommige onderdelen zijn stoffiger dan de andere. Dat is afhankelijk van hoe het opgeslagen stond. Zo is het motorblok bijzonder stoffig, omdat de motorkap er niet op zat. We hebben er verder niets aan gedaan, maar wanneer je hem eens zou wassen dan glimt hij denk ik als nieuw.
Er zat ook nog 1 of ander plastic afdekkapje bij om voor de grill te monteren. Zal wel voor de koudere dagen bedoeld zijn denk ik zo. En ook het reserve wiel was nog keurig aanwezig. Volgens mij mist de voorbumper wel, maar misschien dat ik die nog tegen kom 1 dezer dagen. De brandstoftank zit er niet op of onder, maar is nog wel aanwezig. Staat helaas niet op de foto's
Mijn schoonmoeder heeft er nog goede herinneringen aan, en wilde graag dat deze naar een liefhebber zou gaan. Het is voor ons helaas niet realistisch om hem zelf op te knappen. Het idee is dat deze op korte termijn verkocht gaat worden. Dat is dan ook de reden dat ik het 1 en ander hier plaats, en niet op marktplaats of iets dergelijks.
Omdat wij geen van alle verstand hebben van 2cv'tjes ben ik erg benieuwd naar wat men hier vindt van dit arme beestje. Zijn er bijvoorbeeld nog onderdelen die ontbreken, of zijn er bijzondere onderdelen die van belang zijn bij de verkoop. Ik ga er niet vanuit dat het 1 of ander exotisch model is verder, maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Mocht iemand nog wat leuke (achtergrond) informatie hebben over dit specifieke model dan hoor ik dat graag natuurlijk!
En wat is zoiets nou eigenlijk nog waard? We hoeven er niet de hoofdprijs voor te hebben, het liefst zien we dat deze ooit weer de weg op gaat. Maar wellicht zeggen jullie dat dat helaas geen haalbare kaart is, in dat geval mag die helaas voor de onderdelen gebruikt worden.
Met vriendelijke groet,
Henk
Poging voor de link naar de foto's:
https://drive.google.com/open?id=1Dcpdj ... ZWlyr0Ax2m
Van het weekend heb ik maar eens de 2cv uit de schuur geduwd.
Het is een 2cv club van februari 1984
Hij is van mijn schoonvader geweest, en staat al sinds 1993 achter in de schuur geparkeerd.
Helaas is hij vorig jaar overleden, en zijn nu de boel langzaamaan aan het opruimen.
Zodoende is de eend na 25 jaar uit zijn winterslaap ontwaakt.
Het arme ding is in 1993 afgekeurd wegens roest op de bodemplaat, en de nodige onderdelen zijn er toen vanaf gehaald om het "ooit" eens aan te pakken. Verder dan wat demonteerwerk is het helaas nooit gekomen. Alle onderdelen, zijn volgens mij aanwezig. Ze waren met dekens ingepakt, en lagen veelal in en rondom de auto.
Afgelopen zaterdag hebben we hem in 1,5 uur tijd zo veel mogelijk in elkaar gehangen. Dat wil zeggen alles losjes gemonteerd. Stoelen staan er los in, spatborden zitten met 2 boutjes vast... enkel en alleen om te kijken of we alles hadden.
Ik heb er een aardige foto rapportage van gemaakt, en zal proberen hier onder zodalijk de link te posten. Een echte volgorde zit er niet in de foto's. Het is fantastisch om te zien dat de auto nog in zo'n goede staat is gebleven. De bodem is voorzien van de nodige roestgaten, maar andere onderdelen zoals de motorkap,deuren,achterklep en dergelijke zien er voor het oog nog prachtig uit. Zelfs het platic/vinyl dak was zonder enige problemen te monteren!
Op de foto's moet je door de nodige stof heen kijken (na 25 jaar ligt er een aardige laag op) Sommige onderdelen zijn stoffiger dan de andere. Dat is afhankelijk van hoe het opgeslagen stond. Zo is het motorblok bijzonder stoffig, omdat de motorkap er niet op zat. We hebben er verder niets aan gedaan, maar wanneer je hem eens zou wassen dan glimt hij denk ik als nieuw.
Er zat ook nog 1 of ander plastic afdekkapje bij om voor de grill te monteren. Zal wel voor de koudere dagen bedoeld zijn denk ik zo. En ook het reserve wiel was nog keurig aanwezig. Volgens mij mist de voorbumper wel, maar misschien dat ik die nog tegen kom 1 dezer dagen. De brandstoftank zit er niet op of onder, maar is nog wel aanwezig. Staat helaas niet op de foto's
Mijn schoonmoeder heeft er nog goede herinneringen aan, en wilde graag dat deze naar een liefhebber zou gaan. Het is voor ons helaas niet realistisch om hem zelf op te knappen. Het idee is dat deze op korte termijn verkocht gaat worden. Dat is dan ook de reden dat ik het 1 en ander hier plaats, en niet op marktplaats of iets dergelijks.
Omdat wij geen van alle verstand hebben van 2cv'tjes ben ik erg benieuwd naar wat men hier vindt van dit arme beestje. Zijn er bijvoorbeeld nog onderdelen die ontbreken, of zijn er bijzondere onderdelen die van belang zijn bij de verkoop. Ik ga er niet vanuit dat het 1 of ander exotisch model is verder, maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Mocht iemand nog wat leuke (achtergrond) informatie hebben over dit specifieke model dan hoor ik dat graag natuurlijk!
En wat is zoiets nou eigenlijk nog waard? We hoeven er niet de hoofdprijs voor te hebben, het liefst zien we dat deze ooit weer de weg op gaat. Maar wellicht zeggen jullie dat dat helaas geen haalbare kaart is, in dat geval mag die helaas voor de onderdelen gebruikt worden.
Met vriendelijke groet,
Henk
Poging voor de link naar de foto's:
https://drive.google.com/open?id=1Dcpdj ... ZWlyr0Ax2m
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Lastig hoor met die foto’s.
Staat van het chassis hoor ik niets over, staat van de motor is ook onbekend na 25 jaar stilstand maar er is prima een vervangende motor te krijgen.
Neem zo maar aan dat voetenbak en bodemplaatjes helemaal gelast moeten worden.
Duizendje of 2 in deze staat/toestand?
Staat van het chassis hoor ik niets over, staat van de motor is ook onbekend na 25 jaar stilstand maar er is prima een vervangende motor te krijgen.
Neem zo maar aan dat voetenbak en bodemplaatjes helemaal gelast moeten worden.
Duizendje of 2 in deze staat/toestand?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Niet voor onderdelen weg doen !!
Je kunt er best nog wat van maken, maar chassis is natuurlijk wel een issue.
Lijkt mij echter geen probleem, de rest ziet er top uit en ik neem aan dat ie steeds droog gestaan heeft.
Dus ben ik het met deusjevo eens € 2000,= / € 2500,= moet die zeker kunnen opbrengen.
Je kunt er best nog wat van maken, maar chassis is natuurlijk wel een issue.
Lijkt mij echter geen probleem, de rest ziet er top uit en ik neem aan dat ie steeds droog gestaan heeft.
Dus ben ik het met deusjevo eens € 2000,= / € 2500,= moet die zeker kunnen opbrengen.
Op één van de foto´s staat een onderdeel dat je alvast kunt verkopen: 24 Volt, 6 watt, 36 Ampères en Made in Canada..........dat is vast en zeker niet van een 2CV6. Verder zou ik mijn uiterste best doen om deze 2CV als complete auto van de hand te doen. Prijs is moeilijk te beoordelen: het plaatwerk ziet er redelijk goed uit, maar de koets en zeker het chassis moet je ter plekke kunnen zien om er iets zinnigs van te kunnen zeggen. En een 2CV is natuurlijk héél goed te restaureren: alle onderdelen zijn nog te verkrijgen, maar een restauratie kost wél steeds meer euro´s.
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
Nou ik zie het als een perfecte basis voor een hele mooie 2cv.
Ten eerste omdat ze nog helemaal origineel en niet gelast of gesmeerd is, origineel kenteken, mooie kleur en uitvoering, ik mag bijna wel zeggen zeldzaam tegenwoordig in zo'n conditie. Ik zou haar zo willen overnemen hoor, ongeacht de staat van chassis en motor! Ik zou zeggen stuur maar een berichtje...
Ten eerste omdat ze nog helemaal origineel en niet gelast of gesmeerd is, origineel kenteken, mooie kleur en uitvoering, ik mag bijna wel zeggen zeldzaam tegenwoordig in zo'n conditie. Ik zou haar zo willen overnemen hoor, ongeacht de staat van chassis en motor! Ik zou zeggen stuur maar een berichtje...
Fantastisch om alle positieve berichten, en mogelijke plannen er mee te horen.
De foto met het onbekende Canadese onderdeel hoort er idd niet thuis, is een foto van een regelklep van de CV-installatie. Die had er natuurlijk niet tussen gemoeten
We zijn nog wat dingen aan het uitzoeken.
Zo proberen we al het papierwerk boven water te krijgen.
We hebben al wel wat kunnen vinden, maar zoeken in de administratie van 25 jaar geleden vergt de nodige inspanning en een gezonde dosis geluk.
Tevens hebben we de voorbumper nog niet kunnen vinden, hoewel ik er van overtuigd ben dat deze "ergens" moet liggen.
Wordt vervolgd!
De foto met het onbekende Canadese onderdeel hoort er idd niet thuis, is een foto van een regelklep van de CV-installatie. Die had er natuurlijk niet tussen gemoeten
We zijn nog wat dingen aan het uitzoeken.
Zo proberen we al het papierwerk boven water te krijgen.
We hebben al wel wat kunnen vinden, maar zoeken in de administratie van 25 jaar geleden vergt de nodige inspanning en een gezonde dosis geluk.
Tevens hebben we de voorbumper nog niet kunnen vinden, hoewel ik er van overtuigd ben dat deze "ergens" moet liggen.
Wordt vervolgd!
De zoektocht naar de bumper heeft jammer genoeg niets opgeleverd.
Wellicht dat deze in het verleden per abuis weggegooid is, of op een andere manier het pand verlaten heeft. Ben er vrij zeker van dat deze niet meer aanwezig is.
De zoektocht naar de papieren hebben we maar gestaakt.
Deze bevinden zich hoogstwaarschijnlijk ergens in het "archief" tussen 30+ jaar aan bedrijfsadministratie.
Wel heb ik contact gehad met de RDW, op de site is het kenteken niet meer terug te vinden. Echter heb ik telefonisch contact met ze gehad, en ze kunnen hem nog wel in het systeem terug vinden. Blijkbaar is niet de volledige database online inzichtelijk. Mocht de auto gerestaureerd worden, dan is het volgens de dame van de RDW mogelijk het kenteken te behouden.
Omdat we de ruimte waar deze staat leeg aan het halen zijn gaat de auto in de verkoop.
Ondanks de helaas ontbrekende bumper en papieren. Mochten we deze ooit tegenkomen dan zal er uiteraard contact gezocht worden met de toekomstige koper.
Mochten er gedesinteresseerde zijn, ik zal onderaan een link naar de advertentie plaatsen.
Mocht dit niet toegestaan zijn, dan mag een moderator deze natuurlijk verwijderen.
Bedankt voor alle leuke, en informatieve berichten.
Hopelijk gaat iemand in de toekomst nog lang en veel plezier beleven van deze auto.
mvg!
https://link.marktplaats.nl/m1274455909
Wellicht dat deze in het verleden per abuis weggegooid is, of op een andere manier het pand verlaten heeft. Ben er vrij zeker van dat deze niet meer aanwezig is.
De zoektocht naar de papieren hebben we maar gestaakt.
Deze bevinden zich hoogstwaarschijnlijk ergens in het "archief" tussen 30+ jaar aan bedrijfsadministratie.
Wel heb ik contact gehad met de RDW, op de site is het kenteken niet meer terug te vinden. Echter heb ik telefonisch contact met ze gehad, en ze kunnen hem nog wel in het systeem terug vinden. Blijkbaar is niet de volledige database online inzichtelijk. Mocht de auto gerestaureerd worden, dan is het volgens de dame van de RDW mogelijk het kenteken te behouden.
Omdat we de ruimte waar deze staat leeg aan het halen zijn gaat de auto in de verkoop.
Ondanks de helaas ontbrekende bumper en papieren. Mochten we deze ooit tegenkomen dan zal er uiteraard contact gezocht worden met de toekomstige koper.
Mochten er gedesinteresseerde zijn, ik zal onderaan een link naar de advertentie plaatsen.
Mocht dit niet toegestaan zijn, dan mag een moderator deze natuurlijk verwijderen.
Bedankt voor alle leuke, en informatieve berichten.
Hopelijk gaat iemand in de toekomst nog lang en veel plezier beleven van deze auto.
mvg!
https://link.marktplaats.nl/m1274455909
Re: Schuurvondst 2cv club - na 25 jaar ontwaakt
noppen20 schreef:
Het idee is dat deze op korte termijn verkocht gaat worden. Dat is dan ook de reden dat ik het 1 en ander hier plaats, en niet op marktplaats of iets dergelijks.
Ondanks de historie van deze eend, die uiteraard belangstelling opwekt, heb ik zelf geen wensen in deze richting hoor.noppen20 schreef:https://link.marktplaats.nl/m1274455909
Maar het valt me wel op dat de advertentie niet op het marktgedeelte van deze site is terecht gekomen...
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Schuurvondst 2cv club - na 25 jaar ontwaakt
Ik verbaas mij er ook over, toch maar op Marktplaats i.p.v. eerst hier op de markt afdeling adverteren?Ronald schreef:noppen20 schreef:
Het idee is dat deze op korte termijn verkocht gaat worden. Dat is dan ook de reden dat ik het 1 en ander hier plaats, en niet op marktplaats of iets dergelijks.Ondanks de historie van deze eend, die uiteraard belangstelling opwekt, heb ik zelf geen wensen in deze richting hoor.noppen20 schreef:https://link.marktplaats.nl/m1274455909
Maar het valt me wel op dat de advertentie niet op het marktgedeelte van deze site is terecht gekomen...
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Dat het kenteken nog bij de RDW bekend is, is fijn, maar zegt niet alles. Er moet ook een match zijn tussen kenteken en chassisnummer. En heeft de dame dat óók bevestigd ? En zo ja, kan dat dan per mail bevestigd worden ? Of kan een controlekeuring bij de RDW daar aan bijdragen ?noppen20 schreef:Wel heb ik contact gehad met de RDW, op de site is het kenteken niet meer terug te vinden. Echter heb ik telefonisch contact met ze gehad, en ze kunnen hem nog wel in het systeem terug vinden. Blijkbaar is niet de volledige database online inzichtelijk. Mocht de auto gerestaureerd worden, dan is het volgens de dame van de RDW mogelijk het kenteken te behouden
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
Altijd fijn die auto-correct op de telefoon ...Mochten er gedesinteresseerde zijn, ik zal ...........
Het markt gedeelte zocht ik al, ik had hem tussen de "topics" verwacht op het forum.
En niet los bovenaan, met enkel de vermelding "markt"
Overigens is er hier gezamenlijk besloten om de auto toch ook op marktplaats te zetten.
We zien hem graag naar een liefhebber gaan, maar de wie koopt er nou een eend als je geen liefhebber bent? Hij zal immer toch eerst opgeknapt moeten worden.
Ik zal nog eens met de RDW contact opnemen of ik een uitdraai kan krijgen van de gegevens. Persoonlijk twijfel ik er niet over, maar kan me voorstellen dat men dit liever wel bevestigd wil zien.