Interesse peiling verwarmings set voor citroen Dyane
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Interesse peiling verwarmings set voor citroen Dyane
Hallo,
Ik ben in februari met de Finse club naar de noordkaap gereden (Raid 4 artic ducks)
Hiervoor heb ik een ventilator in mijn Dyane gebouwd zodat het lekker warm is binnen.
Nu vroeg ik mij af of er interesse is een een pasklare set om zo een ventilator in uw Dyane te bouwen.
De set zou dan het volgende bevatten.
- Hoge debiet ventilator ( beter dan de buisventilators)
- Tussenplaat op de ventilator te monteren
- Aangepaste klep voor de selectie boven/onder
- T stuk om de slangen van links en rechts naar een punt te brengen
- schakelaar indien gewenst.
Voordelen van deze set t.o.v. de buisventilators.
- Maar een ventilator nodig, bij het monteren van een enkele buisventilator kan je
temperatuur verschil krijgen tussen de linkse en rechtse cilinder
- Altijd mogelijk om terug te bouwen naar orgineel
- Getest in lapland bij -25°C (+22°C binnen)
- De ventilator heeft een ook een goede flow als deze niet aanstaat.
Linkje met de foto van de ventilator gemonteerd.
https://drivetribe.imgix.net/EMtOWNYqTGKQxAA2C9Je3A
Zijn hier mensen in geïntereseerd? en wat zou je hier voor willen geven als het een volledige pasklare set is,
Ik ben in februari met de Finse club naar de noordkaap gereden (Raid 4 artic ducks)
Hiervoor heb ik een ventilator in mijn Dyane gebouwd zodat het lekker warm is binnen.
Nu vroeg ik mij af of er interesse is een een pasklare set om zo een ventilator in uw Dyane te bouwen.
De set zou dan het volgende bevatten.
- Hoge debiet ventilator ( beter dan de buisventilators)
- Tussenplaat op de ventilator te monteren
- Aangepaste klep voor de selectie boven/onder
- T stuk om de slangen van links en rechts naar een punt te brengen
- schakelaar indien gewenst.
Voordelen van deze set t.o.v. de buisventilators.
- Maar een ventilator nodig, bij het monteren van een enkele buisventilator kan je
temperatuur verschil krijgen tussen de linkse en rechtse cilinder
- Altijd mogelijk om terug te bouwen naar orgineel
- Getest in lapland bij -25°C (+22°C binnen)
- De ventilator heeft een ook een goede flow als deze niet aanstaat.
Linkje met de foto van de ventilator gemonteerd.
https://drivetribe.imgix.net/EMtOWNYqTGKQxAA2C9Je3A
Zijn hier mensen in geïntereseerd? en wat zou je hier voor willen geven als het een volledige pasklare set is,
verwarmingsset
Komt de warmte nog altijd van de warmtewisselaars rond de uitlaatkanalen ?
Met de beste 2cv groeten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 972
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Ik heb in het verleden in mijn dyane iets soortgelijks ingebouwd met 2 computer ventilatoren,dat werkte aardig maar het hoofd probleem bleef : het wordt pas redelijk warm als je op de plaats van bestemming aangekomen bent...
eigenlijk wil ik ooit nog eens een keer een schakelbaar elektrisch verwarmingselement inbouwen.
Tot die tijd doe ik het gewoon met een deken over de schoot, een stel handschoenen en een muts op.
eigenlijk wil ik ooit nog eens een keer een schakelbaar elektrisch verwarmingselement inbouwen.
Tot die tijd doe ik het gewoon met een deken over de schoot, een stel handschoenen en een muts op.
met eendige groeten,
-
- Heavy user
- Berichten: 3039
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Wat mij opvalt bij de kachels van de Atypes is dat de buizen en kleppen in het schutbord veel te weinig lucht doorlaten.
Bij mijn kitcar zit er binnen en in het schutbord helemaal geen klep of extra buis zodat er veel minder weerstand is.
De papieren buizen heb ik gewoon via een gat in het schutbord naar binnen gestoken.
In die auto is het in een mum van tijd enorm heet en smoor je zelfs in de winter af als je de kachel niet terug regelt.
Volgens mij heb je geen extra ventilator nodig maar meer lucht/betere doorstroming.
Daarbij komt dat twee ventilatoren achter elkaar eigenlijk helemaal niet kan tenzij ze exact evenveel lucht verstouwen.
Bij mijn kitcar zit er binnen en in het schutbord helemaal geen klep of extra buis zodat er veel minder weerstand is.
De papieren buizen heb ik gewoon via een gat in het schutbord naar binnen gestoken.
In die auto is het in een mum van tijd enorm heet en smoor je zelfs in de winter af als je de kachel niet terug regelt.
Volgens mij heb je geen extra ventilator nodig maar meer lucht/betere doorstroming.
Daarbij komt dat twee ventilatoren achter elkaar eigenlijk helemaal niet kan tenzij ze exact evenveel lucht verstouwen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
blowers
net terug uit moermansk ( raid moermansk ) rijd al jaaaaren met standaard 2 , bosch , wals ventilatoren ..
buiten -20 binnen 35 + rijd ook in nl met deze dingen al sinds 1988
dus! ik snap niet dat er nog hele volksstammen lopen te knoeien met computerfans, dekens ( srry hobbes ) en weet ik wat voor goochelarij. soms ............. bestaat het wiel al . dat moet je niet elke dag weer opnieuw uit willen vinden
buiten -20 binnen 35 + rijd ook in nl met deze dingen al sinds 1988
dus! ik snap niet dat er nog hele volksstammen lopen te knoeien met computerfans, dekens ( srry hobbes ) en weet ik wat voor goochelarij. soms ............. bestaat het wiel al . dat moet je niet elke dag weer opnieuw uit willen vinden
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 972
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Lachen jullie maar!
Op zich kan ik wel tegen een beetje frisse wind, echter als je enigzins stil zit achter het stuur wordt het soms wel iets te fris naar mijn zin.
Sinds ik eend rij ( eind 1997 ) heb ik al een dekentje in de eend en later ook in de dyane. In de winter doet ie dienst in de eend en in de zomer buiten de eend. Die deken is uitermate handig als je met een leuke dame op stap bent!
diezelfde deken wordt op de terug reis uit het buitenland ook wel gebruikt om de souveniers heel over te krijgen.
en ja die kompjoterventilatoren die had ik toch al liggen en met een uurtje zaten ze er ook in. Ze trekken de warmte iets sneller de cabine in maar daar is ook alles mee gezegd.
ik wil nog wel meer dingen veranderen aan de dyane maar ja eind van het jaar ( hopelijk) eerst maar eens verhuizen.
Op zich kan ik wel tegen een beetje frisse wind, echter als je enigzins stil zit achter het stuur wordt het soms wel iets te fris naar mijn zin.
Sinds ik eend rij ( eind 1997 ) heb ik al een dekentje in de eend en later ook in de dyane. In de winter doet ie dienst in de eend en in de zomer buiten de eend. Die deken is uitermate handig als je met een leuke dame op stap bent!
diezelfde deken wordt op de terug reis uit het buitenland ook wel gebruikt om de souveniers heel over te krijgen.
en ja die kompjoterventilatoren die had ik toch al liggen en met een uurtje zaten ze er ook in. Ze trekken de warmte iets sneller de cabine in maar daar is ook alles mee gezegd.
ik wil nog wel meer dingen veranderen aan de dyane maar ja eind van het jaar ( hopelijk) eerst maar eens verhuizen.
met eendige groeten,
ik heb net in elke kachelbuis, dus 2 computerventilatoren van 70×70 ingebouwd.
had 2 verschillende sets besteld op aliexpress.
elk 4draads zodat je ze eventueel in snelheid zou kunnen regelen.
ik heb de lichtste set van de 2 gemonteerd omdat deze ruim voldoende lucht binnen blaast.
het leuke aan deze ventilatoren is dat als je van het vierkant een ronde maakt, deze perfect in de buizen passen en zodoende er niets van te zien is.
te weinig lucht met deze fans is onzin, de zwaardere versie geeft serieus veel debiet!
ik zal er binnenkort fotos van posten in het bmw-topic...
mvg nic
had 2 verschillende sets besteld op aliexpress.
elk 4draads zodat je ze eventueel in snelheid zou kunnen regelen.
ik heb de lichtste set van de 2 gemonteerd omdat deze ruim voldoende lucht binnen blaast.
het leuke aan deze ventilatoren is dat als je van het vierkant een ronde maakt, deze perfect in de buizen passen en zodoende er niets van te zien is.
te weinig lucht met deze fans is onzin, de zwaardere versie geeft serieus veel debiet!
ik zal er binnenkort fotos van posten in het bmw-topic...
mvg nic
ik heb net in elke kachelbuis, dus 2 computerventilatoren van 70×70 ingebouwd.
had 2 verschillende sets besteld op aliexpress.
elk 4draads zodat je ze eventueel in snelheid zou kunnen regelen.
ik heb de lichtste set van de 2 gemonteerd omdat deze ruim voldoende lucht binnen blaast.
het leuke aan deze ventilatoren is dat als je van het vierkant een ronde maakt, deze perfect in de buizen passen en zodoende er niets van te zien is.
te weinig lucht met deze fans is onzin, de zwaardere versie geeft serieus veel debiet!
ik zal er binnenkort fotos van posten in het bmw-topic...
mvg nic
had 2 verschillende sets besteld op aliexpress.
elk 4draads zodat je ze eventueel in snelheid zou kunnen regelen.
ik heb de lichtste set van de 2 gemonteerd omdat deze ruim voldoende lucht binnen blaast.
het leuke aan deze ventilatoren is dat als je van het vierkant een ronde maakt, deze perfect in de buizen passen en zodoende er niets van te zien is.
te weinig lucht met deze fans is onzin, de zwaardere versie geeft serieus veel debiet!
ik zal er binnenkort fotos van posten in het bmw-topic...
mvg nic