Zekering stuk
Zekering stuk
Wanneer ik een vijftal kilometer gereden heb gaat de zekering die de knipperlichten, de benzinemeter en de laadstroommeter bediend stuk. Ik heb alle electriciteitdleidingen nagelopenen zie geen visuele problemen. Wanneer ik een nieuwe zekering steek, is de derde zekering met gele draad, ben ik terug goed voor enkele kilometers. In het begin werkt alles maar na een paar kilometer gaar de zekering terug stuk. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Dus de zekering gaat spontaan stuk. Zou dit de bobine kunnen zijn of wat nog ?
- Citroen_95
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 7 jul, 2015 12:09
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
bobine is het zeker niet; de ontsteking zit niet achter een zekering.
De hoeveelste zekering het is geeft niet zo veel informatie; dat wil per eend nogal eens verschillen.
kan je vertellen wat er nog wel werkt en wat niet?
de constante plus is: binnenverlichting, remlicht, verlichting
de geschakelde plus: ruitenwissers, richtingaanwijzers, benzinemeter.
En heb je een voltmeter? die kan helpen het probleem te vinden.
Als je antwoord geeft kunnen we verder zoeken
Gr Rob
De hoeveelste zekering het is geeft niet zo veel informatie; dat wil per eend nogal eens verschillen.
kan je vertellen wat er nog wel werkt en wat niet?
de constante plus is: binnenverlichting, remlicht, verlichting
de geschakelde plus: ruitenwissers, richtingaanwijzers, benzinemeter.
En heb je een voltmeter? die kan helpen het probleem te vinden.
Als je antwoord geeft kunnen we verder zoeken
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Toch is er iets niet in orde. Ik denk dat je ergens een contact hebt dat kortsluiting maakt. Een hoog stationair toerental heeft feitelijk geen relatie met de spanning die de dynamo (via de spanningsregelaar) afgeeft. Bovendien zit er nog een accu tussen de dynamo en de verbruikers. Zekeringen gaan stuk door overbelasting of door kortsluiting. Dus één van de gezekerde verbruikers verbruikt hetzij door kortsluiting of door een andere oorzaak meer dan normaal is óf de zekering heeft een te laag amperage.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
probleem is er terug. ik heb alle leidingen nagelopen en heb niets abnormaal gevonden. wat wel opvalt is dat ik wanneer ik de auto stationair laat draaien de zekering niet kapot gaat doch zodra ik met de 2pk begin te rijden gaat de zekering kapot. zou de bobine de oorzaak kunnen zijn? de lampen van de koplampen of knipperlichten springen niet stuk daar deze niet aangestoken zijn. dus tijdens het rijden activeer ik niets van lichten, knipperlichten of ruitenwisser of dergelijke. graag ideeen.
Maar remmen doe je (neem ik aan) wel.... Gebeurt het rond de tijd van remmen?Nirvana01 schreef:probleem is er terug. ik heb alle leidingen nagelopen en heb niets abnormaal gevonden. wat wel opvalt is dat ik wanneer ik de auto stationair laat draaien de zekering niet kapot gaat doch zodra ik met de 2pk begin te rijden gaat de zekering kapot. zou de bobine de oorzaak kunnen zijn? de lampen van de koplampen of knipperlichten springen niet stuk daar deze niet aangestoken zijn. dus tijdens het rijden activeer ik niets van lichten, knipperlichten of ruitenwisser of dergelijke. graag ideeen.
Zo maar een gedachte
onder druk wordt alles vloeibaar