Gegalvaniseerd chassis
Gegalvaniseerd chassis
Ik zou in de komende maanden willen starten met de restauratie van een 2CV die ondertussen al ruim 8 jaar stil staat. Het plan bestaat erin om de 2CV onder de carport te demonteren en in de garage op een nieuw chassis op te bouwen.
Als eerste moet ik een nieuw chassis aanschaffen en mijn voorkeur gaat uit naar een gegalvaniseerde versie.
Na wat zoeken vind ik verschillende opties, maar de prijzen liggen nogal uit elkaar. Volgende 2 chassis worden aangeprezen als zijnde strak en met originele pasvorm:
- Chassis Cassis met levenslange garantie: 1350 €
- Chassis Burton A+ kwaliteit: 799 €
Als ik naar de prijs kijk lijkt me de Burton de beste deal, niet?
- Niels
Als eerste moet ik een nieuw chassis aanschaffen en mijn voorkeur gaat uit naar een gegalvaniseerde versie.
Na wat zoeken vind ik verschillende opties, maar de prijzen liggen nogal uit elkaar. Volgende 2 chassis worden aangeprezen als zijnde strak en met originele pasvorm:
- Chassis Cassis met levenslange garantie: 1350 €
- Chassis Burton A+ kwaliteit: 799 €
Als ik naar de prijs kijk lijkt me de Burton de beste deal, niet?
- Niels
Re: Gegalvaniseerd chassis
Je moet beginnen met schouwen van de auto bij de Rdw.. (tenminste als je auto nog origineel is)....
niels_r schreef:Ik zou in de komende maanden willen starten met de restauratie van een 2CV die ondertussen al ruim 8 jaar stil staat. Het plan bestaat erin om de 2CV onder de carport te demonteren en in de garage op een nieuw chassis op te bouwen.
Als eerste moet ik een nieuw chassis aanschaffen en mijn voorkeur gaat uit naar een gegalvaniseerde versie.
Na wat zoeken vind ik verschillende opties, maar de prijzen liggen nogal uit elkaar. Volgende 2 chassis worden aangeprezen als zijnde strak en met originele pasvorm:
- Chassis Cassis met levenslange garantie: 1350 €
- Chassis Burton A+ kwaliteit: 799 €
Als ik naar de prijs kijk lijkt me de Burton de beste deal, niet?
- Niels
Ben zelf tot nu toe erg tevreden met het Der Franzose chassis. Heb geen ervaring met de pasvorm van de genoemde twee, maar vind het chassis van Burton er niet zo heel strak uit zien. De verzinking komt wat rommelig over. De prijs is ook beduidend lager, dus dat zou wat kunnen verklaren. De opbouw is wel beter gelijkend aan het origineel (geen kokerprofielen).
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
over de belgische situatie kan ik je niets vertellen.
wel heb ik bij verschillende restauraties vier verschillende chassis in handen gehad. Welke merken het zijn weet ik niet maar ik heb wel plaatjes.
deze pasvorm is goed, het is gemaakt van dikker staal en thermisch gegalvaniseerd. Kenmerkend is dat de spatflappen naast de voorwielen missen; die moet je er zelf tegenaan plakken
dan deze; dat is een standaard chassis van de graaf wat electrisch gegalvaniseerd is. Bij goede bestudering blkee dat het aan de binnenkant al aan het roesten was. Blijkt een probleem bij electrische galvanisatie. gevalletje garantie
Dit is een standaard chassis van de graaf wat thermisch gegalvaniseerd is. Je kan ribbels diagonaal over de vloerplaat zien lopen. Bij montage van d koets bleek het chassis door de hitte heel behoorlijk krom getrokken. gevalletje garantie
Bij montage bleken de meeste gaten te klein door het galvaniseren en moest ik ze uitboren.
Dit is een chassis met zo'n losse bovenplaat. Is van dik metaal gelast, niet op de originele manier.
Het is dik, zwaar, kaarsrecht en alle gaten zitten precies op de goede plek. Een plezier om mee te werken.
Als ik weer een eend zou restaureren dan kocht is deze, ongeacht de prijs.
Gr Rob
wel heb ik bij verschillende restauraties vier verschillende chassis in handen gehad. Welke merken het zijn weet ik niet maar ik heb wel plaatjes.
deze pasvorm is goed, het is gemaakt van dikker staal en thermisch gegalvaniseerd. Kenmerkend is dat de spatflappen naast de voorwielen missen; die moet je er zelf tegenaan plakken
dan deze; dat is een standaard chassis van de graaf wat electrisch gegalvaniseerd is. Bij goede bestudering blkee dat het aan de binnenkant al aan het roesten was. Blijkt een probleem bij electrische galvanisatie. gevalletje garantie
Dit is een standaard chassis van de graaf wat thermisch gegalvaniseerd is. Je kan ribbels diagonaal over de vloerplaat zien lopen. Bij montage van d koets bleek het chassis door de hitte heel behoorlijk krom getrokken. gevalletje garantie
Bij montage bleken de meeste gaten te klein door het galvaniseren en moest ik ze uitboren.
Dit is een chassis met zo'n losse bovenplaat. Is van dik metaal gelast, niet op de originele manier.
Het is dik, zwaar, kaarsrecht en alle gaten zitten precies op de goede plek. Een plezier om mee te werken.
Als ik weer een eend zou restaureren dan kocht is deze, ongeacht de prijs.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Re: Gegalvaniseerd chassis
Het betreft geen Nederlandse wagen. Ik woon in België en beschik over alle nodige papieren.LPGo schreef:Je moet beginnen met schouwen van de auto bij de Rdw.. (tenminste als je auto nog origineel is)....
- Niels
Bedankt voor de tip. Het ziet er inderdaad uit dat in België slechts 2 gegalvaniseerde chassis gehomologeerd zijn (jeej, lang leve de Belgische bureaucratie).Nic schreef:is er ook een Herent in Nederland?
anders is het bij Leuven en heeft de rdw niet echt zin...
in dat geval zal je een wheels chassis of een van citroparts moeten aanschaffen.
misschien iemand een idee of er nog merken zijn?
Ik heb zelf een wheels chassis en ben er (vrij) content van...
mvg Nic
In dat geval heeft een Cassis/Citroparts chassis mijn voorkeur. Deze leunt het dichtst aan bij het origineel.
- Niels
Re: Gegalvaniseerd chassis
ok. Daar had ik zo gauw niet aan gedacht.. Ook bij een gegalvaniseerd chassis zou ik altijd nog de holle delen in de tectiel zetten.. en inderdaad hebben jullie minder keuze in België.. Persoonlijk vind ik een chassis welk het origineel zoveel mogelijk benaderd altijd mooier dan een koker chassis.. Dus ik wist het wel.. Succes met de ombouw... en foto's zijn hier altijd welkom..niels_r schreef:Het betreft geen Nederlandse wagen. Ik woon in België en beschik over alle nodige papieren.LPGo schreef:Je moet beginnen met schouwen van de auto bij de Rdw.. (tenminste als je auto nog origineel is)....
- Niels
p.s. van de Rdw heb ik de zegen gekregen om (weer) mijn eigen chassis te mogen maken, dit is gebaseerd op de opbouw van een Mehari 4x4 chassis. Dit is gechouperd en achteraf gepowdercoat..
zie hier een video-impressie: https://m.youtube.com/watch?v=hCiz1mEMdHw
-
- Gebruiker
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50
Re: Gegalvaniseerd chassis
Ik had nog niet gedacht aan het toepassen van tectiel op een galva-chassis. Ik veronderstel dat de RX-producten hier wel een goeie optie zijn.LPGo schreef:Ook bij een gegalvaniseerd chassis zou ik altijd nog de holle delen in de tectiel zetten.. en inderdaad hebben jullie minder keuze in België.. Persoonlijk vind ik een chassis welk het origineel zoveel mogelijk benaderd altijd mooier dan een koker chassis.. Dus ik wist het wel.. Succes met de ombouw... en foto's zijn hier altijd welkom..
Ziet er knap uit! Was ik maar zo handing...LPGo schreef: p.s. van de Rdw heb ik de zegen gekregen om (weer) mijn eigen chassis te mogen maken, dit is gebaseerd op de opbouw van een Mehari 4x4 chassis. Dit is gechouperd en achteraf gepowdercoat..
zie hier een video-impressie: https://m.youtube.com/watch?v=hCiz1mEMdHw
- Niels
Bedankt voor de tip! Ik zal daar zeker ook eens mijn licht opsteken.gillis schreef:Ik weet dat Jan en Coosje van eendenspul(.nl) alle papieren hebben om ook Belgische inslag te doen (zijn ook grensgeval, zitten net over de grens).
Mogelijk een goed adres om eens informatie op te doen (zijn erg behulpzaam)
- Niels