Sowieso een uniek exemplaar. Dus niet een als nieuw gerestaureerde ofzo maar eentje met origineel laag kilometeraantal (stond vorige week eentje op marktplaats met origineel 40.000 km). Uniek kan ook zijn: originele Spot, originele Charleston etc. Ikzelf zou gaan voor een oereend/ribbeleend (uit Frankrijk) in mooie originele/doffe staat.shorttrack schreef:Hallo allemaal,
P.S. Als we er dan toch een kopen. Welk type zou het beste zijn dan?
Succes met het denkwerk en alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes
2cv goede investering of niet?
Re: 2cv goede investering of niet?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zo eentje weet ik nog wel te staan. Uniek ding en behoud zijn waarde. Gezien de veilingen van oer eenden laatse tijd is het een serieus goede investering. Alleen is de wens er ook mee te gaan rijden...daarvoor moet de techniek nog worden aangepakt. Doe maar een PBtje
Citroén rolls better than a Rolls!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
De tijd van een normale eend als investering is voorbij denk ik.
Zoals Twécévé aangeeft moet je al gaan zoeken naar de speciale modellen.
Die zullen echter al fors geprijst zijn.
Als je ziet waarvoor eenden nu op marktplaats staan, lijkt me er weinig op te verdienen.
Als garage kun je wel makkelijker wat meer vragen, omdat je (aanvullende) service verleent, maar als je particulier dezelfde prijs vraagt krijg je m daar niet voor verkocht ben ik bang.
Zoals Twécévé aangeeft moet je al gaan zoeken naar de speciale modellen.
Die zullen echter al fors geprijst zijn.
Als je ziet waarvoor eenden nu op marktplaats staan, lijkt me er weinig op te verdienen.
Als garage kun je wel makkelijker wat meer vragen, omdat je (aanvullende) service verleent, maar als je particulier dezelfde prijs vraagt krijg je m daar niet voor verkocht ben ik bang.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Wel een leuke vraag! Kan je op afstuderen. Economie gaat goed waarin investeren?
Vriend van mij ook gedaan. helaas geen eenduidig antwoord.
Denk ook dat een gewone eend niet zo erg opschiet. Er zijn er gewoon veel van.
En er komt bij als een "aardig" eendje hebt voor 10K maak je m nieuw.
Dus sluit aan bij eerder bericht. Denk inderdaad zeldzame versies met de juiste papieren.
Sahara en mehari 4x4 al kostbaar.
Heb zelf een mehari 4x4. Was twee jaar terug in nieuwstaat zo rond de 20k.
Op dit moment worden ze aangeboden voor 45k. Geen idee of het verkoopt.
Maar opeens slecht te vinden. Zijn er ook nog maar 230 van.
sahara was rond 2002 nog 15k nu over de ton. Maar in 2002 15k ook echt veel geld voor een bijzondere eend.
Vriend van mij ook gedaan. helaas geen eenduidig antwoord.
Denk ook dat een gewone eend niet zo erg opschiet. Er zijn er gewoon veel van.
En er komt bij als een "aardig" eendje hebt voor 10K maak je m nieuw.
Dus sluit aan bij eerder bericht. Denk inderdaad zeldzame versies met de juiste papieren.
Sahara en mehari 4x4 al kostbaar.
Heb zelf een mehari 4x4. Was twee jaar terug in nieuwstaat zo rond de 20k.
Op dit moment worden ze aangeboden voor 45k. Geen idee of het verkoopt.
Maar opeens slecht te vinden. Zijn er ook nog maar 230 van.
sahara was rond 2002 nog 15k nu over de ton. Maar in 2002 15k ook echt veel geld voor een bijzondere eend.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
je zou er eens moeten over nadenken hoeveel je zou wlllen dat je investering opbrengt...
in principe kost elke staanplaats je geld, behalve op straat maar daar roest hij voor je ogen weg.
want wat is opbrengen? stel je koopt een degelijke 2cv voor 6à7000 euro, je houdt die enkele jaren bij, doet er elk jaar onderhoud etc op, je vervangt wat onderdelen...
10 jaar later verkoop je dat spel voor 10000euro, als de staat van de 2cv nog een beetje deftig is...
is dan 3000 euro (mogelijk) rendement een goede investering?
overdekte staanplaats( garagebox is minstens 50 euro) 10euro/maand x120 = 1200
onderhouden/wisselstukken, 150 euro (lekker gierig) x10 = 1500 euro
wegentaks en verzekering 150 per jaar? = 1500 euro
keuring om de 2 jaar pakt 50euro x 5= 250 euro
draai of keer het hoe je wil, 100% rendement ga je zo niet halen....
maar je kan er wel het beste van maken en er van genieten!
mvg nic
in principe kost elke staanplaats je geld, behalve op straat maar daar roest hij voor je ogen weg.
want wat is opbrengen? stel je koopt een degelijke 2cv voor 6à7000 euro, je houdt die enkele jaren bij, doet er elk jaar onderhoud etc op, je vervangt wat onderdelen...
10 jaar later verkoop je dat spel voor 10000euro, als de staat van de 2cv nog een beetje deftig is...
is dan 3000 euro (mogelijk) rendement een goede investering?
overdekte staanplaats( garagebox is minstens 50 euro) 10euro/maand x120 = 1200
onderhouden/wisselstukken, 150 euro (lekker gierig) x10 = 1500 euro
wegentaks en verzekering 150 per jaar? = 1500 euro
keuring om de 2 jaar pakt 50euro x 5= 250 euro
draai of keer het hoe je wil, 100% rendement ga je zo niet halen....
maar je kan er wel het beste van maken en er van genieten!
mvg nic
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
ons eerste gedacht was om een 2cv te kopen in goede staat. Eventueel gerestaureerd. Maar dat wordt hier toch voorzichtig af te raden.
we hebben nu een 2cv en die hadden we dan graag verkocht. Maar er is ook een optie om die ook gewoon bij te houden en daar ritjes mee te maken. Dan verslijten we de goede wagen niet.
we hebben nu een 2cv en die hadden we dan graag verkocht. Maar er is ook een optie om die ook gewoon bij te houden en daar ritjes mee te maken. Dan verslijten we de goede wagen niet.
2cv special 1986
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik denk dat een 2cv in deze tijd geen goede investering meer is. Ik zie de prijzen niet veel meer stijgen, en deze zullen eerder dalen. De mensen die iets met een 2cv hebben zal in de toekomst ook minder worden. Als voorbeeld de T-Ford stijgt ook niet meer en daalt ook eerder in waarden. Simpelweg omdat er minder vraag naar is en mensen minder affiniteit met deze wagens hebben. Daarnaast wordt de oldtimer steeds minder geaccepteerd door de overheid.
De tijd dat je zelf goedkoop een 2cv met winst kunt opknappen is er ook niet meer bij met de huidige onderdelenprijzen. Als specialist is dit een ander verhaal, maar als hobby wordt het lastig. Hebben hier nog een 2cv uit 75 staan en als je die op en top zou restaureren dan zal de restauratie boven de verkoopwaarde komen.
Is de 2cv een leuke betaalbare hobby wagen die je met redelijk weinig risico kunt aanschaffen en later verkopen, dan zeg ik ja. Maar een goede belegging, denk het niet. Dan moet je de meer specifieke modellen hebben. Maar niet een rode 87-er vermoed ik.
De tijd dat je zelf goedkoop een 2cv met winst kunt opknappen is er ook niet meer bij met de huidige onderdelenprijzen. Als specialist is dit een ander verhaal, maar als hobby wordt het lastig. Hebben hier nog een 2cv uit 75 staan en als je die op en top zou restaureren dan zal de restauratie boven de verkoopwaarde komen.
Is de 2cv een leuke betaalbare hobby wagen die je met redelijk weinig risico kunt aanschaffen en later verkopen, dan zeg ik ja. Maar een goede belegging, denk het niet. Dan moet je de meer specifieke modellen hebben. Maar niet een rode 87-er vermoed ik.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!