Remvloeistof vervangen (2cv6 met schijfremmen)
Potje nemen, gaatje erinmaken voor bijvoorbeeld de ruitenwisserslang. Beetje remvloeistof erin zodanig dat het slangetje onder staat. Op de remnippel past een stukje benzineslang (de rubberen) hierin past de rw slang prima.
Reservoir goed vullen en rustig gaan doorpompen. Misschien niet helemaal tot het einde de rem indrukken, dit zou de rubbers kunnen beschadigen?? Rustig het pedaal laten opkomen. Terugzuigen van de vloeistof kan niet veel kwaad omdat je al vloeistof in het potje hebt zitten. (Als je het goed doet gaat er altijd meer vloeistof uit het slangetje komen dan dat er terug opgezogen wordt)
Op deze manier kun je prima alleen en zonder stunten je remsysteem ontluchten en doorspoelen.
Let vooral op dat je reservoir voldoende gevuld blijft, anders opnieuw beginnen.
Reservoir goed vullen en rustig gaan doorpompen. Misschien niet helemaal tot het einde de rem indrukken, dit zou de rubbers kunnen beschadigen?? Rustig het pedaal laten opkomen. Terugzuigen van de vloeistof kan niet veel kwaad omdat je al vloeistof in het potje hebt zitten. (Als je het goed doet gaat er altijd meer vloeistof uit het slangetje komen dan dat er terug opgezogen wordt)
Op deze manier kun je prima alleen en zonder stunten je remsysteem ontluchten en doorspoelen.
Let vooral op dat je reservoir voldoende gevuld blijft, anders opnieuw beginnen.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
En als je dus een fietsventiel plaatst aan dat slangetje, dan zuigt hij de oude remolie dus ook niet terug....Peter v G schreef:Potje nemen, gaatje erinmaken voor bijvoorbeeld de ruitenwisserslang. Beetje remvloeistof erin zodanig dat het slangetje onder staat. Op de remnippel past een stukje benzineslang (de rubberen) hierin past de rw slang prima.
Reservoir goed vullen en rustig gaan doorpompen. Misschien niet helemaal tot het einde de rem indrukken, dit zou de rubbers kunnen beschadigen?? Rustig het pedaal laten opkomen. Terugzuigen van de vloeistof kan niet veel kwaad omdat je al vloeistof in het potje hebt zitten. (Als je het goed doet gaat er altijd meer vloeistof uit het slangetje komen dan dat er terug opgezogen wordt)
Op deze manier kun je prima alleen en zonder stunten je remsysteem ontluchten en doorspoelen.
Let vooral op dat je reservoir voldoende gevuld blijft, anders opnieuw beginnen.
En omdat je door het ventiel tegendruk hebt, voorkom je ook dat je je rempedaal te diep intrapt