Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Met dit hete weer............... Koud start klik en draaien.
123 onsteking , nieuw bougies , goei kabels , hars bobine Burton , sproeiers en carburator proper . Doch ga ik tanken met dit weer en nog effe koffietje halen niet in gang te krijgen ; Alleen tanken , gas plancher (plankgas) en draaien. Iemand een idee ?
123 onsteking , nieuw bougies , goei kabels , hars bobine Burton , sproeiers en carburator proper . Doch ga ik tanken met dit weer en nog effe koffietje halen niet in gang te krijgen ; Alleen tanken , gas plancher (plankgas) en draaien. Iemand een idee ?
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Probeer eens een andere bobine als hij weer weigert.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
De bobine is hier de eerste verdachte maar controleer ook eens de vlotter hoogte.
Als deze wat hoog staat kan de motor verzuipen juist bij warme start.
Als deze wat hoog staat kan de motor verzuipen juist bij warme start.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Heb toen mijn reservebobine geprobeert maar startte nog steeds niet .
Vlotterhoogte kan ik eens laten checken .
Maar laatste keer heeft vriend bougies eruit gehaalt na ettelijke minuten starten en deze waren niet nat ?
Hierop heeft ie de carburator gereinigd en sproeiers doorgeblazen
Vlotterhoogte kan ik eens laten checken .
Maar laatste keer heeft vriend bougies eruit gehaalt na ettelijke minuten starten en deze waren niet nat ?
Hierop heeft ie de carburator gereinigd en sproeiers doorgeblazen
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Ik had enkele jaren terug ook veel dat probleem door de hitte. Inderdaad de bobine die aan het slijten is. niet perse kapot hoor. Een tip voor mij het starten: Gas volledig induwen (Niet pompen). Dat was de tip die ik kreeg van een 2cv specialist in frankrijk. Pompen kan slecht zijn zegt hij. De tip hielp bij mij super goed. Heb bij terugkomst een nieuwe bobine gestoken en het probleem was volledig weg. Echter was de nieuwe bobine van lage kwaliteit bleek achteraf. Die ging dus snel kapot. Dus weer de oude erop geplaatst. Die werkt 3 jaar later nog altijd.
2cv special 1986
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Bij warme motor start ik altijd door gaspedaal volgas in te drukken.
Bij koude motor start ik zonder gaspedaal aan te raken, wel soms een beetje choke afhankelijk van de buitentemperatuur.
Bij koude motor start ik zonder gaspedaal aan te raken, wel soms een beetje choke afhankelijk van de buitentemperatuur.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Start met dit warme (hete) weer altijd volgas , maar helpt nu niet .
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
@ André Post
De vlotterhoogte is het ook niet
De vlotterhoogte is het ook niet
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Vapour lock? Komt je benzineleiding ergens kort langs de uitlaat?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
benzineleiding loopt recht omhoog op +/- 1,5 cm van het uitlaatspruitstuk, hier kan ik niks aan veranderen .
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Dat moet vlotter hoogte zijn wat heb je precies gecontroleerd en hoe?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Heb dit door een vriend die aan eenden werkt laten controleren , staat ergens in Citroen werkplaatsboek hoe .
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Re: Niet in gang te krijgen na tankstop en koffietje
Was bij mij een gecombineerd probleem van bobine, ontstekingstijdstip en vlotterhoogte (Solex 26/18 tweetraps).
Erik
Erik