2cv goede investering of niet?
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
2cv goede investering of niet?
Hallo allemaal,
Dit is denk ik een onderwerp waar de mening over verschillen maar ik wil het toch even vragen.
Mijn vriendin zit momenteel met een flink gespekte bankrekening en zou daar graag iets mee doen. Een huis kopen wordt het niet en beleggen vinden we te riskant.
Nu hadden wij het idee om een oldtimer aan te schaffen. Wij hebben plek om deze weg te zetten en kunnen er van tijd tot tijd ritjes mee maken. Een investering waar je ook direct plezier van hebt zullen we maar zeggen
Maar is een 2cv een goed investering naar de toekomst toe? Wij wonen in België en zoals iedereen al weet is de oldtimer steeds minder welkom in veel steden. Wat zal de toekomst dus brengen voor oldtimers.
Blijft een perfecte 2cv zijn waarde houden?
Wij bezitten momenteel al een 2cv. Niet in goede staat maar goed genoeg om mee te rijden. Hier en daar wat roest maar daar houden we wel van
Ik ben benieuwd naar de meningen en standpunten hier.
P.S. Als we er dan toch een kopen. Welk type zou het beste zijn dan?
Succes met het denkwerk en alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes
Dit is denk ik een onderwerp waar de mening over verschillen maar ik wil het toch even vragen.
Mijn vriendin zit momenteel met een flink gespekte bankrekening en zou daar graag iets mee doen. Een huis kopen wordt het niet en beleggen vinden we te riskant.
Nu hadden wij het idee om een oldtimer aan te schaffen. Wij hebben plek om deze weg te zetten en kunnen er van tijd tot tijd ritjes mee maken. Een investering waar je ook direct plezier van hebt zullen we maar zeggen
Maar is een 2cv een goed investering naar de toekomst toe? Wij wonen in België en zoals iedereen al weet is de oldtimer steeds minder welkom in veel steden. Wat zal de toekomst dus brengen voor oldtimers.
Blijft een perfecte 2cv zijn waarde houden?
Wij bezitten momenteel al een 2cv. Niet in goede staat maar goed genoeg om mee te rijden. Hier en daar wat roest maar daar houden we wel van
Ik ben benieuwd naar de meningen en standpunten hier.
P.S. Als we er dan toch een kopen. Welk type zou het beste zijn dan?
Succes met het denkwerk en alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes
2cv special 1986
Zoals je zelf al aangeeft zullen de meningen behoorlijk verschillen over welke eend of sowieso het investeren in eend.
Is het verstandig om een auto aan te schaffen als belegging? Nee, de afgelopen jaren zijn de prijzen van klassiekers gestegen. Maar er is niemand die weet wat de prijzen over 5 of 10 jaar doen. Misschien is beleggen bij een bank dan toch wat minder risicovol. Met een vaste looptijd voor obligaties krijg je een gegarandeerd rendement en weet je redelijk zeker dat je aan het eind van de rit meer geld hebt, dan bij de start.
Is het leuk? Ja! Zeker leuker dan kijken naar een stel getallen op je bankafschrift. Maar bedenk wel dat iedere keer wanneer je een ritje maakt, je investering minder waard wordt vanwege het toegenomen aantal gereden kilometers. Erger nog; In geval van schade kan je investering zelfs weg zijn.
De leukste vraag: Welke eend?
Over het algemeen stijgen unieke auto's het meest in waarde. Dus kies er een uit een beperkte serie, bijvoorbeeld een 007 of een Perrier. Maar zijn deze nog betaalbaar?
Is het verstandig om een auto aan te schaffen als belegging? Nee, de afgelopen jaren zijn de prijzen van klassiekers gestegen. Maar er is niemand die weet wat de prijzen over 5 of 10 jaar doen. Misschien is beleggen bij een bank dan toch wat minder risicovol. Met een vaste looptijd voor obligaties krijg je een gegarandeerd rendement en weet je redelijk zeker dat je aan het eind van de rit meer geld hebt, dan bij de start.
Is het leuk? Ja! Zeker leuker dan kijken naar een stel getallen op je bankafschrift. Maar bedenk wel dat iedere keer wanneer je een ritje maakt, je investering minder waard wordt vanwege het toegenomen aantal gereden kilometers. Erger nog; In geval van schade kan je investering zelfs weg zijn.
De leukste vraag: Welke eend?
Over het algemeen stijgen unieke auto's het meest in waarde. Dus kies er een uit een beperkte serie, bijvoorbeeld een 007 of een Perrier. Maar zijn deze nog betaalbaar?
Mehari 1971 (project status)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zeker goede investering. Beste man uit Andijk heeft er onderhand iets van 300.
De acadiane is laatste jaren behoorlijk in waarde gestegen. Had de mijne nu voor dubbele kunnen verkopen. Als ik nu zou mogen kiezen zou ik voor recente besteleend gaan en dan als even kan de weekend vier zitter.
De acadiane is laatste jaren behoorlijk in waarde gestegen. Had de mijne nu voor dubbele kunnen verkopen. Als ik nu zou mogen kiezen zou ik voor recente besteleend gaan en dan als even kan de weekend vier zitter.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Beleggen kan je doen met geld dat je niet nodig hebt. Ook aandelen gaan op en neer in waarde, maar wat maakt het uit als je het geld niet nodig hebt?
Eenden zijn flink aan de prijs, Dyanes zijn veel beter betaalbaar. Een investering in een Dyane kan op den duur wel wat opleveren, zeker als je zelf handig bent en zelf wat kan restaureren of repareren.
Een Eend of Dyane als belegging kopen is dus een overweging, maar ga je er zelf in rijden? Als je er zelf in gaat rijden dan bespaar je de kosten van een andere (duurdere) auto, maar de auto gaat er wel door achteruit, dus neemt de waarde weer geleidelijk af.
Eenden zijn flink aan de prijs, Dyanes zijn veel beter betaalbaar. Een investering in een Dyane kan op den duur wel wat opleveren, zeker als je zelf handig bent en zelf wat kan restaureren of repareren.
Een Eend of Dyane als belegging kopen is dus een overweging, maar ga je er zelf in rijden? Als je er zelf in gaat rijden dan bespaar je de kosten van een andere (duurdere) auto, maar de auto gaat er wel door achteruit, dus neemt de waarde weer geleidelijk af.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
@Kulio
Ben op zoek naar een Dyane maar die zijn niet voordelig te krijgen.
Reken vanaf 4000 voor redelijke zonder al te veel laswerk tot aan 20000 voor eentje uit de Wormer...
Mocht er iemand een Dyane 6 te koop hebben/weten, laat maar weten.
Wel liefst een van de oudere bouwjaren.
Ben op zoek naar een Dyane maar die zijn niet voordelig te krijgen.
Reken vanaf 4000 voor redelijke zonder al te veel laswerk tot aan 20000 voor eentje uit de Wormer...
Mocht er iemand een Dyane 6 te koop hebben/weten, laat maar weten.
Wel liefst een van de oudere bouwjaren.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
@deusjevo
Je moet een Dyane ook in Frankrijk kopen, dat heb ik ook gedaan. Een jaar of 10 geleden, eentje met 60.000 (echte) kilometers die er perfect uit zag voor 3500 Euro. Dat was toen niet echt goedkoop, maar was het wel waard. Voordeel is ook dat je kan zien waar je hem koopt; in het droge midden/zuiden, is roest veel minder een probleem dan in NL.
Je moet een Dyane ook in Frankrijk kopen, dat heb ik ook gedaan. Een jaar of 10 geleden, eentje met 60.000 (echte) kilometers die er perfect uit zag voor 3500 Euro. Dat was toen niet echt goedkoop, maar was het wel waard. Voordeel is ook dat je kan zien waar je hem koopt; in het droge midden/zuiden, is roest veel minder een probleem dan in NL.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
2CV's zijn in Frankrijk inderdaad ook behoorlijk aan de prijs, als je het tenminste over een 12 V systeem hebt. 6 V auto's zijn minder in trek, zo vertelde mij de voorzitter van een lokale 2CV club (maar die zijn snel om te bouwen naar 12 V versies). Toch zijn er nog wel koopjes te vinden. Ik heb net nog even op leboncoin.fr gezocht en vond een prima Dyane met 60000 km waar niets aan gedaan hoefde te worden voor 4000 Euro. Goedkoper vind je ze ook wel, als je zelf wat kan repareren/restaureren.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
@shorttracck
Het antwoord op die vraag hangt vooral af van je eigen expertise. Je moet zelf kunnen beoordelen wat gewoon in orde is. Je kan zelf wel zien hoeveel roest er zit, maar de rest van je oordeel hangt vooral af van je eigen oordeel.
Het antwoord op die vraag hangt vooral af van je eigen expertise. Je moet zelf kunnen beoordelen wat gewoon in orde is. Je kan zelf wel zien hoeveel roest er zit, maar de rest van je oordeel hangt vooral af van je eigen oordeel.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!